Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:59

leuk topic!
ik start, na een stop van iets van 5 jaar, ook weer. Dautsen is een fabe x oltman van 8 jaar oud en we starten in de L1.

Ze is erg heet van karakter en bij mijn eerste wedstrijd werd ik idd ook afgekraakt. niet goed voor je zelfvertrouwen, helemaal niet als je na zo'n tijd weer opnieuw begint , weer moet leren proefje rijden (is moeilijker dan ik me herinnerde :o ) en moet wennen aan het rijden met een handicap. Maar ik heb afgelopen weekend weer een wedstrijd gehad waar we wel gewaardeerd werden, met als resultaat 2 kleine winstpuntjes *\o/* .

ik start in Friesland.

Dit is mijn superpaardje!
Afbeelding

Spoiler:
Boe!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:35

@ fantabulouss: Ik heb een ongelukje gehad met een zwarte parel die ik in training had. Na 5 operaties heb ik er nu een half verlamd been aan over gehouden. Dat vergt enige aanpassing met rijden ;)

Spoiler:
Boe!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:42

Fantabulouss schreef:
kaatjemuts schreef:
@ fantabulouss: Ik heb een ongelukje gehad met een zwarte parel die ik in training had. Na 5 operaties heb ik er nu een half verlamd been aan over gehouden. Dat vergt enige aanpassing met rijden ;)
ahh , ja dat kan ik me voorstellen! heb je dispensatie van de knhs :) ?

jep, gelukkig wel, anders werd het voor mij, vooral in de hogere klassen, erg moeilijk.
Ik mag met zweep rijden en mijn voet vastzetten in de beugel, ook is het lichtrijden en doorzitten vrijgegeven.

Spoiler:
Boe!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:48

Fantabulouss schreef:
kaatjemuts schreef:
jep, gelukkig wel, anders werd het voor mij, vooral in de hogere klassen, erg moeilijk.
Ik mag met zweep rijden en mijn voet vastzetten in de beugel, ook is het lichtrijden en doorzitten vrijgegeven.
ahh dat is erg fijn :) op welke manier zet je je voet veilig vast? :) (sorry voor alle vragen hoor, ben gewoon nieuwsgierig :) )

geen probleem, hoor :D Als ik hem vastzet dan moet dat met een elastiek (knapt gauw). ik vind het een eng idee, dus gebruik het elastiek eigenlijk nooit, dan maar even stoppen om mijn voet weer in de beugel te doen (door de verlamming voel ik de beugel slecht en kan al helemaal niet zomaar mijn voet terug doen in de beugel)

Spoiler:
Boe!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:55

Laura1982 schreef:
Kaatjemuts ik heb magneet beugels gesponsord gekregen via de DVB foundation misschien is dat ook een oplossing voor jou? Is wel even wennen maar hierdoor durf ik wel zekerder te rijden.

daar ga ik mij even in verdiepen, thanx voor de tip!

Spoiler:
Boe!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:20

Laura1982 schreef:
Fantabulouss schreef:
Dat zijn deze beugels toch laura? :) https://www.ontyte.com/

Volgensmij kun je zon magneetstukje/zooltje bij ze bestellen als de beugels koopt en dan door je schoenmaker onder je laars laten zetten :)

Ja dat klopt ik heb ze nu ongeveer een jaar en ben er onwijs blij mee.

ik heb nu beugels die al gedraaid zijn. Zoiets:
Afbeelding omdat ik weinig kracht heb en het voor mij moeilijk is om de beugel te draaien. is dat dan wel iets voor mij, of is de magneet sterk genoeg de beugel mee te laten draaien (ik hoop dat je t nog snapt :D )?

Spoiler:
Boe!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie