[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jantine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:12

oehh.. ik zie dat er een shire topic bestaat!

Ik ben nieuw hier. Ik ben Jantine, ben 15 jaar oud en heb sinds 2 weken een shire merrie, met de naam Queen, van 6 jaar oud. Ze is 1.94 hoog :j . (ik vind het best knap van mezelf dat ik er zelfs met een krukkie op kom :P ) Ik ben heel rustig aan begonnen met het zadelmak maken van haar. Van de week komt mijn rambo micklem en dan wil ik ook gaan beginnen met bitloos rijden. Vanmiddag zal ik wat foto's plaatsen van haar.

Queen, shire van 1,94 hoog. wordt ingereden.

jantine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat dit genoeg foto's zijn! :P

ik ben zelf 1,68. dus echt een minimens op dit monster. Ik heb een liverpoolstang ja, want daar is ze mee beleerd voor de wagen en ik ga binnenkort over op bitloos. (als ze dat accepteert.) dus liever geen commentaar daar over. :)

jantine14

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:49

ja! dat kan wel kloppen :P

jantine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:29

daisyfloor schreef:
Wat een leukerd
Waar komt ze vandaan ?is toch niks mis met een Liverpool is hoe je er met je handen mee omgaat

Oorspronkelijk uit Engeland. Toen is ze naar België gegaan. Daarna heeft de huidige eigenaar haar gekocht en is het de bedoeling dat wij haar over gaan kopen. Tot die tijd mag ik alles met haar doen.

Ze heeft vroeger wel een ongeluk gehad met de trailer. Bij niemand wilde ze meer op de trailer. Ik ben nu nog maar 2,5 week met haar bezig en ik heb haar er met 4 benen op staan. (Lang leve de slobber :P )

Ik rijd inderdaad met hele zachte handen met het bit, ben extreem voorzichtig en ik wil haar zo scherp mogelijk op de hulpen hebben. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik working equitation met haar ga starten. :)

jantine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:40

Terug van weggeweest te zijn.. :P

Heb vandaag mijn nieuwe rambo micklem deluxe binnengekregen. Als een blij ei naar stal geracet. En dat niet voor niets! Het hoofdstel staat haar prachtig! Ik heb voor de witte stiksels gekozen, want ik ga over een tijdje een nieuw aangemeten zadel kopen. Ook met witte stiksels. :)

Afbeelding

Afbeelding
Het hoofdstel staat nog erg breed. Wordt gelukkig minder.

Dit is mn oude. Die ik ooit goedkoop op de kop heb kunnen tikken. (Was bruin, dus was wel de bedoeling dat er ooit nog een zwarte zou komen.)
Afbeelding

En om even bij te lessen. Met zowel Queen als Bill ga ik nu iedere week kletsen. En goh, wat heb je een bekijks met zulke grote knollies.. mensen die maar kletsen hoe een meisje van 15 zo’n reus in bedwang kan houden..

Hel leuke is dat Queen en Bill het groenst van allemaal zijn, maar wel het rustigst. :P

Queen:
Afbeelding

Bill:
Afbeelding

jantine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:02

Nu we het toch over zadels hebben.. :P

Ik heb een ainsley rubens 16,5 inch op Queen liggen. Wat een top zadel! (Let niet op mijn te ver doorgedrukte hakken, had mn geweldige laarzen niet aan. :P )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik verhandel zelf ook af en toe wat zadels en heb nu een hidalgo valencia 2 zadel op de kop weten te tikken! Ben heel benieuwd of het wat is. :D

Afbeelding

jantine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:00

chanelle14 schreef:
Ohh, dat dressuurzadel ziet er comfy uit!

Jaa, dat is het zeker! <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie