Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:36

Leuk om dit topic weer te zien! Heb ooit wel eens gereageerd, maar heb het topic toen uit het oog verloren.

Zaterdag gaan we ons M2 debuut maken. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen :D Ik loop er regelmatig tegen aan dat mijn Fries op wedstrijd heel erg in zichzelf gekeerd is. Zijn hier mensen die dit ook kennen? :o

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde)
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... L2+8

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 17:18

Wat een mooie friezen hebben jullie allemaal! Die zijn wel wat anders dan mijn boerenfries :D

Wij hebben vandaag een mooie wedstrijd gehad, met 174.5 en 182. Zijn nog lang niet op het goede niveau, maar dat komt nog wel. Is voor die van mij nog wel lastig om opwaarts te blijven bewegen. Iemand nog praktische oefeningen om hier sterker in te worden?

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:41

Gefeliciteerd Barb!

Jammer dat je niet door bent Kabayo. Ik merk zelf dat het niveau van de Friezenwedstrijden waar ik soms naar toe ga, behoorlijk hoog is. Regelmatig zelfs hoger dan de standaard wedstrijden (voor alle paarden).

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:42

Succes iedereen! Ik mag volgende week weer :)

Laura1982: Dat ken ik ook wel bij die van mij. Die drukt zich het liefste overal uit als hij de kans krijgt :P Ik vind de verschillen tussen de M2 proeven wel opvallend. Al lijkt het wel alsof 21 en 22 wel wat meer aan elkaar gewaagd zijn :D

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:51

Laura1982 schreef:
Zo we zijn weer thuis 2x 2e met 190.5 en 182 punten. Eerste proef ging niet zo fijn voor mijn gevoel en de 2e wel maar jury dacht er anders over. Super leuke jury ook die even de tijd nam om dingen te vragen over mijn beperking en vroeg hoe ik ermee omga ik was beetje verbaasd maar vind het wel Super tof.de teller staat nu op 4 winstpunten.

Goed gedaan Laura1982.

Annetje schreef:
Pien1989 schreef:
Zijn jullie friezen koel? Dus dapper en niet snel van slag op vreemd terrein of onbekende situatie?
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Als ik de fries vergelijk met mijn eigen paard, dan is de fries echt zoveel stoerder. Ik heb laatst met obstakels in de bank getraind en de fries keek nergens naar. Braaf om de paraplu's heen en langs de wapperende verjaardagsslingers.
Tot nu toe is ze op wedstrijd ook nog nergens echt van onder de indruk geweest en ze is nu drie keer meegeweest. Bij mijn eigen paard heb ik ooit wedstrijden gereden dat ik niet over de hoefslag kwam bij de jury want dat was eng, of elke keer in die ene hoek was hij helemaal afgeleid. Tot nu toe heeft de fries dat nog niet.

Zijn er hier mensen die de manen los laten op wedstrijd? De fries vindt gevlochten manen erg vervelend en ze gaat daarna schuren. De laatste wedstrijd heb ik alleen de voorpluk gevlochten en het eerste deel van de manen. Ik zie verder dat iedereen altijd alles gevlochten heeft.

Misschien heb ik een buitenbeentje, maar die van mij is niet bepaald.. uhm.. dapper :o Hij is al van slag als we het terrein aflopen en we een weg kiezen die we de vorige rit niet hebben gedaan. Komt ook nog bij dat hij dode bomen eng vindt (en mensen). Zorgt nogal eens voor een uitdaging op wedstrijd :+

Ik heb de manen van Gerret altijd ingevlochten, zowel op wedstrijd als thuis. Dit omdat ze te dik zijn en daardoor onhandig om mee te rijden. Ik heb ooit wel eens half gevlochten, maar dan bleef ik met mijn hand hangen in zijn manen/trok ik manen eruit. Ik doe ze wel altijd in een hengstenvlecht, aangezien vlechtjes worden gezien als trekspeelgoed door ons veulen }:) Gerret heeft gelukkig geen last van de vlecht.

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:45

Gefeliciteerd QueenE! Goed gedaan :)

Ik heb zelf ook verschillende producten geprobeerd, zoals Confidence, kamille enz. Helaas werkte het voor die van mij niet. Geef nu alleen wat poeders voor de weerstand, daar doet hij het dan wel weer goed op :D Bij die van mij is het dan weer zo dat een zomer/winterstop zorgt voor problemen. Zolang ik 1-2x per maand op wedstrijd ga, blijft hij een beetje relaxt. Ik had van de zomer een verplichte zomerstop, vanwege luchtwegklachten. Was niet echt bevorderlijk voor Gerret. Hij heeft drie maanden nodig gehad om weer in de wedstrijdstemming te komen 8)7

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 14:39

Wij zijn vanochtend weer weggeweest. Hoewel Gerret zijn best deed, maakte ik er een beetje een potje van 8)7 Voor de eerste proef 174 en de voor de tweede 180,5. Wel tevreden, aangezien hij vandaag wat prettiger te rijden was dan normaal. Gelukkig hebben we aankomende woensdag weer les, we moeten weer hard aan de bak :D.

Ik zag dat er in december in Someren een koudbloedenwedstrijd was, misschien dat we die nog meepikken. Ander wordt het vrees ik hier ook pas in januari

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:01

Bedankt QueenE en Barb!

blizzart schreef:
Gefeliciteerd met je winst wat ree je

Ook bedankt :) We rijden momenteel M2 :o

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:11

Laura1982 schreef:
Hananass hoeveel punten moet je nog?
Ben je al begonnen met de wissel?
Onze travers gaat steeds beter dpuwe heeft een goede bui erg mee werkend op dit moment echt een genot met rijden.

We komen nog maar net om de hoek kijken :D Afgelopen weekend voor de 2e keer officieel M2 gestart, we moeten momenteel nog 8 punten. Ik heb dit keer wel besloten dat ik het rustig aan ga doen. Travers is een sterk punt van die van mij, maar hij vertikt het om op wedstrijd te doen. Daar moeten wij dus nog aan werken :o

Betreft de galopwissels (eenvoudige neem ik aan :D ), die doet hij sinds een paar weken gewoon . Ik heb er wel maanden mee geworsteld :P Die van mij heeft vooral moeite met de verzamelde galop. Als hij zijn aandacht erbij kan houden, dan gaat het wel goed.

Fijn om te horen dat de jouwe er zin in heeft. Geniet ervan.... voordat het te laat is zou ik zeggen :D Heb je al een wedstrijd gepland?

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:39

Ik merk dat km'ers maken veel heeft geholpen. Regelmatig op wedstrijd gaan, maar ook naar lessen of andere leuke dingen zoals het strand. Ik heb sinds kort springles, waar de eerste 15m alles eng is. Ik merk wel dat het elke keer weer minder wordt :D Ik heb eigenlijk sinds een paar weken pas het idee dat hij echt wat relaxter is. Ik hoop dat het kwartje eindelijk gevallen is :D We hebben er in iedergeval heeeeeeeeel lang over gedaan :o Dus er is nog hoop, ook voor jou Fenia!

Mooi vooruitzicht nog Laura1982! Ik ga nog geen Z1 debuut plannen :D Eerst nog maar even oefenen. Eergisteren les gehad, en mijn instructeur gaf aan dat ik mijn proef nog beter en mooier moet afwerken. Ik ben alleen niet zo perfectionistisch.. dus ik moet mijzelf ook maar eens gaan trainen :P

Hopelijk heb je nog al je ledematen intact QueenE :D

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:42

Gefeliciteerd met jullie punten hannelover, jesss_amigo, QueenE en blizzart!

En welkom emilie, heel herkenbaar als ik jouw verhaal lees :D

En jammer van de proeven gett! Die van mij was vroeger ook niet de trailer in te krijgen. Dan ging het goed, totdat hij zijn hoofd stootte en dan was het dikke paniek. Wij hebben gewoon met longeertouwen hem in de trailer gezet. Na 1.5j kan ik eindelijk zeggen dat hij er zonder problemen in gaat (maar dan moeten we wel met z'n tweeën zijn) _/-\o_

jesss_amigo schreef:
Bedankt voor de felicitaties :)

Ik zit alleen vreselijk in dubio nu..
Ik heb volgende weekend nog een wedstrijd op de planning staan. Had me er al voor in geschreven.
Maar ik twijfel enorm, want ik sta ingeschreven voor L1, maar daar heb ik nu eigenlijk al mijn punten voor. En ik ben zo iemand die het dan eigenlijk zonde vind om door te rijden in een klasse. (Aangezien het paard verder altijd heel kalm is op wedstrijd en er dus verder ook geen extra waarde aan heeft)
Nu kan ik natuurlijk vragen of ik L2 mag starten ipv L1, maar ik betwijfel of we daar dan aan toe zijn.. het wijken gaat nog niet erg, en de veruimingen ook niet zo..

Nu zie ik het dan meer als 'oefenwedstrijd' om te kijken hoe ver we erin zitten.

Maar wat zijn jullie meningen? Ik weet het ff niet :+

Je kunt ook flexibel starten. Start je de eerste proef L1 en de tweede proef L2 :D Beetje ervaring opdoen is nooit mis :o

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:00

Goed om te horen dat je tevreden bent over je rondje Gett. Kun je weer vooruit :) En dat trailerladen komt vanzelf hoor *\%/*

Ik kan me goed voorstellen dat je gisteren thuisgebleven bent BoRo! Beter safe than sorry zullen we maar zeggen ;) Heb je al een volgende wedstrijd gepland?

Laura1982, volgens mij zijn er wel slechtere plaatsen waar je vast kan zitten :D Ik zou zeggen, geniet ervan!

Zijn er eigenlijk nog andere durfals dit weekend op wedstrijd zijn geweest of juist niet :o ? Ik zelf ga voorlopig niet, helaas is de auto kapot, reparatie kan op zijn vroegst pas in januari |(

Hananass

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:43

Hier nu ook een verplichte winterstop. Kunnen wel weer wat leuke oefeningen van het Z meepakken.

Fijn om te horen dat het trailerladen weer goed gaat gett, kun je weer met een gerust hard op weg ;)

Mooie fotos Melewel94. Zou een mooi kerstcadeautje zijn als je je laatste puntje zou halen! Alvast succes.

En jammer van je wedstrijd. Wel mooi dat je nog een redelijk rondje heb kunnen rijden, op die leeftijd is dat al heel wat :D Wat start je met je 8-jarige?

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:13

Gaaf hoor Barb! Al eerder zo ver gekomen met een fries?

Heel veel succes Janneke584! Ben je er klaar voor :)

AnneJ1995, Knappe fries hoor! Hoe oud is ze? Hopelijk kun je weer aan de slag met je nieuwe zadel. Wat voor zadel heb je gekocht?

Mijn wedstrijddoel 2018 is alle punten binnenhalen voor het M2 en Z1 startgerechtigd zijn. Hopelijk kunnen we aan het einde van het jaar nog ons debuut maken, maar ik ga niet haasten. Ik wil dit jaar juist wat meer variëren, zoals het springen meer gaan oppakken.

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:10

Nou AnneJ1995, de 1.30 gaan we niet halen _O- , maar hij heeft voor een fries wel talent. Hij vindt het heel leuk om te doen en zijn techniek lijkt ook steeds beter te worden (natuurlijk niet zo goed als een 'normale'). Ik heb mijn springinstructeur wel doen verbazen met Gerret :D Helaas heb ik geen betere foto, maar om een kleine impressie te geven;
Afbeelding

Caro_MarjaH wat leuk om eens een ander doel te hebben! Trec lijkt mij ook ontzettend leuk om een keer te doen! Alvast veel succes aankomende zaterdag. Is er een reden dat je gestopt bent met dressuur?

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:26

Bedankt voor de leuke berichten iedereen :o Gaaf hoor blizzart! Gelukkig is Gerret niet zo'n scheurkanon. Die is eerder gefocust en beheerst, zodat hij beter kan zien of er toch geen spoken achter zitten :D

Annetje, de eerste keer springen ohz was ook een ramp bij mij hoor. De instructeur destijds zei dat hij het even door moest hebben en dan zou het wel komen.

En Caro_MarjaH, jammer dat het op wedstrijd niet zo gaat als dat je graag zou willen. Je bent wel al ver gekomen hoor :D En dat punt over het gebrek aan plezier die je bij andere ruiters ziet ken ik ook wel _O- Sommige mensen zijn wel erg serieus..... soms moeten mijn moeder en ik wel eens lachen over de instelling van sommige mensen. Ik vind dat ook wel eens jammer in de dressuur, de plezier lijkt soms ver te zoeken. Maar goed, sommige jury's werken daar ook niet aan mee :P Zou leuk zijn als ze eens wat positiefs op het protocol kunnen zetten. Als ik wel eens schrijf, dan zie ik overwegend alleen maar positieve aantekeningen bij de hoog scorende. Ik denk dat er altijd wel iets positiefs te zeggen is over een combinatie, al is het maar hoe goed je cap bij je outfit staat _O-

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:40

Gelukkig nieuwjaar en natuurlijk de beste wensen van Gerret en mij *\%/*

Wat een mooie resultaten heeft iedereen weer gehaald!

Wat een knappe fries heb je toch hannelover, ziet er goed uit. Je gaat wel als een speer zeg, gefeliciteerd met je mooie punten :D Keep up the good work!

Jammer van je proef Melewel94, volgens mij is het te makkelijk voor je paard :D Die vindt de B waarschijnlijk niet zo uitdagend als de M :P

Gefeliciteerd Janneke584, dat is niet zo maar iets winst halen met de eerste Z1 proef *\o/* Geef jezelf maar een schouderklopje ;)

En Fenia, gefeliciteerd met je punten én mooie prijs.

Helaas is Utrecht écht iets te ver weg :D Mijn nieuwe wedstrijddatum heb ik gezet op 14 januari, hopelijk is het dan niet te lang geleden (vorige keer was halverwege november). Hopelijk kan hij zijn autistische trekjes achterwege laten :o :D

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:29

Goed gedaan gett! Mag je zeker trots op zijn :)

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:41

Wij zijn gisteren weer weggeweest :) We hadden 174.5 en 176.5 (eigenlijk de eerste keer ook, maar voorlezer vergiste zich per ongeluk), en eigenlijk ben ik best tevreden. We hadden niet zo'n goede start, aangezien ik mijn singel was vergeten. Daardoor konden we later rijden dan ik had gepland, maar desondanks hebben ons doel gehaald; ontspanning en rust. Hij was voor de verandering prettig te rijden en ook relax. En dat was ons persoonlijke doel, aangezien hij de afgelopen weken echt heel erg afgeleid en gespannen was (dat zelfs mijn instructrice zei dat we de oefeningen maar moesten vergeten en alleen moesten proberen te werken aan ontspanning). :D

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:52

Zo, eindelijk weer eens tijd om te reageren! Jullie zijn weer druk geweest zie ik. Bedankt queenE en hannelover. Nog jammer van je wedstrijd hannelover, maar ik denk niet meer dat het lang gaat duren voordat jullie gaan scoren :P

Goed bezig Splinterz! Die van jou begint wel aardig te groeien, heeft ze geen last van het veulen?

En natuurlijk ook goed bezig queenE, dat probleem ken ik en volgens mij het halve topic :P Ik denk dat die van mij het nooit meer gaat afleren, dus ik vrees dat het na de Z1 voor mij stopt. Ik zou bijna een moord doen voor een scherp paard zoals die van jou Laura1982 _O-

Vervelend om te horen KarinvdM :( Heb je nog wel een ander paard om te rijden?

Welkom paardrijmiep! Zo klein ben je niet hoor :P Gefeliciteerd met je punten en met je prijs! Belooft wat voor de toekomst ;)

Wij gaan misschien weer eind maart de ring in!

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:34

Gelukkig ben je dan niet paardloos KarinvdM. Wel een vervelende situatie :( Heb je al een nieuw baasje gevonden?

Dat is pech hebben Fenia! Hopelijk kunnen jullie het weer oppakken. Ik was zelf altijd blij als die van mij schok, aangezien die van mij dan wel ineens ging lopen :P

Ik heb voor mijn paard een normale neopreen singel zonder poespas paardrijmiep. Ik had/heb voor hem ook een fairfax, maar hiervan kreeg hij ontzettende grote schuurplekken op zijn lichaam. Echter lag het zadel wel veel beter met deze singel.

Wel fijn dat ze zich nog zo laat rijden Splinterz. De moeder van ons veulen was al snel niet meer te rijden (misschien ook door het zadel). Alhoewel ze een keer met de bijrijder in rengalop er vandoor is gegaan, terwijl ze voor die tijd alleen maar zat te steunen en kreunen tijdens de buitenrit :P

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:32

Ik gebruik de singel momenteel voor de andere paarden die ik rijd paardrijmiep. Hoewel die voor Gerret niet prettig ligt, is die voor de andere paarden top. Ik zou hem zeker aanraden (als je er nog eens een tegen komt).

Barb, ik heb voor Gerret een op maat gemaakt Esta zadel (voorheen MSFC). Nog geen seconde spijt van gehad :P !

Hananass

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:01

Gefeliciteerd QueenE! Je hebt die vlecht wel mooi strak gekregen zeg :O

En natuurlijk ook gefeliciteerd Petrichor! Dat zijn mooie punten zeg :D Kan zijn dat ik het gemist heb, maar in welke klasse ben je gestart?

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:19

Nou, voor mij voorlopig even geen wedstrijd :P Ik heb gisteren bij een val van een ander paard mijn enkel gebroken en gescheurd 8)7 Vind het wel jammer, aangezien ik afgelopen maanden vanwege afstuderen geen wedstrijd heb kunnen rijden :( Hebben jullie nog wedstrijden in de planning staan?

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:29

Bedankt iedereen! Gelukkig kan ik nog wel therapeutisch borstelen met Gerret :P

Hebben jullie regelmatig op doordeweekse dagen wedstrijd, of is het vakantie?

Veel plezier in Curaçao, dat is geen straf :P

Splinterz, heb je een voorkeur voor geslacht?