Belgisch trekpaard

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

alleirbag

Re: Belgisch trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:42

Mijn Belgische Trekpaard is gekocht via Marktplaats, als tweejarige, van een Zeeuwse boer. Ik houd nog steeds iedere dag meer van hem. Hij is inmiddels ruim 9.

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-14 13:51

Ik heb nog niet 1 keer gelezen dat iemand een miskoop of wat dan ook heeft gedaan onder de trekpaarden!
Fantastisch toch!

R.I.P Diata. Forever love.

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:42

als je keuringen doet ben je meestal zelf fokker ... fokkers doen ze vaak weg zeker de hengsten hier in belgie toch .... wij verkopen zelf ook onze veulens als ze niet goed zijn voor de keuringen

**********beauty*********

**********kumaro**********

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 16:58

ArinaDiaat schreef:
Ik heb nog niet 1 keer gelezen dat iemand een miskoop of wat dan ook heeft gedaan onder de trekpaarden!
Fantastisch toch!

Onze 'boer' was echt een lastpak op het laatste. We hadden hem als 6maanden jonge uk bij ons op de wei en ik was zo blij toen hij 2 jaar later verkocht was. Het was een lief dier, maar hij had de gewoonte om uit te breken. En eens hij door had dat de palen en draad gewoon stuk gingen als hij er tegen duwde kon ik hem wel alle dagen ergens anders gaan zoeken dan in de wei (de politie is zelfs een keer thuis geweest omdat hij op straat stond en hij heeft meermaals bij de buren in de tuin gestaan). We konden hem met niks binnen houden. Hij is nu een klein half jaar weg en sindsdien heb ik geen kapotte draad meer gehad.
Ook ging hij altijd voer pikken bij derest en hij haalde uit als je hem wou weghalen.
Hij was mooi om te zien en best een lieverd maar niet de beste weidegenoot (hij was van mijn nonkel en stond bij mij op wei)

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:44

Echt niet alle belgjes zijn braaf en slome sukkels hoor, houd daar rekening mee.
Wij hebben er twee een merrie en een ruin. De merrie was opstappen en wegrijden, de ruin doe ik nu en heb steeds dingen waar we tegen aan lopen. Voor mij iemand er een aantal keren op gezeten en die durft er niet meer op.
We gaan langzaam vooruit ik kan nu opstappen zonder dat hij aan de race gaat, maar als je wat verkeerds doet is hij in paniek ( van de week met teugel wat gewapperd omdat hij dus helaas nog steeds stuurloos is op een kant, toen ging hij dus met 4 benen in de lucht en toen nog een handstand erachter aan.. dat alles in een heftige galop. Hij is dus heel erg gevoelig en snel angstig, maar dan komt hij wel weer terug naar me toe draven dat ik opstond x0x sukkel. Maar dat is echt geen paard waarvan ik den dat ik de aankomende 2 jaar ook maar aan langs de weg of het bos in ( niet in de buurt helaas) zal denken)

freemax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:50

Een kennis van mij heeft er 2.
Een is ruin en 1,82 klein :+
Schat van een beest maar wel loeisterk!
De ander is 3 heeft hij net aangekocht. Merrie van een goede 1,65

Het zijn schatten van dieren. Maar ik zou ze niet aan iedereen aanraden :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:43

Maar alle paarden zijn toch sterker dan jijzelf? Ik heb een shet gehad, die toen iets niet wilde. Nog geen 150 kg en ik hield haar ook niet hoor!

Ik heb ook een Belg, gekocht toen hij 10 maanden was. Inmiddels is hij 5. In het begin heb ik ook wel eens moeten slikken, als al dat geweld recht op je af rent. Maar het gaat er toch om wie het sterkst tussen de oren is. Blijft een soort 'chicken': wie het eerst opzij stapt, heeft verloren. Dus je stoere blik op zetten en het paard opzij laten gaan. Duurt dan niet zo lang voor hij dat door heeft, hoor. Dat lukt volgens mij makkelijker bij een jong paard, dan bij een volwassen paard, die zelf ook al meer zelfvertrouwen heeft. Mijn Belg is op je pinken te rijden. Bitloos ook nog. Het inrijden was opstappen en wegrijden. Maar natuurlijk ben je dat al jaren aan het voorbereiden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:09

luister een trekpaard is een liefde voor het leven ze zijn zo innemend ,teder en lief,verder kunnen ze ook wat andere paarden ook kunnen.
Maar bedenk wel dat je voor veel heel veel zaken naar de tuigmaker moet,dubbele wormenspuiten ivm gewicht, zwaar degelijk materiaal nodig hebt. Soms is het alsof je een emmer leeggooit, maar dan heb je wel wat!
En fabster heeft natuurlijk wel gelijk, daar zijn ze immers voor gefokt om sterk te zijn!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:12

Ja, dat is waar, Kwita; je hebt een dubbel stoer paard, maar ook dubbele kosten. Maar je hebt dan ook echt wat! :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:05

Even kijken of er nog leven in zit.

Mijn Belg heeft begin dit jaar dus zijn knie gesloopt. Alhoewel het best goed gaat, merk ik nu met de herfst op komst, dat hij wat minder blij wordt en minder goed gaat lopen. Hij heeft (buiten allemaal andere handicaps in die knie) ook artrose daar, dus ik wou een deken voor hem aanschaffen. Hij staat 24/7 buiten. Waar vind ik een goede deken voor hem, in zijn maat (225). Bij voorkeur ook een beetje betaalbaar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:10

Fabster, Bucas en Amigo gaan tot 225. Voor mijn Shire zijn ze qua omvang zelfs wat te groot alleen voor de lengte heeft hij het wel nodig. Dat is een smalle jongen nog. :)

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:42

van de stikkemkamp. is een fokker uit omgeving drente. daar heb ik mijn paard ook vandaan. echt super dieren, hij fokt op beweging en niet op massa. Ik rijd nu M dressuuur oefeningen met hem.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:04

DarkoFoitzik schreef:
van de stikkemkamp. is een fokker uit omgeving drente. daar heb ik mijn paard ook vandaan. echt super dieren, hij fokt op beweging en niet op massa. Ik rijd nu M dressuuur oefeningen met hem.

kunnen we ergenst een filmpje zien, louter uit nieuwsgierigheid!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:04

Ik zal kijken dat ik een filmpje geupload krijg. heb jee youtube account namelijk. anders plaats ik wat actie foto's :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 05:26

ben benieuwd, hier ook een remco'tje met pensioen....maar die kan ook lopen als de beste!