[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sanne1992

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:03

Mag een kwart shire ook? O:)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:19

Heb geen volgtopic, maar met een kwart shire, en ook zeker wel het een en ander aan kenmerken van de shire toch even delen:

Paspoort naam; Sir Ziggy Chendo
Roepnaam; Chendo, Chen, Chennie
Ras; kwart Shire en rest tinker (Shire van moeders kant)
Vader; Maestro
Moeder; Miss Ziggy RieBar
Leeftijd; 14 mei wordt hij 11
Geslacht; Ruin
Kleur; Stekelvos
Wordt voornamelijk western gereden, maar is wel beleerd voor de kar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:39

Dank jullie wel :o

Nog een paar "in het werk" foto's. Helaas bijna nooit een fotograaf bij de hand. Dus de meeste foto's die ik van het werk heb zijn oortjes foto's :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:53

Ik vindt het zo fantastisch al die shires en clydesdales met hun witte sokken <3 .

Zo mooi om te zien dat alle paarden hier de rustige vriendelijke blik in hun ogen hebben. En tegelijkertijd toch echt hun eigen uitstraling wat ze zo uniek maakt.
Laatst bijgewerkt door sanne1992 op 25-04-18 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:20

JewEmm schreef:
Granoek schreef:
Ik snap nu ook jouw boktnaam JewEmm :D

:Y)

@sanne1992: die sokken blijven niet lang wit... Voor een show of keuring echt 3 keer wassen en dan nog een lading talkpoeder er in ;)

Dit is de rasstandaard van de shire:
http://www.nshs.eu/index.php/de-shire/rasstandaard

Rasstandaard van de clydesdale is zeker wel anders. Om de shire te redden is er aardig wat clydesdale bloed ingevoerd en ik geloof ook dat de clydesdale zeker wat shire bloed erin heeft.
Er zijn bij de clydesdale bijvoorbeeld ook meer kleuren toegestaan.

haha ik weet er alles van
Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:19

Uch mijt, ik gebruik 2x per jaar cydectin en dan is het prima te doen. Maar idd. stro is funest. Gelukkig heeft hij zowat de hele winter buiten gestaan, dus geen mijt gehad. En mok heeft hij eigenlijk ook nooit.

Hebben jullie wel eens verbranden neuzen gehad, bij de witneuzen hier?

Koenlover en Selka, wat een gave paarden ook. En die hoogoplopende achterbenen <3

En Daphara en Selka, dank je :o . Ben ook heel trots op mijn paard. Is zo'n heerlijk open dier.

Zo Chanelle, die heb je lekker lopen <3 .

Kennen jullie het probleem met modder en sokken :+ ? Zal vanavond even foto erbij plaatsen

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:35

Haha heerlijk die moddersokken. Ik spuit het in de winter alleen schoon als de hoefsmid komt, verder loopt hij er maar als een slons bij :+ .

Zo Jenn die laatste foto, huge :wow:

Ik heb idd een paar jaar terug ook een vos merrie gezien in Amerika ontzettend mooi dier ook.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:13

jenn0dv schreef:
Ohh er zijn alweer meer berichten binnen voor ik postte. Prutpootjes, tsja. Prachtig wit in de winter, maar nu, een drama.

Mijten hier ooit 1x last van gehad, gedrupt met PourOn en nooit meer gezien. Ik heb ook kippen, ze zeggen dat het probleem dan groter wordt. Gelukkig geen last hier, even afkloppen :Y)

Wat is Beer trouwens stoer aan het worden, begint meer en meer op Danny te lijken vind ik, maar met de kleur van moeders!

Voor degenen die mennen, hebben jullie de stangen voor de wagen (weet alleen het Noorse woord, hoe slim :)* ) moeten aanpassen? Of past een gemiddelde wagen voor grote paarden ook wel voor shires? Ab is niet zo enorm.

Hoe groot is Ab? Chendo is 1.66m en breed. Die past gewoon voor een menwagen voor paarden. Hij is verder best compact, geen extreem lange rug dus een full tuig past hij prima.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:08

jenn0dv schreef:
Nee hij is toch wel een dikke 10cm hoger, maar dat zou in de praktijk niet zoveel uitmaken. volgens mij is hij 2,5m lang, ik heb een trekpaardtuig voor hem, ben nu nog bezig ook met een werktuig maar moeilijk om een bøgring(weer alleen het noorse woord, die ring om de hals ;) ) te vinden die past. Heb nu contact met een man die Ardenners had, daar moet toch wat tussen zitten hoop ik.
Hij is niet extreem breed, nog, dus dat zou ook geen problemen moeten geven. De meneer die hem gaat beleren heeft gelukkig genoeg spullen dus er is in principe wel wat te organiseren.

Zal weinig uitmaken dan. Op dezelfde stal staat ook een trekpaard van 1.80 ongeveer. en die gaat voordezelfde wagen als die van mij.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:09

VogeltjeM schreef:
Hier 2 shires :D vanwege tijdgebrek zijn ze lekker met sabbatical, maar het zijn 2 lieve brave kroelkonten <3 ze staan hier gezellig bij huis.

[ [url=m/ck4xpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1YQjx8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk zo aan huis. Knap trouwens zo bitloos, dat hoef ik met die van mij niet te proberen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:51

Jammer JewEmm, schrikken is idd niet een shire iets.

Tja uv netten, die van mij sloopt alles wat aan zijn halster hangt in de wei. Met rijden heb ik zomers wel een pollennetje (want hooikoorts).

Verbrande neus gebruik ik dagelijks factor 50 zonnebrandcreme voor kinderen. Anders idd. ook verbrand.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:50

Afbeelding
lekker onder de modder

handig als 2 pretletters naast je lopen te draven

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:53

Ahhh wat een knapperds <3 . De veulens hebben altijd zo'n lekker slungelige bouw.

@Granoek, tja die van mij loopt altijd schouder aan schouder, dus ik krijg de zijwaartse modder ook mee. En idd plassen, juist als het modderig is nemen we die met liefde. En als het mooi droog is en er ligt eens een plas gaat hij er met een boog omheen :+
Afbeelding
Mafketel

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:35

Als ik met die van mij langs vlaggetjes loop zal die niet op of om kijken. Loop ik met een warmbloed, dan zijn dingen die er eerst niet waren nog al een reden om toch wat te schrikken.

Maar dat "lekker-relaxed-in-het-zadel-met-1-hand-aan-de-teugels-slenterend-door-de-verkaveling-rijden"knop, mist dit van mij ook wel eens. In stap lukt dat vaak nog wel, maar draf of galop :+. Ik rij ook alleen nog maar buiten met een menbit in. Misschien niet het ideaal beeld van een aantal bokkers, maar ik heb geen ruiterpaden en vindt ten alle tijden controle toch wel belangrijk.

Qua spullen heb ik denk ik mazzel vergeleken met misschien een paar anderen in het topic. Die van mij heeft gewoon full. Enige is dat een enkele keer de keelriem niet dicht kan.

Wij hebben in de omgeving een hoefsmid die een bekap box heeft, al wordt die van mij uit de hand bekapt. CPL is in ieder geval bij tinkers (waar die van mij ook wat bloed van heeft) wel een dingetje. Hoefzweer heeft hij nog nooit gehad, en hij staat altijd op gras. Rotstraal heeft hij gehad toen ik hem kocht. Maar nu al weer bijna 7 jaar vrij. Verder eigenlijk nooit problemen (heeft geen cpl of pssm) behalve wat mijt, maar nooit tot erg stampen toe.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:00

Wat een leuke foto's Daphara, je kan de stijl van rijden ook echt aan de houding koppelen. Heel grappig om te zien, en wat ook een reus :wow:

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:07

Daphara schreef:
Rocamor schreef:
Hmmmm :( daarvoor hoef ik dus ook al geen Clydesdale te kiezen

Shires en Clydes zijn echt zoveel genuanceerder dan de gemiddelde warmbloed. Ga eens bij fokkers op bezoek, maak kennis met het ras, lekker een keertje een buitenrit op de reuzen maken. Ik zweer je, ze winnen je hart. Natuurlijk heb je er uitschieters tussen zitten en het blijven wel paarden, maar gemiddeld genomen zijn het hard werkende, koelbloedige dieren met een mega relaxed karakter.

Er is een reden dat ik voor een jonge Shire gekozen heb niet een KWPN’er. Die reden lekker voor jezelf gaan ontdekken. Je bent welkom om eens kennis te maken met Pleun, maar die is nog zo jong, dat je daar misschien weinig aan hebt.

Als voorbeeld tijdens mijn zoektocht, Roos van 10 naast een dekhengst bij Robinhood Stabels. Die hengst was mega relaxed en helemaal blij met de extra aandacht, dus Roos mocht van de fokker gewoon in de stal komen. Bij de jongere dieren mocht ze dat niet, omdat die wat onvoorspelbaarder kunnen zijn, maar ze heeft daar met alle volwassen dekhengsten en fokmerries mogen knuffelen. En zo leuk dat ze dan ook gelijk heel voorzichtig zijn met Roos, alsof ze wisten dat ze even extra moesten opletten.

[ Afbeelding ]

En dat laatste zinnetje klopt perfect bij die van mij, maar ook bij mijn vroegere verzorgpaard (wat overigens een kleine volle tinker was). Met kinderen lijkt hij gewoon in eens extra voorzichtig te worden.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:33

Gefeliciteerd chanelle14, Toch een extra leuk idee dat je met je shire wat KWPN-ers achter je laat :D .

Mooie foto's Granoek. Lekker dat ze weer bij huis staan.

Ik heb woensdag een buitenritje gemaakt, die nogal onstuimig was. 4 benen in de lucht bij aanspringen in galop :+ . Tja, gelukkig is hij wel bij mij te houden.

Edit: wauw captain wat een toffe foto. mooi daar bij jou.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:59

Groente soep. Sowieso groente soep geven. Is het enige medicijn.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:31

Haha heerlijke foto's Granoek, hopelijk knapt duke snel wat op.

Gefeliciteerd Chanelle14. Dat ene puntje hebben jullie vast ook zo.

Ik heb vrijdag voor het eerst een barrelrace gedaan, geen wedstrijd gewoon tijdens mijn westernles. Maar wat was het leuk zeg. En wat een plezier had Chendo, heb alleen filmpjes, zal vanavond thuis even kijken hoe ik die erop krijg. Wel een foto van het opruimen, tja ben je een koudbloed of ben je een koudbloed.
Afbeelding

Zondag een buitenritje gedaan, halverwege de galop zij mijn stalgenoot, zullen we even een tandje harder. Dus hup even de remmen wat losser gedaan. Max. tempo was 46 km/per uur :):) . Wat nou koudbloeden zijn traag.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:23

Gefeliciteerd chanelle, je mag er terecht super trots op zijn!.

Ik heb zondag een schriktraining gedaan, er stond een mini kraantje op het erf voor de aanleg van de nieuwe bak. Chendo vond dit duidelijk eng, snurken en er zijdelings bij langs. De eerste stapjes gingen prima (ben op de wielen gaan zitten), kwam zelf naar het enge gele monster onder luid gesnurk. Daarna onder de arm door. Dat had iets meer overtuiging nodig, maar deed hij toch. De 2e keer schrok hij zo dat hij met zijn kont tegen de paal achter hem kwam dat meneer zo'n beetje om mij sprong en op mijn hak belande. Daarna een lading snoepjes gepakt en er weer onderdoor, maar hierbij wel met tussen posen stil staan voor, onder, en achter de arm. Gaf wel een leuke foto:
Afbeelding

Gisteren mocht hij voor het eerst 24/7 buiten (i.v.m. nieuw land en een onrustige 24/7 groep hebben wij ze er niet eerder op gedaan. Ze hebben nu een nieuwe stabielere groep).
Afbeelding

Er staat in de groep nog een tinker en shetlander, Chendo is niet zo dol op alles wat kleiner is, dus die mogen niet in de buurt komen.
Afbeelding

Laatst nog een buitenritje gedaan, mijn paard wordt grijs, hij is nog maar 11 haha
Afbeelding

En mocht iemand mij uit willen leggen hoe ik het makkelijkste een video kan uploaden, graag. Heb nog een leuke van de barrelrace

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:44

@ Siggislief, wat een bijzondere combinatie.

Gaaf Chanelle14, leuk dat het zo goed gaat.

Ik heb vorige week vrijdag voor het eerst een galopwissel eruit gekregen. Gisteren even lekker in het hoge gras genotenAfbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:08

Granoek schreef:
Dexter maakt galopwissels aan de lopende band, tot 5 keer toe op een afstand van pakweg 100m.
Jammer alleen dat hij niet snapt hoe hij in de juiste galop moet blijven :P

Haha, ja dat is ook lastig :+ .

Chendo maakt de meest bijzondere creaties als hij niet weet wat ik bedoel. Contragalop, overkruist, soort herten huppeltje :') .

Maar hij heeft het nu door. En het mooiste, hij wisselt van zijn makkelijke naar zijn moeilijke kant.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:26

Het idee was om een fotoshoot te doen tijdens het gouden uurtje.
Helaas bleek hij stuk te zijn:
Afbeelding

Gelukkig hem nog kunnen repareren
Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:17

Welkom Jantine, ook ik ben benieuwd naar de foto's. hoe groot ben jij zelf?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:16

Wat een mooi dier, niks mis met een liverpoolstang, ik rij er buiten ook mee.
Ze kunnen af en toe nog al buldozers zijn, en heb al menig keer gedacht, wat ben ik blij dat ik dit bit in heb.

Tof dat je bitloos gaat proberen, heb ik in het begin ook geprobeerd. In de bak ging het redelijk, maar voor de veiligheid op buitenritten absoluut niet (bij die van mij dan he :D). Hij kan nog al eens ontploffen (afgelopen zondag weer achter gekomen).

Heel veel plezier met haar, het gaat jullie vast lukken +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie