[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:11

Leuk topic! Ik meld me ook met m’n 19 jarige vriendje Max of white forrest. Hij woont nu ongeveer 2 jaar bij ons en ik ben helemaal om. Voor mij in de toekomst niks anders meer dan een Shire!

Ik heb wat foto’s van Facebook geplukt dus niet de beste kwaliteit:

Afbeelding

Afbeelding

Hoe zit t bij jullie sokkenpaarden met mijt? Max heeft er echt twee keer per jaar veel last van en hoe dicht ik er ook op zit heeft hij toch vaak al wat wondjes waardoor het wassen vervelend is voor hem. Ik zit nu te twijfelen om de sokken een keer af te scheren om t beter in de gaten te kunnen houden.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 08:23

Wauw Chanelle, dat ziet er goed uit.. Extra gaaf met zo'n grote <3

Voor wat betreft de mijt zijn de meningen dus verdeeld tussen wel of geen stro. Nou staat mijn kanjer 24/7 buiten. Wel met schuilstal maar zonder bodembedekking helaas maakt wel of niet naar buiten voor Max dus geen verschil. Het is nog steeds 2 keer per jaar raak. Mok heeft hij gelukkig nooit. Wij wassen voor de mijt met byemite. Lijkt wel goed te helpen maar ik denk dat het flink prikt in de wondjes. Hij is namelijk echt een goedsul maar met het wassen kan hij wel norrig worden.

Oh modder en sokken... vooral met een enthousiast paard :+ Zo leuk als hij je enthousiast tegemoet komt draven door de plassen! (Modder tot achter je oren.. :D )

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:19

Jeetje Daphara, dat is een flinke zwelling. Ik heb zoiets ooit gehad met onze Shetlander maar een deel van die bult kan je nu na 3 jaar nog zien en voelen.

Ik rijd mijn Shire man ook regelmatig bitloos, maar buiten altijd toch wel een trensje erin. Hij is heel braaf maar buiten iets te enthousiast en dan heeft ie echt worst aan z’n bitloze optoming. Wat trouwens vooral resulteert in slingeren van links naar rechts over het pad omdat hij overal interessante dingen ziet :+

Ik ben trouwens ‘op zoek’ naar een Shire dame, bijvoorkeur beleerd, verkeersmak en ouder dan 10 jaar. Vooral voor zo af en toe een lekker stapritje buiten en eventueel een veulen ter zijner tijd. Er staat er eentje op de bokt markt, ik heb ook een berichtje naar de eigenaar te gaan maar zij is eigenlijk net wat te jong voor mij. Mocht iemand iets weten, let me know. Heb er totaal geen haast mee maar er komt ook heel weinig op marktplaats.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie