Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:21

Ha, een nieuw topic.
Ik ben Janet, ik rij een 20jarige Jillis merrie waarmee ik ZZ-Zwaar start. Afbeelding

Daarnaast heb ik van een vriendin nog een 11jarige Jasper merrie staan, het is de bedoeling dat ik haar ga uitbrengen. En van dezelfde vriendin ook een 6jarige Tsjalle merrie, zij is net beleerd, ik ga haar doorrijden totdat ze verkocht wordt.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:29

Eclare schreef:
Mooie set Sanet! Is je zadel nou zwart en bruin?

Afbeelding
Ja, mijn Custom is zwart met bruin

Ik heb recent een Kep gekocht die ook bruin met zwart is en ik heb mijn bruin met wit onderlegde hoofdstel geverfd naar bruin met zwart onderlegd :)

Afbeelding

Dus we zijn helemaal in set nu :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:49

Zet hem op dames!

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:37

Ik heb echt goede ervaringen met Cavalor Pianissimo.
Ik ben dat toe gaan voeren op basis van aanraden van andere mensen. Beviel mij erg goed bij dat paard. Had ik veel eerder moeten doen. Qua looplust geen verschil, dat dat minder werd ofzo. Qua schrikken en angstig zijn, zeker wel.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:15

Heej allemaal bekenden hier. Gezellig :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 06:48

Wat zijn de wedstrijddoelen voor 2018? Iedereen al een beetje een idee of wens?

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:11

Ik hoop zelf toch komend jaar wel het Elite predicaat op te mogen halen met Sybrich.
Mijn nieuwe aanwinst ga ik misschien starten, maar daar heb ik nog geen concrete plannen voor. De focus ligt nu nog echt op Syb.

Mijn nieuwe topper is echt geweldig Laura, maar Syb heeft mij laten zand happen. Dus ik lig alweer 2 weken uit de roulatie.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:56

QueenE schreef:
Oh jeej Sanet? Wat heb je? Hopelijk snel weer goed..

Mijn doel voor 2018 is het M1

Valt in zekere zin mee hoor. Maar ik ben in mijn val met mijn rechterknie in mijn linkerkuit terecht gekomen. Daardoor is daar echt een hele grote blauwe plek ontstaan op de spier. Dus been dik en heel pijnlijk, eerste dagen nauwelijks gewicht op kunnen verdragen.
Ik denk, dat duurt een weekje. Maar inmiddels zijn we dik 2 weken verder en heb ik nog steeds een blauwe en pijnlijke kuit.
Ik heb er zaterdag wel even opgezeten (van de andere kant opgestegen :o ), maar voet kon niet in de beugel, want zover kan ik de kuit nog niet flexen. En bewegend paard tegen die kuit was ook niet geslaagd, maar ik zat erop, was heerlijk :) :) :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:00

Ik heb ook een Premiera, maar ik vind de kwaliteit niet perse heel goed. Ik heb ook een Cavallo S&T hoofdstel laten maken, maar die gebruik ik nu als gewoon trens hoofdstel. Die kwaliteit is ook veel beter.
Ik heb nu voor de jonge paarden een trens SD design hoofdstel. Dat is echt mooie kwaliteit.

Kom je ook op de HK Laura? Horse Boutique staat daar ook, daar heb ik mijn SD's vandaan.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:28

Laura1982 schreef:
Sanet ja ik ben er zaterdag dan ga ik daar is rondkijken.

Voorlopig moeten we eerst M2 nog uit maar kijk rustig rond of ik wat naar mijn zin kan vinden.

Ik heb wel voor beide merries een Cob maat, die frontriem is echt heul groot. Maar de rest valt ook echt niet klein.

Ik ga op de HK ook wat rondkijken voor slipjassen <3

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:29

Laura1982 schreef:
Dat is onze volgende droom sanet. Eerst maar ons sportpredikaathalen dan ben ik als een kind zo blij.

Precies! 1 ding per keer :)

Die lange jas is wel een grote droom van mij ook hoor. Hopelijk gaat het ons lukken!

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:59

Vaker weggaan kan wel helpen natuurlijk. De vraag is of dat perse op wedstrijd moet zijn of dat les ook al genoeg is.

Ik ben inmiddels 7 weken verder na mijn stuiter en nog steeds niet goed hersteld, duurt me natuurlijk veel te lang :D
Aanstaande zaterdag start ik onderlinge wedstrijd van de rijvereniging en ik mag de lange jas van de juf lenen voor de Prix St George proef die we gaan rijden. Zal wat behelpen zijn, want ik verdraag druk tegen dat linkerbeen nog niet heel goed :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:00

Ooit vroeger lang geleden, toen wij beide minder grijs waren :D was mijn Syb echt niet vooruit te branden. In de M1 moest je B afwenden en X halthouden, dat had ik dan al wel 2x geoefend en dus stond ze zo’n 3 meter voor X al stil en dan moest je na 5 seconden wegdraven. Tegen de tijd dat we eens bij E waren had ik haar weer in een sukkeldrafje met ontzettend veel been en moeite en duwen en binnensmonds vloeken erbij.
Tegenwoordig is ze niet te houden, gelukkig wel beter dan voorheen, maar ze lijkt wel onvermoeibaar en dat is soms best heel vermoeiend. Ze heeft inmiddels de knop passage ontdekt, dat is ook een prima manier om te ontduiken wat ik eigenlijk wil.
Dus vooral niet opgeven, blijf consequent in je hulpen. 1 is normale hulp, 2 is grotere hulp en 3 is weg zo hard je kunt en dan weer beginnen bij stap 1. Laat ze de fout maar eens maken door eruit te vallen, beter dan constant een onderhoudende hulp te geven.

Volhouden meiden!

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 06:22

Ik heb een Prestige met een klein stukje elastiek. Maar voor de toch al erg ronde en ook big eens drachtige merrie die ik rij, heb ik sinds enige tijd een Prolite, zonder elastiek en dat scheelt echt een hele hoop. Het zadel ligt daarmee een heel stuk stabieler. Behalve na de linkergalop. Dan moet ik echt weer even in de linkerbeugel staan om hem weer recht te krijgen.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:05

Barb schreef:
Wat voor zadel hebben jullie op je paard liggen?

Ik heb een Custom Icon Flight op mijn beide dames liggen met wijde boom, 17,5”. Dit zadel is, na mijn beide paarden en de trailer, mijn beste aankoop ooit.
Hiervoor een MSFC en een Stubben gehad. Maar die Friezen zijn zo breed en ik ben dat niet, dat ik me echt een ongeluk zat. Dit zadel heeft een smallere twist en daardoor zit ik iets hoger, maar zoveel comfortabeler! Echt heel blij mee :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:19

Ja hoor, jury verschil is echt super fijn :/
Ik had gisteren wedstrijd, en in de subtop heb je dus altijd 2 jury’s zitten. Dese waren het niet met elkaar eens of ons binnenkomen een 8 of een 6 waard was, of een appuyement een 7 of een 5.
Scheelt nogal, wel, serieus, vind ik. En dat is dan dezelfde proef alleen een iets andere hoek..
Maar goed, we blijven lief lachen en gewoon maar ons uiterste best doen :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:34

Tuurlijk kan het verschil maken, maar 2 punten is gewoon wel heel veel verschil.. ze waren het wel op meer punten niet met elkaar eens. Gelukkig niet alleen bij mij. Daar ben ik dan altijd maar weer blij om :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:41

Ik heb niet de illusie dat ik alleen maar een 8 gekregen heb omdat ik een rechte lijn reed. Dat is me nog niet eerder gebeurd in ieder geval :)

Voor een 8 moet je naar mijn idee een goede wending rijden, nette overgangen tonen, vierkant halthouden, netjes blijven staan etc. En of je nu bij C of bij H zit, dat moet te zien zijn. Ik wil niet pretenderen dat de 8 helemaal terecht was, maar de 6 naar mijn idee ook niet. Dan is dat misschien een mooie balans ertussen, maar blijft gek :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:50

Mijn dame heeft nergens last van. Conditie is top en met zware training is het even stappen en zo weer op adem. Maar echt pompen, zeker niet.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 05:54

http://friesepaardenopfok.nl

Bij Barbara!
Echt een aanrader. Heerlijk grote frisse stallen in de winter. Zomers staan ze lekker op het land. Barbara is lief, betrokken, met een oog voor de dieren.
Ik heb meerdere paarden daar nu opgehaald en altijd netjes voor elkaar!

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:50

Super Laura!!! Gefeliciteerd. Op naar SPORT!

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:18

Laura1982 schreef:
Sanet schreef:
Super Laura!!! Gefeliciteerd. Op naar SPORT!

Dank je wel! Ja volgende droom.

Komt vast en zeker goed. Jullie zijn zo dichtbij!

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:56

Geweldig gedaan met Dara!

En gewoon genieten van je top paard Pet :)

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:55

Heel gaaf Laura! Gewoon genieten, ik vond het altijd zo gaaf als de voorlezer dan het nieuwe onderdeel van die klasse voorleest. Dus ik verwacht een grote grijns bij appuyeren en eenvoudige wissel!

Succes op de keuring Gett! Hopelijk met goed resultaat.

Hier helaas een (hopelijk korte) wedstrijd stop. Mijn blessure speelt ontzettend op, zover zelf, dat ik al 2 weken niet gereden heb :(
Echt heel erg oliebol.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:38

Komt vast goed Laura! Het is ook niet niets die Z, er zijn al velen die dat niet halen.

Nee, ik zat nog steeds niet op volle kracht. En ik heb geen idee waardoor de terugval gekomen is.
Ik heb niets geks gedaan. Loop nu wel bij een arts, want inmiddels zijn we bijna 9 maanden verder en ik ben er wel wat zat van... zeker nu het zoveel pijn doet :(
Ik had mijn jonge smurf ook lekker willen oppakken en misschien starten voor “Kootwijk”, maar dat zat er dus ook niet in. Daar heb ik dit jaar wel 5x opgezeten ofzo :/

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#