Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:50

Hai allemaal,

Vandaag ons eerste concours na de winsterstop weer gehad en niet onverdienstelijk *\o/*
Twee super mooie winstpunten in de M1 met daarbij een 3e en een 1e plaats. Super trots op Heros! We hadden zelfs een 8,5 op halsstrekken :D helaas geen foto's van het rijden zelf want ik was alleen net Heros op pad.. ook dat kan met deze toppers 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:05

Hoi,

Dit is een van de meest standaard hoofstellen die in NL te koop is. Een met een gecombineerde neusriem. Het riempje zorgt ervoor dat het bit iets stabieler in de mond ligt en is bij ons zeker niet nodig om een tong binnenboord te houden. Ze zitten dan ook zeker niet strak aangesnoerd.
Is er al eens een tandarts bij haar geweest? Regelmatig zie je bij wolfskiesjes of andere mondproblemen dat ze de tong uit steken. Ze is jong toch?

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:01

Knappe Sav!!

Hier nog even weer wat Heros Spam! In een jaar tijd toch best wat spieren aangetraind! De eerste foto is vorig jaar, de rest nu.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:56

Ha allemaal!
Wat leuk om weer te lezen. Ook ik liep even achter :-)
Ik laat Mark Schuiling altijd komen wanneer ik merk dat de paarden weer een behandeling nodig hebben. Hij is Fysio en doet o.a aan dry needling, maar zet ook de wervels goed. Zijn uitgangspunt positie is juist alles losmaken omdat een paard of mens anders altijd weer in zijn compensatiegedrag vervalt en je dus weer terugkeert naar het oude en slechte patroon. Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaringen en mening en dat is natuurlijk ook prima :-)
@monica; wat betreft het weekend. Ik ga mee met Heros! Die 35 km halen we meestal niet hoor! Meestal ergens tussen de 25 en 30km en we doen niet gek (wel een galopje natuurlijk :-)) zal het leuk vinden als er meer gaan. Meeten is altijd gezellig met meer Freiberger liefhebbers!!
@irene; super leuk van je startpas!! Ik zie de concurrentie tegemoed ;-p

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:43

Overigens ben ik zelf ook al een paar x door Mark Schuiling behandeld met goed resultaat (schouderklachten). Ook direct leuk om te weten wat je je paard laat ondergaan :-)

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:31

Ziet er super uit Belker! Sav is een knap paardje!

Heros mocht gister weer crossen! Veel lol gehad! Zaterdag weer :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:19

Klinkt leuk, maar helaas is Renswoude voor mij te ver rijden (189km).
Dit is een jaarlijks terugkomende oefencross van onze vereniging in Hooghalen (Drenthe).
Super leuk :-)

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:35

Yes!! Vandaag tweede geworden in de cross met Heros. Aan het eind was hij zelfs na de dressuur nog niet moe en wilde hij nog wel een rondje :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:01

Nieuw experiment!
Rijd Heros een tijdje bitloos. Vandaag de tweede keer gereden met een sidepull hoofdstel en ik moet eerlijk bekennen hij loopt er super op!
Zelfs schuim op de lippen. Rijden jullie allemaal met bitje en zo ja wat voor een??
Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:28

Wat leuk om te horen allemaal!
Ik heb een FRA pardoes gekocht in de maat full. Wel een mooi hoofdstel en niet te duur (bij divoza gekocht voor €55 met een 25% kortingsbon) Heros heeft een lang hoofd dus ik heb eigenlijk nooit problemen met de lengte van de bakstukken. Heb Heidi ook even geprobeerd met het hoofdstel maar die vond het niks, wel grappig dat er schijnbaar zoveel verschil zit in wat paarden fijn vinden. Heros had een dubbelgebroken sweet iron bustrensje in, maar kan zich met springen en in het bos soms behoorlijk sterk maken. Helaas had hij daardoor een plekje in z'n mond gekregen waardoor ik even bitloos ben gaan rijden om het weer te laten helen. Morgen komt er een bitfitter om te kijken naar zijn mond en eventueel een ander bitje. Zij heeft neue schule bitten. Iemand daar ervaring mee? Afgelopen woensdag springles gehad met t bitloze hoofdstel, paar sprongen gingen wel maar een heel parcours op een bitloos hoofdstel was wat teveel gevraagd. Daarvoor werd hij iets te enthousiast :+ vind het wel leuk om eens uit te proberen. Zaterdag rijden we de clubkampioenschappen in de M1 bitloos dus ik ben benieuwd hoe dat gaat *\o/*

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:14

Best trots op Heros en mezelf :-)
Vandaag bitloos gestart in de M1!!
We hadden 180 en 185 en twee keer een tweede prijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HeidiHeros op 13-05-17 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:39

Ja, ik kan met bit wel fijnere hulpen geven die beter doorkomen (halve en hele ophoudingen). Maar moet zeggen dat het absoluut niet tegenvalt. Gister hebben we een rit van 25km gemaakt zonder bitje en dat ging helemaal super!!

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:15

Prachtige foto's Belker! Dat ziet er al erg goed uit, leuk als je ook met haar gaat starten.
Wij hebben zonder bit weer een dressuurwedstrijd gereden tussen de warmbloeden in de M1! En jaja, een tweede prijs en weer een dikke winstpunt :-) zo blij! Aankomende week hebben we een springclinic, ook super veel zin in!
Inmiddels hebben we ook een mooi nieuw bitje uitgezocht kijken hoe het daar mee zal gaan. Bij het proberen liep hij er erg fijn op.
Jullie nog leuke plannen met jullie paardjes? Wij hebben erg veel zin in t Freibergerweekend! Gingen er nog mede bokkers mee?? Groetjes maar weer :-)

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:04

@Ziezo
Wij gaan naar het Freibergerweekend!! Leuk dat je ook gaat!

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:50

Prachtig om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Hopelijk kan ik daar ook nog eens een x naar toe. Lijkt me geweldig!!

Hier gaat ook alles goed, lekker weer begonnen met de serieuze wedstrijd training (weer met een bitje in). Hij pakt het geweldig op dus de weken wedstrijd rust en iets relaxter training hebben hem weer goed gedaan.

26 augustus hebben we een BB cross gepland in Norg. Super spannend, maar heb er ook erg veel zin in!! Ben heel benieuwd! Hier nog weer een paar plaatjes van m'n topper!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:17

Ha allemaal!!
Weer aardig wat berichten gemist zie ik...
Ik scheer de paarden ook elk jaar (helemaal), maar ze staan dan wel met deken op en s nachts op stal. Hihi, ik vind t wel een creabea patroontje Ziezo :-)
Heros en ik hebben onze allereerst sgw gereden! Was super tof en dat vond Heros zelf geloof ik ook wel. In de dressuur hadden we maar liefst 212 punten :-0 Alleen het water vond hij eng. Hier een paar plaatjes om mee te genieten :-)
*trots*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:42

Yeah!! Gaaf Ziezo!! Casti kan ook goed springen.
En ze lijken het allemaal ook zo ontzettend leuk te vinden.
Super veelzijdig ras hebben we *\o/*

Ik hoorde dat er waarschijnlijk gauw meer bekend wordt over de herfst activiteit van de vereniging.
Afhankelijk van wanneer het is natuurlijk ben ik zeker van plan te gaan. Jullie ook?
Wordt vast iets WE achtigs /3 }:0

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:44

Yes!! We hebben weer twee winstpunten gehaald in de M1 :-)
8 oktober wordt onze eerste M2 wedstrijd.. super veel zin in :-)

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:21

Weer een Freiberger liefhebber erbij :-) wat ontzettend leuk! Ziet er gaf uit dat veulen. Onze ervaring met veulens bij andere paarden inzetten is dat dat eigenlijk altijd goed gaat. Ze zijn nog jong en zullen geen strijd aangaan met andere paarden. Ze laten bijna altijd onderdanig gedrag zien (kauwen/likken). Vind dat altijd best bijzonder. Een van onze toenmalige veulens moest wegens patellafixatie uit de grote kudde, maar het was onmogelijk haar alleen achter de omheining te houden. Ze voelde zich eenzaam en wilde bij de anderen zijn. Hebben toen het draadje gauw weggehaald en haar bij de oudere dieren gelaten.
Een aantal van jullie hadden t vast al gelezen en gezien, maar hebben inmiddels na twee wedstrijden alweer 3 winstpunten in de M2 :-) zijn nu hard aan t trainen voor de Z! Zou het zo gaaf vinden een tweede Fribi in t Z :-) afgelopen zaterdag hadden we een heerlijke rit op t Aekingerzand. Hopelijk kunnen daar volgend jaar ook meer freibergers bij zijn! Hier een paar plaatjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:07

Ik vind hem fantastisch Piecon!!!

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:24

Ah weer een mailtje van de club! Gaan jullie mee in juli?

HeidiHeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:45

Fijne kerst allemaal!!
Afbeelding

Afbeelding