Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laibadji

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:41

Hey mijn vriend is helemaal weg van jullie Freibergers! We hebben reeds in België rondgeneusd maar hier ons ding toch niet gevonden.

Hebben jullie tips om een goede Freiberger te vinden?

Alvast bedankt!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:20

MonicaLara schreef:
Laibadji schreef:
Hey mijn vriend is helemaal weg van jullie Freibergers! We hebben reeds in België rondgeneusd maar hier ons ding toch niet gevonden.

Hebben jullie tips om een goede Freiberger te vinden?

Alvast bedankt!

Is NL Overijssel, plaats; Olst, niet te doen voor jullie? Ik zag dat ze weer 'n prachtige Freiberger uit Zwitserland hebben gehaald. Ja in Belgie wel meer fokkers dan in NL, hopelijk kies je de juiste verkoper. En anders zou ik persoonlijk kiezen om er 1 in Zwitserland te kopen. Half aug. a.s. is er een mega groot Freiberger festival in De Jura, dat heet Marche Concours in Saignelegier, daar staan ook aantal Freibergers getoond voor de verkoop. Zo krijg je ook een hele goede indruk want er zijn best veel verschillende types, ook is er een veulenshow om uit te kiezen.
Suc6!

Bedankt voor de tip!! Misschien een leuk reisje ;)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:19

Morgen komt hij!!! Onze eerste Freiberger! Esteban ( :(:) twijfel nog om een roep naam te kiezen want deze naam vind ik maar bleh >;) )

Het is een donker bruin hengstje van 6 maand. Ben eens benieuwd. Kijk er naar uit.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:18

Dit is hij! Esteban de Tagadam of Esté ;)

Afbeelding

Hij is super lief en nieuwsgierig! Toppertje!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:43

Dank je wel!!

Hij heeft ook al getoond dat hij karakter heeft :D
Onze weides zijn in 2 gedeeld met tussenin de piste. We wouden de 2 paarden buiten zetten en Esteban bij onze pony zetten aan de andere kant van de piste... dit was buiten Esteban gerekend!

Springt hij door de draad (enige meter dat niet afgemaakt is met een houten omheining), komt hij tussen de piste en de omheining van de buren te zitten Stuk is 1m50 breed dus gelukkig breed genoeg. Loopt langs de korte zijde van de piste richting grote paarden, die het natuurlijk ook heel interessant vonden. Je ziet hem denken Mmmmmm houten omheining daar kan ik wel door.

En trampel trampel door de omheining en meneer liep op de weide bij de grote paarden! :wow:

Hahaha!! De paarden met een emmertje eten tot bij mij gelokt. (Mijn zoontje van 3 even op de paardentrailer opgesloten :o voor de veiligheid).

Gelukkig zijn deze ook zeer braaf en mak dus op 2 minuutjes was de rust terug en stonden ze alle 3 op stal. |o Wel jammer want we zijn echt voorstander van buiten lopen maar eerst de omheining Freibergerproof maken :+

Maar ik ben instant verliefd op onze grote held! <3

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:56

Ja hij heeft karakter. Maar wel lief hoor!! Het is onze eerste Freiberger. Ben er volledig verliefd op geworden!! Wat een prachte paarden!

We hebben hem in België gekocht bij de Freibergerkweker stal de Tagadam. Per toeval op uit gekomen want het eerste plan was tripje naar Zwitersland maar dat bleek dan veel te veel gedoe om je paardje naar huis te krijgen.

Het is de bedoeling dat we er nog eentje kopen om later een leuk 2-span te hebben en er mee onder het zadel te rijden.

In principe is het de bedoeling dat ze met z'n allen in de weide gaan maar het deel waar de grote paarden staan is nog niet veulenveilig. Deze week staat er dus op het programma om dit aan te passen zodanig dat Esteban toch buiten kan. Ik wil het wel stapsgewijs aanpakken want mijn ruin is niet altijd zo braaf. En ik wil echt niet dat Esteban al zou in elkaar gemept worden.

Is er in Nederland veel te doen rond Freibergers? Zoals ik het lees precies wel?
In België is er ook een club en daar gaan we ons bij aansluiten. Ik kijk ook al uit om met hem de proeven te rijden voor keuring en dergelijke!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:03

Vergeten zeggen Ziezo_x proficiat met je eerst gewonnen lintjes!!! *\%/*

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:11

Wat is hij mooi!! <3

Ik kijk er al naar uit wanneer mijn bengeltje groot zal zijn!!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:15

EmEm schreef:
@ Laibadji: Wat is Esteban leuk! Is hij echt donkerbruin? Dat zie je iets minder vaak, toch?

@ Ziezo_X: haha, ja Casti had ook wel een hele drukke dag zondag! Hij vond inderdaad vooral dat ringetje eng volgens mij.
Maar was inderdaad echt leuk zondag. Vond het erg leuk om jullie allemaal te ontmoeten en de paardjes 'live' te zien!

@ Nessie: wat leuk zo'n fotoshoot! Mooie lieve foto! En wat leuk dat je de mama van je paard gaat ontmoeten. Zou ook wel familieleden van Kiara willen ontmoeten.

Ja hij is donkerbruin! Inderdaad een kleur dat niet zo vaak voorkomt.

De andere paarden zijn wel lief voor hem maar aangezien de weide nog niet overal 100% degelijk is uitgemaakt voor zo een jong grut houden we het even op veilig. Dit weekend zou het in orde moeten zijn en kan hij zijn benen strekken.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:05

Proficiat Piecon met je kanjer!!

Hier staat Esteban voor de eerste maal bij zijn nieuwe vriendjes!

Wat een coole kerel! Mijn paard is een echte speelvogel/pestvogel en het jonkie blijft er volledig zen onder. Heb mij terecht afgevraagd wie de slimste is. Esteban van 6 maand of Jinxs van 8 jaar?

Wat een ras! Steeds meer en meer verliefd!

Afbeelding
Afbeelding

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:17

Daarnet de paardjes in het donker van de weide gehaald... en Esteban liet hem direct nemen....

Ik sta alle dagen versteld van hun karakter! (Ik denk dat ik dat nog veel ga zeggen! _/-\o_ )

I am in love!!!! <3

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:23

EmEm schreef:
Wat een gaaf beest, Piecon! Is hij nu gecastreerd?

Wat is de mama van Nelson leuk, Nessie! Echt leuke foto's ook! En wat fijn dat je zo gastvrij ontvangen bent!

Gaat goed met die Esteban zo te zien, Laibadji! Fijn dat hij zo cool is!

Leuk dat de groep Freibergers in Nederland zo steeds groter wordt!

In België wordt hij ook groter :o Hihi ben een Belgje.

Maar een heel fiere Freiberger eigenaar. Nog steeds IN LOVE! Wat heeft dat beestje een stel gezonde hersens! 8 maanden maar zo braaf, luisteren, niet panikeren.... Waarom ben ik deze pas nu tegengekomen? <3

Het is leuk om zien dat Esteban zo goed overeenkomt met mijn ruin en shetje.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:34

In België is dit omgekeerd. Het is goedkoper van hier bij de fokker te kopen en niet in Zwitserland. Paard kost evenveel in België dan in Zwitserland maar dan zonder tax en vervoerskosten. Was dus beduidend goedkoper om de reis niet aan te vatten.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:03

Het is hier de laatste tijd heel stilletjes. -O-

Vraagje: onze 2 Freibergers verharen heel moeilijk. De jongste is uit haar veulen haar aan het komen en onze 2 jarige heeft het toch ook lastig met verharen. Onze pony en mijn bwp zijn nochtans heel mooi aan het verharen.

Is dat een beetje eigen aan het ras of niet? Wat zijn jullie ervaringen?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:11

Ziezo_X schreef:
Ps. Laybadji, heb je facebook? We hebben een hele gezellige Freibergergroep waar wat meer activiteit is! Nederlandse Vrienden van het Freiberger Paard 8-)

Oh fijn! Zoek ik zo op!Bedankt voor de tip!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:12

Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo is. We dachten al extra ontworpen, lijnzaadolie te geven ... Maar blijkbaar is het eigen aan het ras.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie