[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Daphara

[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 01:05

Ik zie dat er al topics zijn voor verschillende barokke en klassieke rassen, maar ik kon geen enkel topic vinden specifiek voor Shires en Clydesdales. Dat kan natuuurrlijk niet langer zo, dus Shire en Clydesdale eigenaren en verzorgers/bijrijders verzamel u! Hoogste tijd om onze gentle giants eens in het zonnetje te zetten!

Wie doet er mee?

Edit: Oh en heb je een volgtopic van jouw mooie reus, plaats vooral een linkje!
Laatst bijgewerkt door Daphara op 25-04-18 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 01:17

Ik zal beginnen, want sinds een week woont bij ons:

Naam: Bartelshoeve Pleun
Geb.: 16 juni 2017
Kleur: (dark) Bay
Vader: Five Hills Jesse (Vaders vader: Trelow Commodore Super Premium hengst)
Moeder: Landcliffe Benefactress (halfzus van Landcliffe Charlie: hengstkampioen afgelopen Spring Show Stafford 2018)
Moeders vader: Sladbrook Benefactor: Super premium hengst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgtopi Pleun

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 15:20

Nadiine__x schreef:
[HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!

Er is al wel een topic voor shire's :) en clydes zijn daar ook gewoon welkom :))

En ik maar zoeken in dit hoekje, de algemene forum wijde zoekactie leverde mij niets op. Nou ja, blond laten we maar zeggen. :D
Ik ga later dat andere topic bijlezen, wel leuk dat er hier zoveel animo al is voor Shires en Clydesdales, volbloed of niet, ik vind ze PRACHTIG!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 15:22

sanne1992 schreef:
Mag een kwart shire ook? O:)

Ja natuurlijk en wat een plaatje heb je daar! Echt prachtig! Ik hou nooit zo van Vos, maar die van jou is <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 15:29

freetorun schreef:
Omg ik wil ook zo'n vos shire (x tinker)! Het spijt me jongens, maar mijn liefde voor vosjes spreekt hier echt voor zich!

Ook gave dieren JewEmm! Daisy heeft een ramshoofd, komt dat veel voor? Vind het best gaaf staan!
En wat heeft Emmy een gave kleur <3.

Sorry ik zit echt jullie topic te spammen zonder shire of clyde hier :')

Gewoon mee blijven kletsen! Misschien steken we je wel aan. :P

Ik heb in mijn zoektocht naar een Shire heel even heel hard getwijfeld over een eerste generatie outcross Drumhorse, dat is officieel dus 87,5% Shire en 12,5% Tinker bij volledig papier. Dit was een eerste generatie outcross en dus 50/50%, een plaat van een 6 jarige merrie en nog 169 cm hoog.

Daphara

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 16:58

Gaat iemand nog naar de NSHS dag op 12 mei?

Plait cursus en BBQ

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 23:38

chanelle14 schreef:
Ohhhhh wat leuk! Hoopte stiekem al dat er ooit eens zo'n topic ging komen. Wat een knappe reuzen komen er voorbij zeg!

Graag zou ik me ook aan willen melden. Ik rijd sinds een paar jaar op een stal waar ze sportpony's fokken (welke dus elke keer weer drachtig zijn of verkocht worden) en ze een aantal Shires hebben staan.
Nu had ik even niks te rijden en ben ik voor de grap eens op een van de reuzen gestapt.
Dit ging eigenlijk zo goed dat ik er momenteel een uitbreng in de dressuursport!

Meet Ponderosa Stables Dara, stamboeknaam Dandelion Dara (Dandelion Louis x Dandelion Saphir)
Inmiddels 8 jaar oud en meet zo uit mijn hoofd 1.84

[ Afbeelding ]

[ [url=m/DTzwMx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A3UtwD.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zijn nu net een aantal keer gestart en staan op L1+3.
Ik ga eens kijken hoe ver we kunnen komen, ze is in ieder geval fanatiek en leergierig genoeg! :D

Gaaf! Leuk dat je zoveel plezier aan haar beleeft!
Jullie zijn echt een mooi plaatje samen!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 15:46

Hebben jullie ooit van Shire Oil gehoord? Stalhoudster, van waar het zusje van Pleun stond, zweert erbij. De eerste maand 1x per week over de onderbenen gieten en inmasseren, daarna 1-2x per maand bijhouden. Zij heeft geen last van mok of mijt bij al haar Shires. Paarden staan ‘s nachts in de winter wel op stal.

Ze hadden inderdaad allemaal prachtige sokken en ik heb nergens een wondje of iets aan de benen gezien.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 16:41

Selka schreef:
Ik heb een gallon staan Daphara. Alleen nooit gebruikt. Gekocht en sindsdien nooit meer mijt :')

_O-

Het is preventief bedoeld he, maar ik denk niet zo preventief dat het effect er al is als het in de kast staat. :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 12:54

Rocamor schreef:
Granoek schreef:
Dexter is dan weer wel lekker relaxed in het zadel met 1 hand aan de teugels, die krijg je niet gek gemaakt. Zo gek van die knol, hij is zo gemakkelijk. Hij doet ook gewoon alles, je moet het gewoon juist vragen.

Grootste verschil zit denk ik idd in tuigage..
Karakters verschillen sowieso per paard

Dat laatste sowieso, maar kun je stellen dat de meeste Clydes/Shires gemiddeld genomen een relaxter karakter hebben dan de (kwpn)rijpaarden? Waarbij een gemiddelde uiteraard altijd tussen twee uitersten ligt.

In mijn ervaring wel, dat is ook de reden dat ik voor een Shire jaarling heb gekozen.
Ik ben net de 40 voorbij als ik er op kan rijden. Nu rij ik een super sensibel KWPN merrie. Ook leuk en leerzaam, maar op de langere termijn vind ik het idee van een koelbloedige Shire toch prettiger.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 13:19

Rocamor schreef:
Vandaar mijn vraag ook Daphara. Zelfde leeftijd ongeveer en hier ook een zeer sensibel paard (en de wens ooit een relaxed en coöperatief dier te kunnen rijden).

Je kunt bij Big Field Shires een Shire buitenrit doen, Joke (Bokt naam: Dapper) kan je alles vertellen over haar paarden. Ik heb het een paar jaar geleden met vriendinnen gedaan toen ik besloten had dat mijn volgende een Shire zou zijn en zij zich afvroegen waarom.

Ikzelf, 182 cm lang en niet slank met de grootste Bigfield Shire.
Afbeelding

Ik had als enige een camera, dus sta er verder zelf niet meer op.

Afbeelding

Vriendin die zelf een painthorse heeft en normaal alleen western rijdt.
Afbeelding

Vriendin die een eigen Fries heeft en fulltime instructeur is.
Afbeelding

Vriendin die na een val een aantal jaar niet gereden had en het heel spannend vond, maar ontzettend heeft genoten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon leuk om eens te doen en relaxed te kunnen rijden op zo’n reus.
Ik heb ook op wat pittigere Shires gereden particulier, maar in vergelijking met ‘mijn’ KWPN’er Winnie, zijn het nog steeds allemaal super makke beestjes.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 18:46

chanelle14 schreef:
Wat grappig, Dara noemen we juist altijd een KWPN'er omdat ze echt heel rillerig en een heethoofdje kan zijn.
In de omgang echt super braaf en rustig, maar onder het zadel toch wel echt een pittig ding.
Moet zeggen dat dat ook wel af hangt van wat je van haar vraagt, want mijn vriend die nog nooit had gereden stapte er ook zo mee weg.

Mijn KWPN ruin durfde ik ook iedereen op te zetten, maar dat durf ik echt niet met ‘mijn’ KWPN merrie, die knikkert een nieuwe ruiter er zo af, als die niet weet wat die doet.

Ik heb ook wel pittige Shires gereden, maar ze zijn gewoon lang niet zo schikkerig als KWPN’ers. Ze raken niet echt overstuur van nieuwe spannende dingen, lijken het veel sneller te kunnen relativeren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 19:56

chanelle14 schreef:
Echt super schrikkerig is ze niet nee, maar als iets eng is dan is het ook eng en is het toch wel even een dingetje om haar ergens langs te krijgen.
Laatst op wedstrijd geweest vlakbij een voetbalveld en was toch een paar keer erg vlug aan de andere kant van de bak. Plus juryhokjes blijven bijten. :')

Ja, die juryhokjes zijn ook levensgevaarlijk! Je hebt natuurlijk wel te maken met Shire logica. Pluis van Nadine is al een keertje vleesetende herten tegen gekomen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 11:24

@haffiefreak. Ik weet niet welke je bedoeld met ‘deze’. Maar het zijn de Shires van Big Field Shires. De namen staan op hun site.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 18:20

Rocamor schreef:
Hmmmm :( daarvoor hoef ik dus ook al geen Clydesdale te kiezen

Shires en Clydes zijn echt zoveel genuanceerder dan de gemiddelde warmbloed. Ga eens bij fokkers op bezoek, maak kennis met het ras, lekker een keertje een buitenrit op de reuzen maken. Ik zweer je, ze winnen je hart. Natuurlijk heb je er uitschieters tussen zitten en het blijven wel paarden, maar gemiddeld genomen zijn het hard werkende, koelbloedige dieren met een mega relaxed karakter.

Er is een reden dat ik voor een jonge Shire gekozen heb niet een KWPN’er. Die reden lekker voor jezelf gaan ontdekken. Je bent welkom om eens kennis te maken met Pleun, maar die is nog zo jong, dat je daar misschien weinig aan hebt.

Als voorbeeld tijdens mijn zoektocht, Roos van 10 naast een dekhengst bij Robinhood Stabels. Die hengst was mega relaxed en helemaal blij met de extra aandacht, dus Roos mocht van de fokker gewoon in de stal komen. Bij de jongere dieren mocht ze dat niet, omdat die wat onvoorspelbaarder kunnen zijn, maar ze heeft daar met alle volwassen dekhengsten en fokmerries mogen knuffelen. En zo leuk dat ze dan ook gelijk heel voorzichtig zijn met Roos, alsof ze wisten dat ze even extra moesten opletten.

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 20:45

Selka schreef:
Acle Kings Legend?

Zo ja dan is ie oud geworden.

Toen wij er 6 jaar geleden waren had ie dwars door de stalwand heen gemept. Bloeden als een rund :+ Maar super rustig ook bij de DA haha.

Volgens mij is dit BB King op de foto

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 09:28

Nadiine__x schreef:
En toch vind ik dat de meeste warmbloeden net zo braaf kunnen wezen enndat de omgang met, het grote verschil maakt..
...
Omgang met je paard en opvoeding doet een hoop

Natuurlijk kun je een warmbloed net zo opvoeden dat ze redelijk bomproof zijn. Mijn tweede ruin was net zo, niet toen ik hem kreeg met nog geen 5 jaar, maar zeker wel toen ik hem verkocht. En als ik kijk met wat ik bij Winnie bereikt heb het afgelopen jaar, dan heb ik hoop dat het met haar tussen de oren ook nog wel goed komt.

Maar ik heb het over gemiddeld genomen. Ik heb 15 jaar terug veel gewerkt met mijn stalhouder destijds voor het keuringsklaar maken van jonge paarden, ik kan je uit persoonlijke ervaring garanderen dat warmbloeden (zeker op jonge leeftijd als ze groen zijn) gemiddeld veel sensibeler zijn dan een Shire van dezelfde leeftijd, die even groen is.

Als ik nu nog bedenk wat ik toen allemaal durfde, wassen, scheren, baard wegbranden, voorbrengen en welke reacties dat kon geven.... ik zag ook minder gevaar toen, vond het zelfs wel grappig, wat vast geholpen zal hebben omdat ik zelf niet snel iets spannend vond. Stalen zenuwen noemde mijn stalhouder het, ik noem het achteraf naïviteit.

Maar goed, ik vind warmbloeden ook leuk! Ben dol op mijn KWPN heks Winnie en dol op Friesen (ook weer vanwege het iets koeler zijn). Mijn schoonzus wil graag een Fries of Pre gaan kopen, dus dan ga ik zeker ook mee op zoektocht. Weer een nieuwe ervaring!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-18 09:52

Wat een leuk cadeautje! Ik denk niet dat je de vader ooit echt zult achterhalen. Zelf herken ik er niet direct een Shire of Clyde in. Het kan natuurlijk zijn dat vader ook een mengelmoes van vanalles. Ze is in ieder geval wel lekker stevig gebouwd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 22:45

Gefeliciteerd Chanelle! Jullie zijn echt een plaatje samen!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 21:16

Selka schreef:
Ik heb een zeer zeldzaam fenomeen waargenomen..
[ [url=m/Ah4rUL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een Shire die op een volle wei niet met het hoofd naar de grond staat.

Wat denken jullie? Moet ik de DA bellen?

:Y)

_O- :evaw: _O-

*** gaat in opper Bokt Maffia Modus ***

}:)
Heb je dan niet meteen een DA gebeld? Ik snap soms niet dat mensen hier eerst vragen gaan stellen in plaats van meteen een dierenarts bellen, iedereen weet toch dat een Shire op de wei alleen met z’n neus in het gras hoort te staan!

Arm paard er is iets mis en vrouwtje gaat lollig foto’s posten.

*** BMM uitgeschakeld***

Ik denk dat het van de wind komt, de dames stonden vanmiddag ook allemaal met de neus omhoog toen ik bij de wei aan kwam, incluis Pleun.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 22:46

Selka schreef:
Nu duik ik achter een steen! Enge BMM (mooi gevonden trouwens := )

Zou goed kunnen dat t de wind was. Even later mocht shet met grasmasker er weer bij en toen gingen de neuzen naar de grond. Stel je voor dat zo’n smurf je favo grasje op eet..

_O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 00:18

Blij ei Pleun in de wei met mijn bijrijpaard Winnie.
Foto’s zijn uit een filmpje geknipt, daarom soms niet erg scherp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 00:18

JewEmm schreef:
Haha heerlijk! Koudbloeden hebben gewoon een pk of wat meer he ;)

Ik ben nog druk bezig met bewerken, maar zodra ze af zijn en ik toestemming heb van de eigenaren, dan zal ik hier een topic openen et de foto's van de shire foto meeting van 2 weken terug. Was weer heerlijk! En voor iedereen die de GGN ontvangt: ook deze keer komt er weer een verslag van de dag in de GGN!

Okee... Hier alvast eentje dan van Drumhorse Dido van pluche_pluus. (Vind je vast niet erg toch, jouw mooie power paard hier evn showen := <3 )
[ Afbeelding ]

Waar blijft de rest?