Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:12

Ik lees vooral mee, maar zal me ook even voorstellen!
Ik heb sinds een jaar een 9 jarige Friese merrie waar ik nog geen wedstrijden mee rij, maar wel aan het trainen ben! Nu even op een laag pitje in afwachting van ons nieuwe zadel, maar daarna gaan we er weer voor! *\o/*
Wil wel volgens jaar heel graag gaan beginnen aan wedstrijden. Heb zelf heel lang geleden op de manege “wedstrijden” gereden, verder alleen thuis getraind.. Dus weinig ervaring haha.
Dit is Anouk:
Afbeelding
Afbeelding

Op de standfoto wilde ze graag met me mee lopen haha dus leunt een beetje voorover.

Pien1989 mijn paard is niet relax en koel op andere locaties, maar wel een stuk makkelijker te overtuigen dan de kwpn’ers waar ik eerst mee reed. Kan Anouk overal langs krijgen, dan wel gespannen, maar ze doet het altijd.
Wordt voor ons dus ook het grootste aandachtspunt: ontspannen! Dat vindt ze heel moeilijk, ook al op eigen terrein.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:47

Barb schreef:
Pien veel succes!

Anne wat een mooie merrie is Anouk!

Mijn 8 jarige is redelijk koel op vreemd terrein, haar moet ik juist even op haar gemak laten kijken als iets eng is. Daarna kan ik haar overtuigen dat we er gewoon langs kunnen. De 3 jarige is ook redelijk koel maar ze is nog jong en zo gedraagt ze zich ook, geen probleem dus.

Ik doe een hele vlecht in net voor ze de trailer op gaan. Zodra ik klaar ben gaat de vlecht er weer uit.

Dank je :D

Anouk staat eigenlijk altijd in de vlecht. Manen tot over haar schouders, dus met losse manen rijden is een ramp haha.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:52

Ik hoop in 2018 een startkaart aan te gaan vragen en officieel te gaan starten *\o/*
Dan kan ik ook legitiem hier mee gaan kletsen en posten :Y)
Hopelijk heb ik m’n nieuwe zadel snel binnen (zou tussen 4-10 weken duren, zit nu op week 7..) en dan kan ik ein-de-lijk weer ohz gaan trainen! Ze is nu al 8 weken nauwelijks ohz geweest. Heb een boomloos zadel van een stalgenoot geleend, maar dat ding schuift vreselijk, paard kreeg er schuurplekken van, dus daar ben ik mee gestopt.
Nu vooral aan de longe aan het werk.
Dus 2018 gaat in het teken staan van trainen, lessen en ontwikkelen!

Want zeg nou zelf.. hier wil je toch mee aan de slag.. <3
Afbeelding

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:08

Hananass schreef:
Gaaf hoor Barb! Al eerder zo ver gekomen met een fries?

Heel veel succes Janneke584! Ben je er klaar voor :)

AnneJ1995, Knappe fries hoor! Hoe oud is ze? Hopelijk kun je weer aan de slag met je nieuwe zadel. Wat voor zadel heb je gekocht?

Mijn wedstrijddoel 2018 is alle punten binnenhalen voor het M2 en Z1 startgerechtigd zijn. Hopelijk kunnen we aan het einde van het jaar nog ons debuut maken, maar ik ga niet haasten. Ik wil dit jaar juist wat meer variëren, zoals het springen meer gaan oppakken.

Dank je!
Ze is nu 9! Maar pas 1,5 jaar onder het zadel. Daarvoor lang leve de lol op de wei gespeeld. Wat ik met haar wat wekere rug best een fijn idee vindt.
Er komt een KM Exclusive mijn kant op :D die lag het mooist op mijn paard en zat ik zelf ook het best in.

Wat leuk dat je wat meer wil gaan springen! Heeft jouw paard daar talent voor? Mijne namelijk totaal niet :')

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:22

Hananass
Onwijs leuk! Als jullie er maar plezier in hebben toch :D
Die van mij doet geen moeite om dr benen op te tillen. Ja tot 20cm, want daar kan ze gewoon overheen draven. Daarna walst ze er gewoon doorheen, debiel paard :')

AnneJ1995

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:18

Ik heb een K&M Exclusive. Vind t een super fijn zadel! Lekker veel wrong waardoor ik ook veel beter zit. :D

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 01:04

Bij mijne had/heeft het uitscheren van de kootholtes geen meerwaarde.
Inderdaad alles met ByeMite wassen (ook de stal! Stro weg, stal ontsmetten en dan pas weer nieuw stro). Paard wordt nu eens in de 2-3 maanden gewassen (20min weken in emmers met ByeMite oplossing (komt tot net onder dr knie)) en zo houden we het goed onder controle. :)

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:35

Ik meld me ook!
De startkaart is aangevraagd en de eerste wedstrijd staat op 12 januari of 23 februari gepland (voor 12 januari sta ik op de wachtlijst). Ik heb geen eigen vervoer, dus ik ga in ieder geval de wedstrijden waar ik onder de man heen kan eens per maand meenemen en verder wanneer er een chauffeur beschikbaar is :D
Ik ben zo benieuwd hoe het gaat en hoe we het gaan vinden!

Hebben jullie nog tips wat betreft toiletteren? Met name de sokken/kroonrand vind ik lastig om mooi strak en netjes te maken. O:)

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 14:18

Bedankt!
Op hoeveel mm scheer je het op? En waar stop je? Haha. Want anders krijg je een hele duidelijke lijn toch?

Even een foto van mijn merrie Anouk :)
Afbeelding
Afbeelding
De tweede foto is van maart 2019, heb niks recenters onder het zadel.. :+

Afbeelding
Ze kan wel lekker sjouwen <3

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:02

Haha dat bloempotje herken ik wel, vind het er altijd ongeknipt heel onverzorgd uit zien, maar rond geknipt is ook geen porum :Y)
Zoals jij het hebt, ziet het er wel strak uit! Op tijd scheren dus voor de wedstrijd, haha, met d’r wintervacht nu.

Ze is 11, nu 3 jaar van mij en 3,5 jaar onder het zadel :D ervoor heeft ze zover bekend niks gedaan (geen veulens, kende nog niks behalve een halster...)
Ze staat ook heel af en toe nog voor de koets.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:35

Ik heb vandaag mijn debuut gemaakt in de wedstrijdring met mijn Friese merrie <3
Paard was ontzettend onder de indruk van de nieuwe omgeving, binnenbak, andere paarden... dus d’r ‘hengsten-nek’ zat er lekker op ;)
Bij het baan verkennen wilde ze niet langs het juryhokje haha. Eerste proef was dan ook met veel spanning en werd ze zeer flegmatiek m.n. in de galop (bij spanning sluit ze zich af). Tweede proef veel meer ontspanning en meer kunnen rijden.
178,5 en 188 punten, dus zeker niet ontevreden voor een eerste B-wedstrijd van zowel ruiter als paard :D toch al een winstpunt mee naar huis kunnen nemen.
Ook een fijn protocol met terechte punten en verbeterpunten waar ik me wel goed in kon vinden!

Dus nu lekker verder blijven knutselen en kilometers op wedstrijden maken *\o/*

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:04

_evelien_ schreef:
Gefeliciteerd met je winstpunt! Netjes hoor , op je eerste wedstrijd gelijk een dikke winstpunt!

Bedankt!!

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:45

Bedankt! Ik ben heel trots op d’r /D
Hier nog een shot uit het filmpje voor de beeldvorming.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind een buitenbak echt heerlijk! Als het hoost natuurlijk wat minder, maar ach, als je er al op zit vind ik het niet zo erg. Heb ook nooit een binnenbak gehad, misschien raak je wel ‘verpest’ als je t eenmaal kent, haha.

Ziet er uit als een fijn zadel Wien, is het een monoblad?

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:34

_xwien schreef:
Hier helaas een teleurstellende Gelderse gereden, lag niet aan het paard overigens, die liep fantastisch heel fijn eraan kunnen rijden, goede proef neergezet helaas kwamen punten niet overeen met gevoel, als 13e van de 24 geëindigd met 61,58%

[ [url=m/l2Exly.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jammer zeg, dat je gevoel en de punten niet overeen kwamen!
Sterke concurrentie?

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:02

Was ik ook bang voor Sannah, mijn wedstrijd in Harmelen stonden ook werkelijk alleen maar KWPN'ers. En de moed zakte me lichtelijk in de schoenen toen de definitieve startlijst geplubliceert werd en er bij ieder paard de afstamming bij vermeld stond... Behalve bij mijn Anouk :+ Terwijl haar complete voorgeschiedenis bekend is (ook bij de KNHS).
Gelukkig stond er op mijn protocol wel dat "Leuk paard!" en op de uitslagenlijst stond haar afstamming wel genoemd, haha.

Ziet er uit als een fijn zadel Marjolein!

Toch een winstpuntje xWien :D Fijn dat jullie je hebben kunnen herpakken in de tweede proef.

Ik heb volgende week zondag weer een wedstrijd op de planning staan, dit keer in Nieuwegein. Ben nog nooit op deze locatie geweest en heb maar 3 tegenstanders :Y) Dus ik ben benieuwd. 't is dat het me eigenlijk meer om de punten gaat, maar ik heb wel een grote kans om in de top 3 te komen op deze manier :P

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:40

sannahtris schreef:
@loes , je hebt groot gelijk je kan het beter goed voor elkaar hebben en dan weer verder starten, die achterhand is bij elke fries denk wel een dingentje ook bij die van mij haha :=

@marjolein
@anne
Jaa heeft ze voor en nadelen inderdaad! Wat jullie zegge gewoon goed voor elkaar hebben hebben ze niks te zeggen en ik moet me vooral niet zo druk mak. Hahah

Wat wel leuk is om te weten ik heb zaterdag 4 april mn 1ste wedstrijd gepland ik laat jullie weten tegen die tijd hoe het is gegaan *\%/*

En voor degene die gaan starten deze maanden heel veel succes en zet em op! +:)+

Spannend! Tenminste, toen mijn eerste wedstrijd eenmaal vast stond, vrat de spanning me echt op :Y) Ik denk dat ik bijna een week slecht heb geslapen, 3x m'n spullen heb gecontroleerd of ik écht alles had.. :+
Wel lekker ruim de tijd om nog te trainen en proef goed te oefenen.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:45

Succes!

Mijn wedstrijd afgelopen zondag was afgelast, logisch :D
Volgende staat de 23e gepland!
Afgelopen week ivm herkansingen ook weinig tijd gehad om te trainen, dat gaan we vanaf vandaag weer lekker oppakken. Vanmiddag hebben we weer onze wekelijkse dressuurles. *D

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:40

Lijkt me wel heel leuk, die KFPS wedstrijden! Moet je daarvoor lid zijn van de KFPS? Dat ben ik namelijk niet.
Alleen voor mij ontzettend ver weg als ik de plaatsen nu zo voorbij hoor komen.

Vandaag heeft de storm helaas weer roet in het eten gegooid, het 3e weekend op rij dat we op wedstrijd wilden, haha :+
Binnenkort maar weer eens de agenda er bij pakken om te kijken wat de volgende haalbare is.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:52

Mooi zadel! :D

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:04

Loes1996 schreef:
Gefeliciteerd xwien jullie zijn lekker op dreef +:)+

Sannahtris fijn dat de zadelmaker snel kan komen!

Ik heb zelf echt struggles met mijn beugels. Ik zat in het vzh zadel altijd met slag en dan 1 gaatje onder kortst. Nu is slag eruit en zit ik of op kortst (wat gevoelsmatig te kort is) of 1 langer (wat in stap top is maar in draf niet meer). Heb hiervoor 2 maand met bbp gereden dus merk dat ik erg zoekend ben in hoe ik het nu met mn beugels ga doen |o iemand nog tips? Ook tips om je knie losser te laten liggen ipv klemmen is welkom ! _/-\o_

Toen ik voor het eerst over ging naar een dressuurzadel had ik ook met de goede beugellengte het gevoel compleet los te zitten. Zijn ook vaak gewoon zadels met minder steun.
Ook nu met m’n nieuwe zadel (waar grote kniewrongen op zitten) had ik het in het begin.
Was bij mij gewoon een kwestie van wennen.
Ook het knie klemmen werd minder toen ik m’n balans in m’n zadel beter gevonden had :D

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:49

Ik ben niet van plan online te gaan starten, ik vind er te veel bezwaren aan zitten.
Dus we trainen thuis rustig aan door en als het weer mag, gaan we weer lekker op pad! De training thuis gaat momenteel onwijs fijn, heel ontspannen. Zo ontspannen dat we nu eigenlijk weer wat moeten gaan oppakken, paard bij mekaar rapen en weer wat meer verzameld gaan krijgen. Maar dat is het volgende werkpunt haha!

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:36

Loes1996 schreef:
@Sanet ah zo ja. Dat is inderdaad een dingetje....

@AnneJ1995 Fijn dat het thuis zo goed gaat! Dan kan je ook weer in het "echt" starten en dan vooruit vliegen omdat jullie er echt helemaal klaar voor zijn!

Hier heb ik me geprobeerd online in te schrijven..maar L2 zit al vol tot eind april. Jammer :( Ik dacht mooi even kijken wat een jurylid vindt van onze vooruitgang.

Joh! Zo snel vol al! Wat bizar. Toch veel vraag naar blijkbaar! :D

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 23:13

Sterkte Geertje!
En de rest wel lekker bezig!

Ik heb afgelopen weekend weer een wedstrijd (meetmoment) gehad en maarliefst 4 winst behaald :D daarmee staat de teller op B+5.
We trainen lekker door :D hopelijk deze zomer nog een wedstrijdje mee kunnen pakken.

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 07:39

Wauw mooie punten BopjeBo! Met zulke punten ben je zeker klaar voor de overstap.
En wat staat ze mooi hoog op de benen :)

Hier zijn we ook rustig aan het trainen voor de L1. Deze maand hebben we nog 2 wedstrijden op de planning en hoop ik m’n laatste punten in de B bij elkaar te kunnen rijden :D

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:40

_xwien schreef:
Succes anne, hopelijk behaal je je laatste puntjes!

Hoe is het gegaan evelien?

Wij mogen as zaterdag weer bij Judith Pietersen gaan trainen *\o/*

Bedankt!
Afgelopen weekend heb ik helemaal niet fijn gereden. Eigenlijk bij het losrijden in de binnenbak was Anouk direct al best gespannen, maar redelijk oké kunnen 'eindigen'. Eenmaal in de ring weer gespannen, niet door de hoeken te rijden. Ze kan zich dan zó van alle hulpen afsluiten. Nou hielp het ook niet mee dat er achter de ring een paard in z'n uppie op de wei stond en hysterisch hinnikend heen en weer aan het rennen was, én er bij C-M een stel honden uit een huisje gestormd kwamen :+ Als Anouk dan eenmaal spant, ga ik daarop vast houden, wat natuurlijk ook niet mee helpt. Dus helemaal geen fijn gevoel. De tweede proef wel iets relaxter en in de galop kon ik ook echt even groot uitademen waardoor ik en daardoor zij ook weer iets ontspanden.
Toch nog 191,5 en 195 gekregen, het beeld was beter dan het gevoel :') dus weer 3 punten rijker! Aanstaande zondag hebben we weer een wedstrijd. Nog twee puntjes te gaan!

@Evelien, jammer van de spanning! Hopelijk neemt dat weg met kilometers maken :)