Gezocht! PRE hengst voor KWPN merrie

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:19

Sammyoo schreef:
Wij hebben een hele gave nakomeling van een PRE hengst uit een klassieke Haflingermerrie. Ze beweegt erg goed, biedt nu al verzameling aan. Morgen gaat ze voor het eerst met mijn dochter mee op wedstrijd.

[ Afbeelding ]DSC_0465

[ Afbeelding ]DSC_0535

Paps https://antwerp-andalusians.be/dekhengs ... i-lleno-i/
Kijk ook eens naar de andere hengsten die ze daar ter dekking aanbieden.

Je ziet wel meteen bij dit paard het nadeel. Ze worden zwaar en imo ook wat propperig.
(Een superhals, maar voor de loodlijn met ruimte rijden is lastig. Als ik naar de handen van de ruiter kijk heeft of zij veel gewicht in handen, of teveel druk wat de neus achter de loodlijn weer zou verklaren)

Het kan leuk uitpakken, maar ook een bouw geven die niet heel handig is als je echt ver wilt komen.

Dus ik zou jezelf de vraag stellen:
-wat is ver komen? Is dat Z? Is dat hoger?
-ken je al enkele kruisingen en wat zijn dan zowel de vader als moeder dieren en wat zie je als positieve en negatieve punten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:10

Sammyoo schreef:
Kabayo schreef:
Samyo ik snap dat jij je eigen paard prachtig en geweldig vind maar ik ben het wel met ayasha eens...

Dan mag jij ook live komen kijken. Ze is niet dressuur gefokt maar barok x koudbloed. Ze is enorm veel beter dan haar moeder (een klassieke haflinger) en heeft potentie voor de dressuur. Ze is pas voor het eerst gestart en de jury was heel erg enthousiast over haar. We zien wel hoe ver ze komt, maar zonder een kink in de kabel verwacht ik minimaal zz-licht (niet met mij hoor).
Overigens kreeg ik via facebook vanmorgen nog de vraag of ik haar wilde verkopen..

Als dressuurpaard voor het hogere werk? Dat zal vast geen proffesionele ruiter zijn geweest. Die gaat het niet eens proberen.
Ik vind het een leuk dier, maar alle potentie bij elkaar heeft ze alsnog de bouw niet mee. En ik denk dat ts daar ook flink tegenaan gaat lopen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie