Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janneke584

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:50

Ik ben vandaag ook weer eens op wedstrijd geweest. Ging de laatste tijd erg lekker. 8 winstpunten in 3 wedstrijden in de M2. Vandaag ging iets minder lekker. Had door een blessure van mijzelf ruim een week niet gereden. Afgelopen donderdag weer voor het eerst en daardoor iets minder fijn. De jury vond het echter niets. 156,5 en 158 punten. Op de 1e prijs na had niemand winst in de M1 en M2. Deze jury hield blijkbaar niet van oprichting, want de enige die geen oprichting toonde was dus 1e (met total 3 winstpunten). En we hadden allemaal hetzelfde commentaar. Niet nageeflijk

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:20

Ik heb inmiddels mn winstpunten voor de Z1 binnen, dus we zijn momenteel hard aan het trainen om de Z oefeningen beter te krijgen. Ook gisteren voor het eerst met stang en trens gereden en daar liep ze wel heel fijn op :) 23 December hebben we ons Z debuut tijdens de selectiewedstrijd in Zoelen.
Is er nog iemand die daar gaat starten?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:44

blizzart schreef:
Wie gaat zaterdag naar zoelen voor de Friese wedstrijd

Ik rij daar mee. Moet als allereerste van de dag en tevens ons Z1 debuut. In de avond moet ik bij de M schrijven

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:23

Vorige week zaterdag ons Z debuut gehad. Zaten nog wel wat foutjes in, maar ging toch beter dan verwacht. 1e proef 2e met 202,5 punt. Had helaas een -2 ivm volte 10m bij de B ipv bij de P :+ . Anders hadden we winst gehad. En de 2e proef gewonnen (van de 2 deelnemers) met 208,5 punt *\o/* . Nooit verwacht om op onze 1e Z wedstrijd gelijk winst te rijden
Aan het einde van de dag nog geschreven bij de M dressuur (en dus ook Hannelover zien rijden). Was weer erg leerzaam en ik verbaas me nog elke keer in het verschil tussen al die Friezen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:54

Gelukkig nieuwjaar allemaal **\O/**

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:09

Ik heb een premiera hoofdstel. Had ik ook al voor trens. Destijds een bruine stang trens overgenomen van iemand, omdat ik toen ook een bruin zadel had. Nu net een nieuwe zwarte gekocht

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:28

Het trenshoofdstel heb ik nu een jaar of 5 en die is nog prima. De stang trens heb ik pas een maand in gebruik. Ik vind het erg fijn en soepel leer. Qua bitten heb ik een sprenger babystang en momenteel een simpel dubbel gebroken onderlegtrens. Deze is iets te klein, dus ben op zoek naar een halve cm groter

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:21

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten :)
Ik heb momenteel even wedstrijdstop ivm bezoek osteopaat en zadel dat (weer) te smal is. As zaterdag heb ik een afspraak met de zadelmaker staan, dus daarna hopelijk weer lekker doortrainen.
Ik rij trouwens met een Tribal zadel

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:19

Ik heb al een tijdje niet onder het zadel gestart, omdat ik me op het mennen gericht had. En niet voor niets, want vandaag ben ik met Anke Nederlands kmapioen Z dressuur aangespannen geworden :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:18

Gefeliciteerd met de resultaten :)
Dat is balen Gett :( Altijd weer lastig als de paarden niet van jezelf zijn...
Ik ben afgelopen zaterdag weer eens met de kar dressuur gestart. 2e keer ZZ dressuur en 3 winstpunten. Net als de vorige keer weer verkeerd gereden in de 1e proef, dus -5 :+ Anders had ik 4 winstpunten gehad. Maar de teller staat na 2 wedstrijden op 6 winstpunten in de ZZ dressuur :D
Aankomende zaterdag ga ik het weer eens onder het zadel proberen. Is weer lange tijd geleden. Zijn er nog meer mensen die naar de Friese paarden wedstrijd in Zoelen gaan as zaterdag?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:19

Laura1982 schreef:
Gett wat een rot nieuws.
Janneke gefeliciteerd met je Winstpunten jullie gaan goed!
Hier even een dipje in de training thuis. We zijn even de weg kwijt. Heb er ook even geen plezier in op dit moment. Wil heel graag sportpredikaat halen met douwe maar zo hoeft het even niet meer voor mij ik wil lol met mijn zwarte knol.

Balen Laura. Ik heb ook vanaf de zomer in een dipje gezeten onder het zadel. Gelukkig lukte voor de kar en longeren nog wel, dus heb me daar maar mee bezig gehouden. Maar onder het zadel waren we totaal de weg kwijt en inderdaad alle plezier was weg. Dus gewoon weer lekker lol maken en even niet echt met de dressuur bezig zijn, en dan zal het wel weer goedkomen :j

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:04

gett schreef:
Janneke gefeliciteerd met je punten! Welk niveau rijd je onder het zadel?

Laura het klinkt alsof je te graag wilt, probeer het plezier weer te vinden, dan kruipen jullie ook uit jullie dip en komt het sportpredicaat ook wel!

Had ook een dip, heb met tranen op het paard gezeten. Maar dit komt omdat ik weet dat het de laatste wedstrijden zijn en ik wil het zo graag goed eindigen. Waardoor het meer moeten wordt...

Onder het zadel rijden we Z1 dressuur, maar ik ben sinds begin van de zomer niet meer op pad geweest

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:54

Gett: balen dat ze weggaat, maar fijn dat je de wedstrijden goed hebt kunnen afsluiten.
Ik heb eind december nog een paar winstpuntjes in de Z1 gehaald. We mogen nu bijna over naar de Z2. Heb tijdelijk mijn startkaart opgezegd, zodat ik rustig aan de wissels kan gaan werken. Als we er helemaal klaar voor zijn, ga ik pas weer starten.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:36

Ik heb al lang niet gereageerd. Vorig jaar is bij Anke eerst een kwaadaardig gezwel in haar hals verwijderd. Vervolgens zijn we lekker aan het trainen gegaan om de wissels erop te krijgen. Tussendoor heb ikzelf nog een blessure gehad. Sinds juli is Anke kreupel. Na vele onderzoeken foto's en echo's verder, hebben ze in december uiteindelijk een CT scan gedaan. Hieruit bleek dat ze een soort van hernia heeft met wat artrose. De uitstulping drukt tegen een zenuw, waardoor ze dus kreupel loopt. Na hiervoor vochtafdrijvers gehad te hebben, liep ze weer prima. Vlak voordat we na wederom ruim 3 maanden rust weer mochten gaan opbouwen, liep ze helaas 2 weken geleden weer kreupel. Verwachting is niet dat ze ooit nog bereden kan worden. Mocht ze na deze kuur weer goed lopen, ga ik haar laten dekken.
Ik rij inmiddels wel weer een 4 jarige Friese merrie. Ze is helaas wel een beetje klein (nog geen 1.60m), maar wel erg lief. Beleren ging niet helemaal vanzelf :+

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:24

Anke zou in juli 11 worden. Ik zit te denken aan Beart of Epke, maar ben er nog niet uit eigenlijk. Heb er ook geen verstand van, maar de fokker heeft gisteren een lijstje uitgedraaid met hengsten welke op papier het beste passen.
Ik rij nu op Annigje Bel. Dat is een Wylster x Thorben geloof ik

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:05

Sanet schreef:
Laura1982 schreef:
Sanet ja ik las zoiets heel eerlijk weet niet of dat het nou echt is

Ik weet het ook niet, maar gewoon onwijs balen. Merrie staat hier bijna een jaar in training, ben je bijna zover, geen wedstrijden. Als ze dus na het veulen weer terug zou moeten komen, moet je heel die spieren weer optrainen etc. Ben ik weer tijden mee bezig. Gewoon super zonde voor de eigenaresse ook. Dus ik hou mijn vingers gekruist dat we Z kunnen starten en dan toch op die manier sportpredicaat binnen kunnen halen.

Dat is inderdaad flink balen. Ik begreep na wat navraag gedaan te hebben, dat ze willen beginnen t/m de M2 proeven en daarna verder ontwikkelen voor de Z. Dus ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Wanneer verwacht je het veulen?

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:11

Laura1982 schreef:
Gett ja kleine man gaat stuk beter gelukkig. Dat scheelt al een hoop.

Sanet ja ik las zoiets heel eerlijk weet niet of dat het nou echt is maat je moet wat op dit moment.

Janneke wat ontzettend balen van Anke ben jij wel weer helemaal oké?
Ik heb een afstammeling van Beart mijn bijna 11 jarige ruin en die is echt fantastisch in karakter en gedrag met rijden soms wat lastig maar niet gemeen hij vind nieuwe dingen spannend en kan zich dan compleet afsluiten.

Volgend jaar om deze tijd is mijn Elias veulen 3 jaar en heel benieuwd hoe hij is. Nu al enorm lief en rustig maar weet goed wat hij wel of niet wil.

Hoe gaat het met jou met trainen? Jij was toch ook met de wissels bezig?

Dat afsluiten kan die van mij ook behoorlijk doen. En dan kan je er bij wijze van spreken een zweep op doormidden slaan en gaat ze nog geen pas harder... Anke is wel heel relax in de omgang. Gewoon sloom eigenlijk :') Met rijden in de bak, kon je haar wel flink heet krijgen. Zou graag een veulen willen die iets dapperder is.

Ja, ik ben weer redelijk ok. Nu ik niet naar de fysio kan, gaat het wel wat minder helaas. Had een dubbele peesontsteking in de schouder met tenniselleboog

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:58

Mooie foto's :)
Het probleem met die kleine Fries is, dat ik zelf 1.78m ben. Anke past met haar ruim 1.68m beter bij mij

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:37

Sanet schreef:
Ik ben 1.76. Het is maar net wat voor type paard het is. Mijn oudere merrie red de 1.60 ook niet. [ [url=m/OhLJmC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch oogt ze niet als een klein paard perse.

Die toont inderdaad een stuk groter. Die ik rij is niet alleen klein, maar ook behoorlijk kort vind ik. Zal binnenkort eens een foto laten maken als ik erop zit.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Sterkte marjolein. Hopelijk helpen de injecties

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie