Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Melissa0304, RianneH, Lous, Neonlight, balance

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:32

Nissima schreef:
Gefeliciteerd Zoey! Leuke naam en wat een leuke aftekening op haar hoofdje. Was het wat je hoopte? :)

Dankje!
Ik ben heel blij dat het bruin is. Geslacht maakte mij niet heel veel uit, ze is voor de verkoop. Heb momenteel niet de middelen om het zelf te houden.
Over een paar jaar wil ik wel nog heel graag een nakomeling van Fedra voor mezelf :D

Fedra WH ♥

Instagram: @fotografie.zd

ZoeyDercks

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:00

Dit is Curiosa. Het veulen van mijn merrie Fedra.

Plukje heeft haar gereserveerd :)

Afbeelding

Dit is Fee
Afbeelding

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:56

Ik meen ook dat als je paard nog op de naam van de Spaanse Fokker staat. Dat als deze failliet gaat er beslag kan worden gelegd op je paard.
Maar dat weet ik niet zeker.
Gewoon altijd op naam zetten. Altijd vragen naar Carta en niet geloven als ze zeggen dat ze hem kwijt zijn hahaha.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:39

Aurelia schreef:
Ik vind dat zo banketstaaf om dat te vragen of zo haha. Ik vind hem al niet zo duur.
Ik heb het geld voor het paard wel, maar alles erom heen nog niet helemaal.
Keuring klinisch en rontgen, ik dacht misschien moet ik ook maar gelijk tandarts en hoefsmid laten komen en ontwormen/inenten moest dat nodig zijn. Castratie want volgens mij accepteren de meeste stallen hier geen hengsten, stalgeld 1e maand, wil ook verzekeren dus die kosten en bvb een deken want dat heb ik ook niet. En dan misschien nog wat als ik iets vergeet wat direct nodig is..

Ik weet niet of het mijn droompaard is, ik vind hem iig schattig vanaf de foto. Maar het moet IRL natuurlijk ook klikken. Dat is het belangrijkst.
Dit is hem trouwens, weet niet of ie schimmel is haha zou wel kunnen, of hebben we het dan over een andere :p
https://www.2dehands.be/paardensport/pa ... 86575.html

Bij rassen staat er Andalusier/Appaloosa? Is het een kruising?
Wel een leuk paardje, maar over de bouw kan ik vrij weinig zeggen als ie met z'n kop in het gras staat haha.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:26

MiCasa schreef:
Goedemorgen.
Ik kwam in mijn zoektocht dit topic tegen.
Mag ik mij melden? :D

Mijn paardje is een 6 jarige PRE merrie van de woeste hoeve.
Ik heb haar nu zo'n 3.5 jaar en ben ontzettend blij met mijn varkentje ;)

Ik heb er ook een van de Woeste Hoeve (Grelo x Querella).

Ze is ondertussen 15, een heel moeilijk paard, maar wel echt mijn maatje!

Dus C_Alsemgeest: de Woeste Hoeve is een aanrader!

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:58

MiCasa schreef:
Sorry late reactie! Was even een paar dagen druk met mijn opleiding.

Ik heb gekeken bij een jonge merrie Grelo x Querella. Wat een geweldige combi vind ik dat!!
Het is uiteindelijk mijn Ona geworden: koloso wh x jabata wh.
En totaal geen spijt van hoor! :D
Woeste Hoeve ben ik omzettend blij mee! Hun geduld en hulp hebben mij enorm geholpen :j

We hebben heel wat tegenslagen gehad het afgelopen jaar, maar zijn inmiddels weer dubbel zo hard terug.
Ik zit nu in het tweede jaar van mijn instructeursopleiding in de AR en zo wordt ze dan ook opgeleid. :)

Overigens een erg werkwillige merrie die liever in de bak rijd dan buiten in het bos :O
Meer pre's last van? :D

Mijn merrie is een Grelo x Querella!
Wist niet dat Querella nog leefde? Dacht dat zij overleden was.

Mijne is ondertussen 15 jaar!

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:45

Persoonlijk zou ik niet naar stal Rokven of Ypenburg gaan, als je terug zoekt in dit topic of gewoon op Google kom je daar niet zo'n beste verhalen over tegen.
Ik ben sowieso niet zo van de handelsstallen, dus zou liever rechtstreeks naar een fokker gaan (de Woeste Hoeve in Bergeijk, Cyrina van Beveren, zitten er nog een paar in het midden/hoger in het land) of een particulier die het dier al een aantal jaar heeft.

PRE's blijven sensibele, niet altijd makkelijke paarden. Denk dat je beter zult slagen bij iemand die al jaren in dit ras zit en je ook goed kan adviseren.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:55

Sheran schreef:
Ik ben niet van plan bij de Ypenburghoeve te kopen (ik vermoed ook buiten budget), maar om daar wat lessen te nemen op verschillende PRE-s om te kijken wat me aanspreekt :). De echt negatieve verhalen kon ik overigens niet vinden, maar dat doet er dan minder toe.
Bedankt voor de tips over de fokkers! Particulieren kunnen inderdaad ook. Ik vind fokkers meestal prettiger, ook omdat zij vaak wat meer ervaring hebben met de dieren en je meestal zekerder weet dat het zadelmak maken op een correcte manier is gebeurd.

Dat is wel slim inderdaad! Dat je goed weet wat je graag wilt.
Er zijn (helaas) wel een aantal don'ts qua handelsstallen in NL/BE waar je liever je paard niet vandaan haalt. Hier in het topic kun je er volgensmij al een flink aantal vinden :)

Mijn merrie is gefokt bij de Woeste Hoeve, ken Sonja en Wim al jaren en daar hebben ze parels staan. Zeker het overwegen waard om een keer te gaan kijken!

Hee Jolijn! Hier gaat het supergoed, zowel met mij als met Fee!
Hoe is het met Mo en jou?

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:03

Robijntjah schreef:
Ja goed, binnenkort komt ze aan huis te staan en volgende week wordt er een jong spaans paard gekeurd voor erbij :D
Ben zelfs weer aan het dressuren _O-

Jij had ze nu in Veldhoven staan toch? Daar kwam ik hiervoor weer vandaan hahaha!

Ohhh wat gaaf aan huis! Ben benieuwd wat voor je tweede is, spannend zeg!

Ja ze staat nu in Veldhoven, maar sta op de wachtlijst voor een stal in Loon op Zand.
Ben gaan samenwonen met m'n vriend in Tilburg dus de afstand is nu wel te ver, alhoewel ze wel goed staat.

Ook wij zijn weer aan het dressuren :+ met rust, regelmaat en controle. Ik herken m'n paard niet meer terug onder het zadel!

@Sheran
Ik heb dat ook heel veel mis zien gaan, vandaar ook m'n advies om niet naar een handelsstal te gaan. Er zijn in de paardenwereld zoooooveel mensen die misbruik maken van een koper die verliefd is geworden op een paard wat eigenlijk niet goed is.
Mijn volgende wordt ook een jonkie, liefst net zadelmak (ik doe alles zelf verder)
Fedra was 11 oid toen ik met haar begon, ze is sinds haar 14e van mij en wordt dit jaar alweer 17. Ze is ook pas laat ingereden (op haar 8e of 9e oid) en ik kende haar dus al 3 jaar van te voren. Dat maakte ook dat ik haar gekregen heb (jaja, pennyverhaal). 't is onder het zadel en in de omgang een hele aparte, je moet er maar net mee om kunnen gaan zegmaar.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:12

Robijntjah schreef:
Oh wat leuk, andere vriend dan ook? Herkenbaar verhaal wel _O-

Ik pb je even een foto van de andere dame.

Uhm, even denken, wat kan ik vertellen...
Het is een heel ander kleurtje dan Mo, wat groter, ander type ook wel en totaaaaal ander karakter.
Moeders lijkt wel wat op Mo _O-

Haha yep andere vriend :o

Ik ben heel benieuwd. Moet me altijd tegenhouden om niet op Marktplaats te kijken want het kriebelt :')

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:29

CalipsoLover schreef:
ZoeyDercks schreef:
Persoonlijk zou ik niet naar stal Rokven of Ypenburg gaan, als je terug zoekt in dit topic of gewoon op Google kom je daar niet zo'n beste verhalen over tegen.
Ik ben sowieso niet zo van de handelsstallen, dus zou liever rechtstreeks naar een fokker gaan (de Woeste Hoeve in Bergeijk, Cyrina van Beveren, zitten er nog een paar in het midden/hoger in het land) of een particulier die het dier al een aantal jaar heeft.

PRE's blijven sensibele, niet altijd makkelijke paarden. Denk dat je beter zult slagen bij iemand die al jaren in dit ras zit en je ook goed kan adviseren.

Kan je misschien ook zeggen waarom niet? Ken een meid die echt een prachtig dressuurpaard heeft van Stal Rokven. Maar inderdaad wat mij opvalt is dat die er ontzettend veel hebben. Bij Troyan en Adelante zie ik dat niet.

Ik heb je een PB gestuurd!

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:42

Dat "trippelen" wat jullie beschrijven doet die van mij alleen als ze heel heet is en zichzelf helemaal opgefokt heeft, of als ik haar teveel inhoud van voren.

Het is wel iets wat bij de pre hoort maar niet continue. Omdat het sensibele paarden zijn, vergt het correct rijden vaak meer moeite. Handelsstallen hebben daar geen tijd voor, die willen gewoon geld zien :P

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:17

Wauw Serenity! Die is gaaf.

Mijn merrie haar vader is Grelo.

Afbeelding

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:43

Knert schreef:
oke…. ik besluit jullie even te storen..
Na niets te hebben gelezen, wel die mooie bruine merrie van een paar pagina's terug bewonderd..

Waar kan ik fijne Anda's of Pre's vinden?
Jaarling mag. Voorkeur voor schimmel. Vraagprijs passend bij niveau en leeftijd dier.

Zijn er betrouwbare fokkers? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Als je de zoekfunctie gebruikt in dit topic vind je al heel veel informatie.

Zo heb ik een paar pagina's terug Woeste Hoeve, Yeguada Juntamente e.d. genoemd.

Fedra krijgt elke nacht op stal een plak voordroog (hier doet ze het beter op dan op echt droog hooi) en overdag gewoon gras op de wei.
Als ik met haar gewerkt hebt krijgt ze:
200gr Vitalbix daily complete
Halve voerschep Vitalbix Active+ muesli
Hele voorschep Vitalbix Luzerne+
2 pompjes Vitalbix lijnzaad olie met vitamine E

Hier doet ze het enorm goed op en het ondersteunt haar genoeg in spieropbouw en in het werk

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:05

Maartje_M schreef:
ZoeyDercks schreef:
Fedra krijgt elke nacht op stal een plak voordroog (hier doet ze het beter op dan op echt droog hooi) en overdag gewoon gras op de wei.
Als ik met haar gewerkt hebt krijgt ze:
200gr Vitalbix daily complete
Halve voerschep Vitalbix Active+ muesli
Hele voorschep Vitalbix Luzerne+
2 pompjes Vitalbix lijnzaad olie met vitamine E

Hier doet ze het enorm goed op en het ondersteunt haar genoeg in spieropbouw en in het werk

Waar bestel jij je vitalbix? En hoe is de service daar?

Feralhorsecare.com
Ze bezorgen thuis en geloof vanaf 60€ gratis. Dus zorg altijd dat ik daar boven zit.
Heb 1 keer een open zak binnengekregen en toen stuurde ze direct een nieuwe er achteraan, mocht de kapotte ook houden. Die heb ik gewoon gevoerd haha.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:34

Afbeelding

Ik ben zelf niet van de bijrijder of verzorgers, maar dat is misschien wel omdat Fee absoluut niet de makkelijkste is. De enige andere mensen die er op mogen van mij zijn de vorige eigenaresse en mijn instructrice :+

Ze doet het de laatste tijd heel goed echter, steeds meer ontspanning en samenwerking in plaats van een gevecht.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:20

<3 wat een schatje, gefeliciteerd!

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:15

Sheran schreef:
Ben ik weer even! Sorry ik ben ook zo enthousiast overal over!

Heb vandaag weer dat hele leuke paard gereden dat ik de vorige keer ook gereden heb. Dat paard denkt echt zo met je mee, echt geweldig. Ik kom er iedere keer heel blij van af.

Daarnaast vroeg ik me af wat een beetje een reële prijs is voor een ander paard dat ik heb gezien. De eigenaar weet nog niet zeker of hij wil verkopen, dus de prijs is ook niet echt vastliggend. Aan de andere kant hoef ik het paard ook niet per se, maar ik zou het wel graag meenemen in mijn overwegingen en vergelijkingen. Het paard is:
- 10 jaar
- uit Spanje, daar ook beleerd
- bruin
- 1.67 hoog
- hengst, veel uitstraling
- geen Nederlands wedstrijdniveau, loopt wel erg netjes
- geen gemakkelijk paard
- goede bewegingen, ook goed strekken
- heeft papieren
- is gezond (vorige maand nog röntgen gehad)

Ik denk dat je voor een bruine hengst met veel maat (mits hij apto gekeurd is en correct gebouwd is) best richting de 10.000 kunt denken eigenlijk. Maat en kleur inclusief bouw is gewild bij hengsten.

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:59

Dat maakt in principe niet uit denk ik. Grote maat en kleur is gewild, zeker als ze ook flink wat uitstraling hebben!

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:13

De meeste PREs zijn schimmel. Voor een bruine betaal je vaak iets meer al, en al helemaal als je voor een enkele of dubbele verdunning gaat zoals valk of perlino. Zo heb ik het ervaren in ieder geval :)

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:47

Wat een leuke schimmel!

Aurelia gaat echt lekker hè Jolijn?

En fijn dat het met Jenara beter gaat

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:38

Strand <3
Dat is nog een droom voor mij.

Gedrag gaat 1 juni van stal veranderen, dan kunnen we weer naar de loonse en drunense duinen buitenrijden, heerlijk!

Wat een mooie merrie lovelance en die neckrope ziet er echt heel fijn uit!

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:41

Sheran schreef:
'Helaas' meer geïnteresseerden, dus ik denk toch, na een slapeloze nacht, dat ik moet zeggen dat ik niet op zo'n korte termijn kan beslissen of ik hem in principe neem of niet. Helaas, het klikte echt heel erg en hij was ook nog erg betaalbaar.

Oh wat jammer dat je zo snel een beslissing zou moeten maken. Maar als de timing niet juist is heeft het misschien niet zo moeten zijn. Je komt vast vanzelf een leukerd tegen eind dit jaar :)

Ik ga straks Fedra weer even logeren, ben zo benieuwd hoe ze gaat reageren op de verhuizing 1 juni! Ze gaat naar een stal vlak bij de Loonse en Drunense duinen :D

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:35

Ik snap het wel hoor Sheran!
Ik ben een jaar geleden oid mijn 2e droom paard tegengekomen, maar ben voorlopig nog niet toe aan een 2e. Toendertijd was het plan een te kopen met een vriendin, maar dat is niet doorgegaan helaas.

Achteraf heb ik geen spijt, ik heb geen tijd voor 2 paarden momenteel. Maar het steekt wel als ik nu foto's van hem zie _O-

Fedra WH ♥

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:47

Krijgt ze toevallig Luzerne Jolijn? Daar willen ze nog wel eens van gaan schuren. Ze is wel echt heel leuk maar exceem zou wel k*t zijn ja... Beterschap nog trouwens!

Wat is cortado knap zeg! Ben heel benieuwd hoe die straks onder het zadel toont.

Doña kijkt echt heel kalm uit haar ogen! Fijn dat het longeren goed ging.

Ik ga voor Fedra een elastieken band kopen om achter dr billen door te doen met longeren. Kijken of ze dan wat bewuster wordt in de achterhand!

Fedra WH ♥