Berberpaard

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:27

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:33

borderjay schreef:
Geweldig filmpje!! Aan die kleine krijg je je handenvol vol, wat een lekker stoertje
En je spamt er maar lekker op los

Vreemd maar tegen mij is hij heel erg zacht. Is een echte charmeur :-). Ik dacht dat deze nog feller zou zijn van karakter omdat zijn moeder een enorm karaktervolle PRE is, maar hij is veel zachter van karakter dan Chamane, deze die ouder is...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:11

Vond ik mooie foto van mijn Berberkruisinkje, vanochtend onder de regenboog:
https://myalbum.com/album/OCSQMvY2x5ia
Weet niet hoe het komt, maar hij is zo lief en zacht van karakter, terwijl halfbroer een echte draak is :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:14

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:39

Ik heb me rot gezocht, maar zie ik het goed dat alle huidige berbers van die fijne arabierachtige hoofden hebben?
Mijn eigen berber heeft een mooi convex hoofd, ik was op zoek naar een berberhengst die van hetzelfde oude Tunesische type is als de overleden hengst Kochise La Foret, de vader van mijn Berber.
Afbeelding
Blijkbaar is de moderne berber totaal kapotgefokt helaas.
Iemand tips?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:54

weslyjune schreef:
Een beetje confex hoofd hoort tot de rasstandaard. Ik zie genoeg klassieke types dus ik zie je punt niet.

Ik ben op zoek naar zo'n type om mijn merrie te dekken. Kun je me aub een voorbeeld geven?
Ik vroeg Anne Erbich een ouder Tunesisch type berber, liefst palomino, zoals Kochise De La Foret en ze zei me dat die niet meer bestaan. Ik zocht het op, vol ongeloof en moet haar helaas gelijk geven...veel fijne koppies...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:55

nicolanca schreef:
Moderne berber? Ik kan je opmerking niet plaatsen.

De berbers worden groter gefokt, helaas met veel Arabier erdoor, wellicht voor de endurance.
Ik heb gruwrlijk spijt dat ik mijn berberhengst gecastreerd heb. Hij gaf prachtige veulens.
Ben op zoek naar zo'n type.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:03

Dit is zijn zoon, ik had mijn merrie nogmaals willen laten dekken door een berber om gelijkaardig veulen te fokken. Ik vind zijn zoon Hidjo het mooiste paard die ik ooit gezien heb, met super lief karakter. Daarom wil ik mijn merrie nogmaals laten dekken door palomino berber van oudere type met convex hoofd.
https://myalbum.com/album/Mrx7C3KT1dAN

Ik heb een hengst gevonden maar ze sturen helaas geen sperma op
https://www.facebook.com/TALAKduVerseau/

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:54

nicolanca schreef:
Je stelling dat “ moderne” Berbers steeds groter gefokt worden met veel arabier erdoor raakt kant nog wal. De rasstandaard is onveranderd, 145 - 160 cm, en de veruit meeste Berbers zijn kleiner dan 1.55m. Er is een aparte sectie in het stamboek voor berberarabieren, maar niemand probeert die te verkopen als berber.

Wat wel gebeurt is dat buiten het stamboek om er gekruist wordt met lusitano’s, vaak ook omdat men een ander kleurtje dan schimmel wil, en dat de producten vervolgens als “echte” berber worden gepresenteerd.

Het zijn de woorden van iemand die heel erg aanwezig en bezig is met de berberwereld. Dat was haar antwoord op mijn vraag of ze nog een oud Tunesisch type hengst kent als Kochise de la foret.
Voorheen in dit topic kwam dit ooj ter sprake trouwens, wat zij beweert, ik zoek het even op en plaats het hier. Dus dat mijn bewering, die ik van een berberkenner heb kant nog wal raakt, llopt niet wat je zegt

Cambiar

Re: Berberpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:51

Idd,zuivere berbers bestaan niet.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:47