Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:42

Jenara schreef:
Ik ben ook wel benieuwd, niet dat ik er al veel verstand van heb en je zou kunnen helpen :p

Even update over Jenara als jullie geïnteresseerd zijn!
Vorige week bijna alle dagen kunnen gaan nu ik vakantie heb, yay :D
Vrijdag nog een beetje "ruzie" gemaakt over de hoek, maar haar toch rustig duidelijk gemaakt
dat we daar nu eenmaal voorbij moeten en dat er helemaal niets in haar poep gaat komen bijten.
Zaterdag terug gaan rijden, mijn mama kwam voor het allereerst eens mee kijken,
ze had Jenara nog nooit live gezien (terwijl we wel 15j lang samen hebben paardgereden vroeger)
Jenara gedroeg zich absoluut voorbeeldig!! Enge hoek? die is er toch helemaal niet?
Kon er bij het uitstappen zonder problemen zelfs met een lang teugeltje langs :D
En wat begint ze echt fijn mijn hand te volgen, loopt ze mooi lang over haar rug en hals
(nog niet 100% consistent, maar dat verwacht ik ook nog niet) en krijgt ze best een mooie stelling
op beide kanten, we gaan serieus de goeie kant op! Deze week hopelijk nog eens wat beeldmateriaal :D

Hoe gaat het met alle andere jonkies hier?

Wat goed om te lezen dat het probleem in de hoek opgelost lijkt te zijn :)
Wanneer de ontspanning er is zul je merken dat ze ook veel makkelijker naar je hand toe komen.
Heb het stilletjes meegelezen ik denk dat je het keurig hebt opgelost.
Hugo heeft het in de binnenbaan wanneer hij spanning opbouwt, één hoek is dan ineens heel eng terwijl als hij ontspannen is daar niets te zien is...

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:43

SwPck schreef:
@keeyzie gefeliciteerd, mooie prestatie :j

@Jenara fijn als er belangrijke mensen mee gaan! En dan ook nog is dat ze zich zo goed heeft gedragen. Je zou je vast wel trots voelen *\o/*

Met mijn eigen jonge heer gaat het wel oké, met mij idem dito. Hij heeft laatst waarschijnlijk iets geks gedaan/gestoten waardoor de voorkant van zijn voorbeen nu lichtelijk gezwollen is.. is niet echt een grote bult en hij loopt ook normaal dus misschien is het wel een steek van een vlieg oid. Ik ben iniedergeval voornamelijk aan het stappen en grondwerk aan het doen met m. Niet dat dat heel soepel gaat, want hij heeft laatst op mijn teen gestaan en ik had geen schoenen aan die stevig genoeg waren :') Dus hetgeen wat erop moet zitten, is er als het ware volledig uit getrokken |( weer een leer voor de volgende keer
Wel was hij ontzettend braaf bij de hoefsmid, daar was ik super blij mee!

Oeps... dat zijn een paar pechmomenten bij elkaar -O-
Hopelijk is zijn been weer snel genezen en kun je weer lekker aan de slag.

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:28

Wat leuk om bewegend beeld te zien Jenara, ziet er goed uit!
Goed ook om te zien dat je het zo voorwaards oplost *\o/*

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:36

Welkom Rainer. Wat een knappert <3
Het opzadelen herken ik wel van Hugo. Dat heb ik met veel rust en constant herhalen een stuk beter gekregen. Hij heeft nog steeds wel spanning maar het is al veel beter geworden. :j Tussendoor laten lopen heeft bij Hugo veel spanning weggenomen. Dus eerst met dekje, losse singel op zijn etc.

Goed dat je de linkergalop even laat en eerst de rest van zijn lichaam sterker maakt. Heb je hem al eens laten checken? Het kan natuurlijk zijn dat er iets in zijn lichaam niet helemaal goed zit ;)

MightyJoe: Ik zou het gewoon afscheren, dan groeit het straks weer in een lengte aan.
je kunt ook nog voor een korte coupe gaan, dan is het niet te kaal.. :j

Buitenzinnig: Wat aan gave foto. En leuk om te zien dat jullie dit bitloos doen. *\o/*

keeyzieJarig

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:07

Hier staan de paarden dag en nacht buiten. Zoeken nu verkoeling op in de stal of onder de bomen. Neem ze morgen mee naar het ven om lekker af te koelen, dat vinden ze echt heerlijk.
Hugo staat dan vaak te slapen haha

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:10

Zolang ze schaduw hebben redden ze zich wel hoor.
Die van mij stonden gisteren ondanks de vele plekken schaduw toch lekker in het zonnetje.
Ze drinken nu ook enooooorm veel dus heel gek is het niet dat ze dorst heeft gehad.
Normaal vul ik mijn bak water eens in de 2/3 dagen, nu iedere dag en dan is hij echt bijna leeg.

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 20:11

Trots momentje hier trouwens.
Hugo vind alles op zijn rug nog steeds enorm spannend. Gisteren heb ik voor het eerst zonder zadel en touwhalster op hem gezet. In het water, mocht hij gek doen dan viel ik niet zo hard.
De eerste passen vond hij wat spannend maar daarna heerlijk door het water gestapt.

Afbeelding
En Hugo maar spetteren *\o/*

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 15:31

Jenara: Heerlijk om te lezen dat je het werken na de hitte weer hebt kunnen oppakken.
Goed dat je weet wat haar stress oplevert zodat je daar mee aan de slag kunt.
Blijkbaar heeft ze door de nieuwe bodem toch wat stress waardoor ze weer wat kijkeriger wordt.
Maar zoals ik het lees heb ik er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen! Ben enorm benieuwd naar de foto's van de shoot.

Yevrah: Wat een prachtig beest is het toch! Die spanning op wedstrijd herken ik wel (en dat met een ruin) dat is echt een kwestie van kilometers maken. De oefeningen doen ze allemaal wel. Als je straks die spanning kunt omzetten in beweging dan ben je er! *\o/* Enneee ik snap die jury's wel <3 Hoe groot is hij?

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:21

En welk niveau starten jullie?
Ik ben met Hugo pas sinds kort op het punt dat we de ontspanning kunnen vinden op wedstrijd.
Daarvoor bouwde hij tijdens de oefeningen veel spanning op en ging daardoor krabbelen.
Gewoon veel op pad gaan dan komt dat vanzelf. Neem je hem ook mee naar vreemd terrein zonder wedstrijddruk?

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:34

Zo heb ik het ook aangepakt hoor. Jullie komen er wel, een prachtige combinatie.

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:13

Yevrah: We starten nu ongeveer 2,5 jaar en ik moet zeggen dat ik het laatste jaar pas merk dat hij echt durft te ontspannen tijdens de proef. Soms gaat het nog wel eens mis maar dat is nog maar zelden. We rijden de proeven ook bewust op een wat lager tempo, daar krijgt hij veel ontspanning van. Echt traag denken werkt voor mij goed om extra rust en ontspanning te krijgen.

SwPck: Ben benieuwd naar de filmpjes. Fijn dat je hem op deze manier toch nog een beetje aan het "werk" kunt zetten.

fluffyfox: Leuk om te zien dat ze je echt herkennen he? Hij zal je vast gemist hebben. En wat fijn dat hij zo goed verzorgd is. Dan kun je hem ook met een gerust hart achter laten.

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:55

Welkom Ikke84. Deel al je verhalen, leuk!
Fluffyfox: ik mis het filmpje kan dat?

Hugo en ik zijn gisteren voor het eerst M2 gestart.
We zijn beloond met 2 winstpunten. Rijd nu sinds kort met een lage neusriem. Wat een enorm verschil is dat!

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:39

Hij is een stuk stabieler in zijn mond en reageert beter op mijn teugelhulpen. Het lijkt gewoon of alles zonder ruis binnenkomt waardoor hij het beter begrijpt. Ook lijkt het alsof hij nu veel beter reageert op de begrenzing van mijn buiten teugel. Waar hij eerst heel stug was linksom kan ik hem nu mooi begrenzen met mijn buitenkant waardoor hij veel soepeler de wendingen doorgaat.

Daarnaast loopt hij nu veel constanter qua nageeflijkheid. Soms nog wat te diep maar daar werken we aan. Mijn instructrice vond dat ik het eens moest proberen. Ik dacht weinig verschil te gaan merken maar ik wil niet anders meer!

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:13

Delphi2: Welkom! En wat een mooie PRE heb je! Ben benieuwd hoe het inrijden gaat verlopen, hou je ons op de hoogte?
Ikke84: Kwijlll... wat een beest! Echt heel gaaf.

Heb ook het idee dat ik ze steeds vaker tegenkom. Lette er voorheen ook op dus heb het idee dat ze wel echt steeds populairder aan het worden zijn!

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:38

Wat een beauty! Heb het gevoel dat die nog wel wat gaat groeien. Zijn haar ouders ook groter?
Is dit ook jouw eigen fokproduct?

MightyJoe: Ik vind het helemaal niet storend, staat erg mooi.
My_Chimanga: Voor nu zou ik zeggen dat je inderdaad een maat groter zou mogen. Zelf heb ik Hugo ook gekocht terwijl hij voor het oog net te klein was. Hij is nu flink de breedte in gegaan en nu kan het prima.

Dit was onze eerste wedstrijd anderhalf jaar geleden
Afbeelding

Inmiddels rijden we zo rond (foto van afgelopen zaterdag)
Afbeelding

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:50

Hij is echt heel knap ja, ik zou hem ouder inschatten
Wat een prachtige nek heeft hij al <3

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:39

Buitenzinnig wat is dat schrikken!
En inderdaad zo snel, logisch dat het even tijd nodig heeft om het allemaal te realiseren.

Een hele dikke knuffel en alle sterkte vanuit hier! Y;(

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:39

Wat een pech Escada. Snap dat je je er enorm op verheugd had. Hopelijk een (zure) maar wijze les voor de volgende keer.

Ik ben op dit moment in Spanje. Ga een paar dagen meelopen op de Yeguada waar Hungaro vandaan komt. Zo leuk om zijn broertjes en zusjes te ontmoeten. Daarna nog een paar dagen Madrid dus ik mis wel de CCE. Als het goed is gaat mijn vriend wel even kijken :D

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:26

Zo genieten hier!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:10

Wat een heerlijke familiefoto Escada!

Zover ik weet moet die info toch erg betrouwbaar zijn Jenara. De papieren moeten namelijk zijn opgestuurd om het veulen aan te melden voor het stamboek. Ik heb echter geen idee hoe je dat kunt achterhalen.

Vorige week een bezoek gebracht aan de Woeste Hoeve, wat een prachtige plek!
Sonja ontving ons met open armen en heeft veel verteld over de hengsten en de rest van de paarden :j
Mooie paarden ook en heerlijk geknuffeld met de jaarlingen <3

Met Hugo doe ik op het moment even rustig aan.
Volop bezig om de weide klaar te maken voor de winter.
Morgen komt de osteopaat voor een check-up, heb het idee dat hij toch wat vastzit ergens.
Daarna weer rustig opbouwen en eind volgende maand weer een keer starten in de M2.

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:12

Meneer heeft trouwens uitgevonden dat hij nu echt te veel opvalt met zijn witte vacht.
Hij heeft daar zo zijn eigen oplossing voor gevonden:
Afbeelding

Jullie begrijpen wel dat ik daar iets minder blij mee ben :')

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:20

Hugo is nog niet geschoren en staat nu onder 100 gram.
Hij redde het echt niet zonder deken, stond te trillen als een rietje... :')

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 12:03

Wat een prachtig zadel, en inderdaad mooi kort.
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen!

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:49

Ik ben nog steeds fan van Amigo en Rambo Dais.
Hugo heeft nu zijn 100 gram deken op overdag en 's nachts, het is echt een koukleum!

keeyzieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:50

Maartje_M: Altijd leuk dat soort verrassingen.
naranja1: Hahaha zoo hekenbaar!

Dit dus: Afbeelding

Gelukkig was meneer gisteren wit mee op wedstrijd, tweede keer M2

Afbeelding
Afbeelding