Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pien1989

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:38

Oh wat een leuk topic!
Ik kom me ook melden!
Ik start met mijn fries ook in de B. Heel grappig Fenia want ik herken in jou verhaal precies ons verhaal. Mijn fries is ook echt een draakje en heel onervaren. Ik heb sinds januari een startkaart en heb inmiddels 10 winstpunten. De eerste maanden haalde ik geen punten en was het echt gaan voor de ervaring. De laatste maanden rijden we puntjes en dat geeft toch wel moed. Ik heb op mijn eerste protocol van de eerste officiële wedstrijd gekregen dat mijn paard niet klaar was voor wedstrijden. Toen zakte de moed me wel in de schoenen... toch maar doorgezet en uiteindelijk geeft het resultaat. Ik merk dat ze in het buitenseizoen wel echt relaxter was dan binnen! Ik weet zeker dat dat bij jullie ook goedkomt fenia!

Welke regio starten jullie allemaal?

Dit zijn wij :-)

Afbeelding

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:25

Wat een prachtige paarden, echt geweldig.
Mooi setje ook Sanet, chique.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 07:46

Leuk blizzart ik zit ook nog in de B.
Ik mag wel l maar dat doe ik nog niet. Wanneer ga jij over?

Ben alweer vroeg uit de veren want heb zo ook wedstrijd.
Zijn jullie friezen koel? Dus dapper en niet snel van slag op vreemd terrein of onbekende situatie?
Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen :)

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 13:35

Haha nou ik vind het wel interessant om te lezen dat jullie Friezen ook niet allemaal dapper zijn.
Ik ben nu bijna een jaar bezig en eindelijk kan ik zeggen dat ze braver is op vreemd terrein. En dat is echt iets van de afgelopen maanden. Ik voer nu ook NAF MAGIC, dit helpt haar wel ontspannen en daardoor heb ik ook meer vertrouwen. Echt een wisselwerking.
Net was ik eerste (whaaah nooit gedacht) en twee winstpuntjes erbij. Ben heel erg trots want we zijn van ver gekomen. Van hoofd omhoog, hals erop en in de R van racen naar beheerst, ontspannen en rustig. En inderdaad zoals Laura zegt km maken helpt ècht.
Jij ook nog gefeliciteerd Laura!

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:55

Ik geef Naf Magic. Hierin zit wel magnesium! Ik merk echt verschil qua spanning. Het is er wel maar veel beter werkbaar!

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:53

Leuk hoor!
Ik rij 3-12 nog een wedstrijd en daarna inderdaad pas weer in januari. Vanwege de drukte en wil oefenen voor L1 zodat ik eind januari over kan.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:02

Hey Fenia,
Hoe je jou paard omschrijft herken ik echt ook mijn paard en de weg naar wedstrijden toe. Je hebt al veel geprobeerd! Heb je Naf instant Magic langere tijd gegeven of echt die injectoren voor stress situaties?
Ik heb namelijk ook veel geprobeerd en mijn Friese merrie staat nu op Naf Magic (poeder variant). Ik geef dit nu een half jaar dagelijks en ze is er echt door veranderd maar het kost wel even tijd voor het werkt. Wellicht nog een idee voor je (weet natuurlijk niet wat je al gegeven hebt). Ik ben wel heel consequent met geven elke dag. Eerst vloeibaar twee flessen en nu overgestapt op poeder. Ze is nog steeds wel kijkerig maar veel beter te rijden. :-) wie weet heb je er wat aan.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:37

BoRo schreef:
lastig die schrikkerige friezen. Ik heb nu In Calm van de paardendrogist, magnesium met nog wat toevoegingen. Ik merk geen verschil. Heb nu het krachtvoer maar gehalveerd, kijken of dat wat doet aan het schrikken. In het rijden zelf merk ik niks, als hij super schrikkerig is, is hij niet meer voorwaarts helaas. (daarom voerde ik redelijk wat krachtvoer, om in het rijden wat voorwaartse te krijgen, daar geen verschil in maar aan de hand een bang schrikkerig bommetje)

Moeilijk he om daar in een goede balans te krijgen.. het is ook echt zoeken naar wat helpt. Wat bij de een niet helpt, helpt bij de ander juist wel weer.

Moest laatst wel lachen. Ik was me toen aan het oriënteren op spul in de paardenwinkel en toen vertelde ik hoe mijn merrie was. Die vrouw zei jeetje wat is het voor bloed? Ik zei: een fries :D

Wat ik nu ervaar bij Naf Magic is dat ze haar looplust niet verliest. Heel positief vind ik dat. Het kijkerige denk ik dat altijd blijft "zit in het aard van het beestje" maar voorheen als ze schrok of kabouters dacht te zien (en in nieuwe vreemde bakken zitten er echt heel veel!) dan zette ze haar hals erop, hoofd omhoog en daar ging ze. Dat gedeelte ben ik nu kwijt. Ze kijkt, bouwt nog wel iets spanning op maar ik kan beter door rijden en haar spanning zwakt ook dan sneller af dan zonder Naf. Ook is ze in haar hele omgang net wat meer relaxt geworden. De scherpe randjes zijn eraf. Qua krachtvoer ben ik niks gaan veranderen.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:01

Dan gaat het helemaal goed komen met jullie :D

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:25

Gene gehele winterstop maar wel wat rustiger. Eind januari wil ik naar de L, dus thuis veel oefenen alleen met het weer van de afgelopen weken is het allemaal niet zo lekker gegaan.
Zondag had ik een Clinic, dat was wel super leuk!
Fijn Gett dat het trailer laden opgelost is. Het kan je toch behoorlijk belemmeren als je op pad wil..

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:28

In het verleden heb ik hier mee gekletst :-)
wat jammer fenia dat je Fries zo bang is op wedstrijd. Is dat ook als je op buitenrit of iets dergelijks gaat? Mijne heeft het ook heel erg gehad binnen en buiten starten was eigenlijk juist makkelijker maar bij jou niet begrijp ik. Inmiddels kan ik wel redelijk starten alleen ik kan dus echt geen buitenritten alleen maken. Dat is echt geen doen helaas.

Elske❤️

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:52

Precies, het moet wel leuk blijven. Voor jou en natuurlijk voor je paard.
Zijn er hier mensen die mee gaan doen met de mega Friezen strand rit 2019?

Elske❤️

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie