Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:40

Een tijdje terug heb ik dit topic helemaal doorgelezen B-) , en genoten van jullie verhalen en informatie over Freibergers. Omdat het erg stil was, heb ik toen niet gereageerd. Nu er weer wat leven is, vind ik het toch leuk om mezelf even voor te stellen. Sinds half januari ben ik ook de trotse eigenaresse van een Freiberger merrie, van 11 jaar, Miranda.

Nadat mijn tinkermerrie met pensioen ging, wilde ik graag een paard met wat meer temperament en uithoudingsvermogen. En het liefst een koudbloed. Dat heb ik helemaal gevonden in Miranda. Wat een heerlijk paard! We hebben ├ęcht wel even aan elkaar moeten wennen, en ik ben ook ├ęcht wel een beetje tegen haar temperament aangelopen, maar inmiddels gaan we de goede kant op. We zijn wekelijks aan het lessen en rijden buitenritjes. In de toekomst lijkt het mij erg leuk om eens een endurence te rijden of eens te crossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat leuk om je enthousiasme te lezen over Casti, Ziezo_X!
En Belker, heel veel sterkte. Hopelijk krijg je goed nieuws.

gaia

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:35

Wat leuk Ziezo! Toevallig dat ze samen uit Zwitserland zijn gekomen! Dan heb ik Casti ook op de foto's gezien bij de importeur. Daar heb ik haar wel gevonden op de website. Ik ken verder eigenlijk helemaal geen Freibergers, dus ik heb geen idee of ze imposant is :o :P Ik ben zelf ook wel stevig, dus heb ook wel een stevig paard nodig.

Ik kom uit de buurt van Den Haag, zo'n oefencross wil ik zeker eens doen, lijkt me heel gaaf! Maar is nu nog iets te vroeg. Daar zijn we nog niet aan toe. Ik hoop volgend jaar zeker dit soort dingen te kunnen gaan doen. En het lijkt me helemaal leuk om dat met meer Freibergers te gaan doen! Ik ben op facebook inmiddels wel lid van de groep van de nederlandse vereniging van het Freiberger paard, komen daar ook dit soort activiteiten op voorbij?

gaia

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:28

Het valt mij inderdaad ook op dat Miranda later is met verharen dan dat mijn tinkertje is. Het viel me ook op dat ze een veel minder dikke vacht had dan ik verwacht had. Maar ze begint nu pas een beetje door haar wintervacht heen te komen. Ik denk inderdaad nog een week of 3 en dan is ze helemaal in zomertenue :D {:}

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie