Gezocht! PRE hengst voor KWPN merrie

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:47

Als je gewoon een paard erbij wil en geen verwachtingen hebt, kun je prima met deze merrie fokken.

Maar ik proef toch een sterke voorkeur voor het Spaanse type en je wil graag zo ver mogelijk in de dressuur komen. Ik vrees dat dit niet de merrie is waar je dat mee gaat fokken.

Eer je weet of het veulen aan je wensen gaat voldoen en of jullie een klik hebben, ben je zo 5 jaar en veel geld verder.
Met het risico dat je er niks mee kan, er geen klik is en je intussen een dier bent tegen gekomen wat aan al je wensen voldoet, maar je geld is al in dit veulen gaan zitten.

Ik snap de charme van zelf fokken, de buitenkans om iemands merrie te mogen gebruiken, de spanning van de dracht, een opgroeiend veulen.
Maar het is niet vanzelfsprekend dat alles goed gaat, je kunt zo van de roze wolk in een nachtmerrie zitten.

Daarbij moet je je uiteindelijke doel niet uit het oog verliezen, je zal niet de eerste zijn die na een jaar of 5 beseft dat het nooit gaat worden wat je wou en dan met veel verdriet het dier verkoopt.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie