Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304
JewEmm schreef:Granoek schreef:Ik snap nu ook jouw boktnaam JewEmm
![]()
@sanne1992: die sokken blijven niet lang wit... Voor een show of keuring echt 3 keer wassen en dan nog een lading talkpoeder er in
Dit is de rasstandaard van de shire:
http://www.nshs.eu/index.php/de-shire/rasstandaard
Rasstandaard van de clydesdale is zeker wel anders. Om de shire te redden is er aardig wat clydesdale bloed ingevoerd en ik geloof ook dat de clydesdale zeker wat shire bloed erin heeft.
Er zijn bij de clydesdale bijvoorbeeld ook meer kleuren toegestaan.
jenn0dv schreef:Ohh er zijn alweer meer berichten binnen voor ik postte. Prutpootjes, tsja. Prachtig wit in de winter, maar nu, een drama.
Mijten hier ooit 1x last van gehad, gedrupt met PourOn en nooit meer gezien. Ik heb ook kippen, ze zeggen dat het probleem dan groter wordt. Gelukkig geen last hier, even afkloppen![]()
Wat is Beer trouwens stoer aan het worden, begint meer en meer op Danny te lijken vind ik, maar met de kleur van moeders!
Voor degenen die mennen, hebben jullie de stangen voor de wagen (weet alleen het Noorse woord, hoe slim) moeten aanpassen? Of past een gemiddelde wagen voor grote paarden ook wel voor shires? Ab is niet zo enorm.
jenn0dv schreef:Nee hij is toch wel een dikke 10cm hoger, maar dat zou in de praktijk niet zoveel uitmaken. volgens mij is hij 2,5m lang, ik heb een trekpaardtuig voor hem, ben nu nog bezig ook met een werktuig maar moeilijk om een bøgring(weer alleen het noorse woord, die ring om de hals) te vinden die past. Heb nu contact met een man die Ardenners had, daar moet toch wat tussen zitten hoop ik.
Hij is niet extreem breed, nog, dus dat zou ook geen problemen moeten geven. De meneer die hem gaat beleren heeft gelukkig genoeg spullen dus er is in principe wel wat te organiseren.
VogeltjeM schreef:Hier 2 shiresvanwege tijdgebrek zijn ze lekker met sabbatical, maar het zijn 2 lieve brave kroelkonten
ze staan hier gezellig bij huis.
[ [url=m/ck4xpc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1YQjx8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:Rocamor schreef:Hmmmmdaarvoor hoef ik dus ook al geen Clydesdale te kiezen
Shires en Clydes zijn echt zoveel genuanceerder dan de gemiddelde warmbloed. Ga eens bij fokkers op bezoek, maak kennis met het ras, lekker een keertje een buitenrit op de reuzen maken. Ik zweer je, ze winnen je hart. Natuurlijk heb je er uitschieters tussen zitten en het blijven wel paarden, maar gemiddeld genomen zijn het hard werkende, koelbloedige dieren met een mega relaxed karakter.
Er is een reden dat ik voor een jonge Shire gekozen heb niet een KWPN’er. Die reden lekker voor jezelf gaan ontdekken. Je bent welkom om eens kennis te maken met Pleun, maar die is nog zo jong, dat je daar misschien weinig aan hebt.
Als voorbeeld tijdens mijn zoektocht, Roos van 10 naast een dekhengst bij Robinhood Stabels. Die hengst was mega relaxed en helemaal blij met de extra aandacht, dus Roos mocht van de fokker gewoon in de stal komen. Bij de jongere dieren mocht ze dat niet, omdat die wat onvoorspelbaarder kunnen zijn, maar ze heeft daar met alle volwassen dekhengsten en fokmerries mogen knuffelen. En zo leuk dat ze dan ook gelijk heel voorzichtig zijn met Roos, alsof ze wisten dat ze even extra moesten opletten.
[ Afbeelding ]
Granoek schreef:Dexter maakt galopwissels aan de lopende band, tot 5 keer toe op een afstand van pakweg 100m.
Jammer alleen dat hij niet snapt hoe hij in de juiste galop moet blijven
Gebruikers op dit forum: Maartje7 en 0 bezoekers