Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:32

Mag ik mij ook melden?

Ik zal mij en het paard even voorstellen.
Ashley,net 21, 1.58 klein en rij vanaf ongeveer mijn 4de paard, veel verschillende dieren gereden maar tot afgelopen zondag nog nooit een officiële wedstrijd gereden.

Het paard wat ik rij, is een friese merrie genaamd kitty (olof 315 x sjaard). Schofthoogte 1.52 daardoor ook niet opgenomen in het stamboek.
Geboren in 2003 wat haar nu 15 jaartjes maakt. Er is niet veel over haar verleden bekent behalve dat er niet veel met haar gedaan is. Huidige eigenaren hebben haar nu 5 jaar, in die 5 jaar is ze recreatief gereden waarvan de laatste 2 jaar bijna niet meer. En heeft ze afgelopen jaar een prachtig hengstveulen van Aarnold gekregen.

We hebben 2x in de week prive les, en afgelopen zondag ons eerste wedstrijd gereden. Wat resulteerde in 183,5 en 184,5 en een 1e en 2e prijs.

Galop blijft het grootste struikelpunt daar scoorde we ook onvoldoendes op. De aanleuning kan ook nog beter, maar als je nagaat dat ze voor 2 maand terug nog geen 2 meter ontspannen kon lopen en nu op de galop na wel ben ik al super trots!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:05

KarinvdM schreef:
Gefeliciteerd! :)
Wat een waardeloze protocollen heb jij gekregen, er staat maar amper commentaar op.
Mijn schrijvers zitten vaak te zichten en te steunen omdat ze zoveel moeten schrijven.

Ja daar verbaasde ik me ook over. Vooral omdat je nu niet echt verbeterpunten hebt mee gekregen behalve de galop en mijn eigen houding

paardrijmiep

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:25

Dat is balen fenia! Hoop dat de rust snel terug komt

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:32

Welke sjngel gebruiken jullie voor je paard?

Zadel is aangemeten en laatst opgevuld. Maar met name met aanspringen in de galop schuift het zadel naar rechts..

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:08

Hananass schreef:
Gelukkig ben je dan niet paardloos KarinvdM. Wel een vervelende situatie :( Heb je al een nieuw baasje gevonden?

Dat is pech hebben Fenia! Hopelijk kunnen jullie het weer oppakken. Ik was zelf altijd blij als die van mij schok, aangezien die van mij dan wel ineens ging lopen :P

Ik heb voor mijn paard een normale neopreen singel zonder poespas paardrijmiep. Ik had/heb voor hem ook een fairfax, maar hiervan kreeg hij ontzettende grote schuurplekken op zijn lichaam. Echter lag het zadel wel veel beter met deze singel.

Wel fijn dat ze zich nog zo laat rijden Splinterz. De moeder van ons veulen was al snel niet meer te rijden (misschien ook door het zadel). Alhoewel ze een keer met de bijrijder in rengalop er vandoor is gegaan, terwijl ze voor die tijd alleen maar zat te steunen en kreunen tijdens de buitenrit :P

Wil je eventueel die fairfax singel verkopen? Ik heb nu ook een simpele neopreen singel. Alleen die blijft tijdens het rijden ook niet goed zitten.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:45

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad. Kon de hele week niet trainen ivm harde bak of geen auto+trailer beschikbaar.. dus verwachte ook niet veel van kitty

Ondanks dat toch nog 179 en 174 geen winstpunten maar voor mij goed genoeg na een week niet trainen.

Helaas weer heel vlak gejureerd met weinig opmerkingen.
Afbeelding
Afbeelding

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:48

KarinvdM schreef:
Vlak gejureerd of vlak gereden?
Ik heb vanmiddag zelf ook gejureerd en ik had ook een paar combinaties waarbij wat dingen fout gingen en het overige aan het gevraagde voldeed, maar niks over had. Dan krijg je dit soort protocollen. Ik geef ook graag 7ens en 8en, maar dan moet het wel kunnen...
Heb je de proeven laten filmen? :)

Mijn moeder heeft een klein stukje gefilmd. Waarschijnlijk ook vlak gereden, maar de vorige keer wel winstpunten en heel veel 6en maar weinig commentaar en dan vraag ik mij toch af wat willen ze dan beter zien zodat het wel een 7 word?

Vorige keer gingen bijv. De gebroken lijnen slechter als vandaag (tegen de hand in, stelling niet correct) en toch had ik daar de vorige keren hogere punten op.

Maar heb zeker niks te klagen, heb vorige keer meer onder het motto gereden we hebben toch niks te verliezen, deze keer iets meer zenuwen omdat ik de hele week niet heb kunnen rijden en dus totaal niet wist hoe ze aan ging voelen. Dus wat meer op safe gespeeld.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:19

KarinvdM schreef:
Er zou inderdaad meer commentaar op de protocollen moeten staan. Ik geef altijd veel commentaar, m’n schrijvers mopperen wel eens dat ze me niet bij kunnen houden, maar ik schrijf ook graag bij een 6 waarom het een 6 is en niet meer.
Verschil in jurering houd je toch, de ene jury let wat meer op dit en de ander op wat anders.

Precies en dat vind ik ook helemaal niet erg. Plezier is voor mij de nummer 1. Kreeg veel opmerkingen van omstanders dat ik de enige was met een big smile op het paard en niet gefrustreerd raakte ondanks het niet zo goed ging. En dat vind ik dan nog veel leuker om te horen dan geen punten rijden.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:25

Sanet schreef:
Ja hoor, jury verschil is echt super fijn :/
Ik had gisteren wedstrijd, en in de subtop heb je dus altijd 2 jury’s zitten. Dese waren het niet met elkaar eens of ons binnenkomen een 8 of een 6 waard was, of een appuyement een 7 of een 5.
Scheelt nogal, wel, serieus, vind ik. En dat is dan dezelfde proef alleen een iets andere hoek..
Maar goed, we blijven lief lachen en gewoon maar ons uiterste best doen :)

Dat zijn inderdaad hele verschillen, in appelscha heb je beide proeven dezelfde jury ook dat vind ik lastig. Als proef 1 niet zo goed gaat is het al lastig om ze proef 2 wel te overtuigen (overigens niet bij elke jury zo, maar vaak wel)

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:36

KarinvdM schreef:
Dat doe ik graag. Ik zou ook graag wat meer wederzijds begrip krijgen. Maar dat is lastig.
Ik jureer bijna elk weekend, vaak ook 2 dagen en soms ook doordeweeks en ik vind het dan best jammer dat er zo negatief gedaan kan worden over juryleden. Maar aan de andere kant doen juryledend dat ook wel over de ruiters... Het is jammer dat er vaak zoveel negativiteit is, we doen het allemaal als hobby en voor ons plezier. :) Maar zolang ik nog lol heb in het jureren ga ik gewoon door.
En ja, ik mopper zelf ook wel eens op een jurylid. :D O:)

Ik denk dat een aantal ruiters het zich zelf ook wel erg makkelijk maken, ik ken er bijv een paar die niet bij bepaalde juryleden rijden omdat die "strenger" jureren. En dat ze ook sneller gefrustreerd raken omdat je nu best wel veel geld neer telt per proef..

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:45

Laura1982 schreef:
Juist daarom ook wel eens fijn om dit soort dingen uit te spreken.
Op wedstrijd is het soms lastig om protocol te bespreken vandaar dat ik dit soort toelichtingen prettig vind omdat het in algemeen is en toch heel informatief. Ja we doen het allemaal voor de lol.

Paardenmiep ik heb nu ook een jury waar ik niet meer bij start omdat ik daar geen plezier aan beleef na het 4 jaar geprobeerd te hebben. Verder zijn er jury's die ik graag tegenkom op wedstrijd omdat ze altijd een positief woord hebben en veel op protocol zetten. Verder maakt het mij niets uit.

Zelf heb ik nu nog maar 2 wedstrijden gestart dus nog njet echt ervaring mee. Wel meisje waar ik vaak samen mee rij, kreeg van het zomer als commentaar je pony is veel te dik kom hier asjeblieft niet meer terug (pony is een kruising tinker, met een enorm schouder en een beste nek) van het weekend kreeg ze als commentaar, wat heb jij een gave knol onder je kont, als balans sn nagevelijkheid beter worden kun je het nog wel eens heel ver schoppen. Dus dat motiveert ook veel meer. Ik denk dat het vooral ook de manier is waarop iets gebracht word.

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:13

Laura1982 schreef:
Ja dat klopt zeker paardenmiep.
Opbouwende kritiek doet zoveel meer dan het negatieve.

Klopt, en daarom vind ik het persoonlijk wel leuk als er dan een algm. Opmerking word geplaats wat beter kan, of wat ze juist wel goed vonden

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie