Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance
Nadiine__x schreef:[HK] Deel II Erop, ernaast of eronder, met Shires geen gedonder!
Er is al wel een topic voor shire'sen clydes zijn daar ook gewoon welkom
freetorun schreef:Omg ik wil ook zo'n vos shire (x tinker)! Het spijt me jongens, maar mijn liefde voor vosjes spreekt hier echt voor zich!
Ook gave dieren JewEmm! Daisy heeft een ramshoofd, komt dat veel voor? Vind het best gaaf staan!
En wat heeft Emmy een gave kleur.
Sorry ik zit echt jullie topic te spammen zonder shire of clyde hier
chanelle14 schreef:Ohhhhh wat leuk! Hoopte stiekem al dat er ooit eens zo'n topic ging komen. Wat een knappe reuzen komen er voorbij zeg!
Graag zou ik me ook aan willen melden. Ik rijd sinds een paar jaar op een stal waar ze sportpony's fokken (welke dus elke keer weer drachtig zijn of verkocht worden) en ze een aantal Shires hebben staan.
Nu had ik even niks te rijden en ben ik voor de grap eens op een van de reuzen gestapt.
Dit ging eigenlijk zo goed dat ik er momenteel een uitbreng in de dressuursport!
Meet Ponderosa Stables Dara, stamboeknaam Dandelion Dara (Dandelion Louis x Dandelion Saphir)
Inmiddels 8 jaar oud en meet zo uit mijn hoofd 1.84
[ Afbeelding ]
[ [url=m/DTzwMx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A3UtwD.jpg]Afbeelding[/url] ]
We zijn nu net een aantal keer gestart en staan op L1+3.
Ik ga eens kijken hoe ver we kunnen komen, ze is in ieder geval fanatiek en leergierig genoeg!
Rocamor schreef:Granoek schreef:Dexter is dan weer wel lekker relaxed in het zadel met 1 hand aan de teugels, die krijg je niet gek gemaakt. Zo gek van die knol, hij is zo gemakkelijk. Hij doet ook gewoon alles, je moet het gewoon juist vragen.
Grootste verschil zit denk ik idd in tuigage..
Karakters verschillen sowieso per paard
Dat laatste sowieso, maar kun je stellen dat de meeste Clydes/Shires gemiddeld genomen een relaxter karakter hebben dan de (kwpn)rijpaarden? Waarbij een gemiddelde uiteraard altijd tussen twee uitersten ligt.
Rocamor schreef:Vandaar mijn vraag ook Daphara. Zelfde leeftijd ongeveer en hier ook een zeer sensibel paard (en de wens ooit een relaxed en coöperatief dier te kunnen rijden).
chanelle14 schreef:Wat grappig, Dara noemen we juist altijd een KWPN'er omdat ze echt heel rillerig en een heethoofdje kan zijn.
In de omgang echt super braaf en rustig, maar onder het zadel toch wel echt een pittig ding.
Moet zeggen dat dat ook wel af hangt van wat je van haar vraagt, want mijn vriend die nog nooit had gereden stapte er ook zo mee weg.
chanelle14 schreef:Echt super schrikkerig is ze niet nee, maar als iets eng is dan is het ook eng en is het toch wel even een dingetje om haar ergens langs te krijgen.
Laatst op wedstrijd geweest vlakbij een voetbalveld en was toch een paar keer erg vlug aan de andere kant van de bak. Plus juryhokjes blijven bijten.
Rocamor schreef:Hmmmmdaarvoor hoef ik dus ook al geen Clydesdale te kiezen
Nadiine__x schreef:En toch vind ik dat de meeste warmbloeden net zo braaf kunnen wezen enndat de omgang met, het grote verschil maakt..
...
Omgang met je paard en opvoeding doet een hoop
Selka schreef:Ik heb een zeer zeldzaam fenomeen waargenomen..
[ [url=m/Ah4rUL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een Shire die op een volle wei niet met het hoofd naar de grond staat.
Wat denken jullie? Moet ik de DA bellen?
JewEmm schreef:Haha heerlijk! Koudbloeden hebben gewoon een pk of wat meer he
Ik ben nog druk bezig met bewerken, maar zodra ze af zijn en ik toestemming heb van de eigenaren, dan zal ik hier een topic openen et de foto's van de shire foto meeting van 2 weken terug. Was weer heerlijk! En voor iedereen die de GGN ontvangt: ook deze keer komt er weer een verslag van de dag in de GGN!
Okee... Hier alvast eentje dan van Drumhorse Dido van pluche_pluus. (Vind je vast niet erg toch, jouw mooie power paard hier evn showen![]()
)
[ Afbeelding ]
Gebruikers op dit forum: Twirrewyn en 3 bezoekers