Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:51

O wat een leuk topic! Nog niet eerder gezien. Ik breng de fries van een stalgenoot uit. We zijn in drie wedstrijden de B door gegaan, en staan nu op L1+6. Volgende week zondag eindelijk weer wedstrijd! Wegens drukte afgelopen 2,5 maand niet gestart.

Dit zijn wij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

“We are all different. Don’t judge, understand instead.”

jesss_amigo

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:04

Grappig om te zien: je ziet hier alleen maar friezen en toch zie ik allemaal totaal verschillende paarden ! Leuk! Ik start aankomende zondag weer. In de L1. Nog even goed oefenen op het wijken..

Mijn fries heeft overigens moeite met verruimen. Hij gaat eerder sneller en plaatst zijn benen hoger dan ruimer :+. Iemand tips? Ik dacht zelf aan miss balkjes in draf en die steeds wat verder uit elkaar leggen

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:31

Eergisteren eindelijk dan weer op wedstrijd geweest met Jelmer. Vrij weinig kunnen trainen. In de proeven viel er dan ook genoeg te verbeteren. Helaas kwam ook niet alles eruit wat er in zat. Maar toch 183,5 en 185 gereden dus met twee mooie punten naar huis :)
Afbeelding

A.s. Zaterdag doe ik mee aan een friezenwedstrijd in Barsingerhorn. Nog meer die daar starten?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:13

Heerlijk gereden gister op de friezen wedstrijd in Barsingerhorn!
Was even haasten toen ik te horen kreeg dat ik ruim 2 uur eerder moest starten :+
maar alles kwam helemaal goed! Was erg fijn rijden daar.

De proeven dit keer met iets meer felheid (en risico's gereden) Daardoor op bepaalde onderdelen dan ook goed gescoord, maar ook een paar foutjes.

Een nette score van 183,5 en 184 (lekker steady haha)

Zeker tevreden, maar er valt altijd nog genoeg te verbeteren haha.

Maar de teller staat hierdoor wel op L1+10, dus we zijn officieel L2 startgerechtigd *\o/*

In februari in de B begonnen en nu de L1 al door. Wat een fijne fries heb ik toch te rijden *D <3

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:17

Bedankt voor de felicitaties :)

Ik zit alleen vreselijk in dubio nu..
Ik heb volgende weekend nog een wedstrijd op de planning staan. Had me er al voor in geschreven.
Maar ik twijfel enorm, want ik sta ingeschreven voor L1, maar daar heb ik nu eigenlijk al mijn punten voor. En ik ben zo iemand die het dan eigenlijk zonde vind om door te rijden in een klasse. (Aangezien het paard verder altijd heel kalm is op wedstrijd en er dus verder ook geen extra waarde aan heeft)
Nu kan ik natuurlijk vragen of ik L2 mag starten ipv L1, maar ik betwijfel of we daar dan aan toe zijn.. het wijken gaat nog niet erg, en de veruimingen ook niet zo..

Nu zie ik het dan meer als 'oefenwedstrijd' om te kijken hoe ver we erin zitten.

Maar wat zijn jullie meningen? Ik weet het ff niet :+

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:06

Mijn doel dit jaar is in ieder geval geslaagd: L2 startgerechtigd zijn. En dat terwijl we pas in februari de eerste wedstrijd in de B reden :)

Voor 2018 niet specifiek een vast doel qua niveau. Meer het doel dat we een net stuk kunnen wijken :+

Volgende week komt voor het eerste de osteo voor hem want sinds ik hem rij wilt hij de lengtebuiging rechtsom al niet meepakken. Dus ik hoop dat het iets overlevert en/of verhelderd :)

Zou wel leuk zijn als we de M1 bereiken! Voor mijzelf ook een mijlpijl want heb zelf nog geen M gereden met geen enkel paard

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie