Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:49

Wat een heerlijke plaatjes van de sneeuw. Hier was alles vanmorgen al weg.
Dekensenzo: gave deken, ik ben niet zo van de felle kleurtjes anders had ik het welk geweten :j

Afbeelding
Donderdag avond heeft mijn vriend een ongeluk gehad met zijn quad en in diezelfde nacht is er brand geweest bij ons op de wei. Met de paarden alles in orde alleen materiële schade. Maar je merkt wel dat je daardoor even helemaal in de war bent. Heb het dus alleen bij knuffelen gehouden de afgelopen dagen, morgen maar weer eens rustig aan beginnen.

keeyzie

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:13

Ik had net een nieuwe voorraad hooi gehaald, vandaar de flinke vlammen.
De quad waarmee mijn vriend een ongeluk heeft gehad had ik op de wei gezet ivm diefstal.
Helaas weet ik niet of het is aangestoken of dat de quad vanzelf in brand in gevlogen, daar komen we helaas nooit achter.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:36

Oh niet meekregen. Jeetje dat is schrikken geweest ;(

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:50

Leuk Margot, ik mistte je al hier ;)

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:12

Welkom terug buitenzinnig en Furiso :)
Azmay: heerlijk hè dat zonnetje

Alle ravage is inmiddels opgeruimd, gelukkig veel hulp gekregen, ook van Hugo haha
Afbeelding

Maandag het rijden weer opgepakt en vandaag ook weer heerlijk gereden, we beginnen steeds beter op elkaar afgestemd te raken. Morgen weer les.

Afbeelding

Ik had de paarden weer bij elkaar gezet kaar helaas werkt dat in de winter niet. Hugo eet enorm langzaam met pauzes tussendoor. De fjord en Shetlander eten vervolgens alles op, en die hebben dat extra nou net niet nodig :')

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:33

Klopt in april als hij zo lekker blijft lopen.
We hebben les van Debby Larink, hele fijne instructrice!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:42

Wat gaaf! Welke klasse starten jullie?
Mooie combi ook zo met die bruine laarzen :j

Margot: Ze heeft zelf altijd op hoog niveau gereden. Ze doet ook veel voor de KNHS (instructieweken e.d.) ik kan me heel erg vinden in haar manier van lesgeven dus dat is fijn. :o Wat heb jij toch een stel gave mannen bij elkaar <3
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 21-02-17 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:05

Welkom terug Marleen, wat een leuke, ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien :D

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:32

Ik zie dat je veulen te koop staat, wat jammer!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:57

Ja de weide is weer helemaal in orde (gelukkig veel lieve mensen die me hielpen)
Nieuwe stroomklok is onderweg en mijn spullen blijven voortaan mooi in de auto liggen.
Nu bezig met de verzekering hoop een deel van mijn spullen daarmee vergoed te krijgen, tikt toch best aan....

Margot: Had bij hem eigenlijk niet anders verwacht, lijkt me een enorm nuchter dier.
Dorien: Dat ziet er heerlijk uit, had je eerst ook mooie uitrij mogelijkheden of niet?
Wij zijn echt verwend hier, bruggetje over en we zitten midden in het bos.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:53

Oh dat is echt heerlijk ja. Merk sowieso dat die PRE's enorm mensgericht zijn. Hugo staat aan een pad waar veel mensen met de hond langs wandelen, hij loopt echt naar iedereen toe om uitgebreid te knuffelen, krijg je zulke leuke reacties op :)

Fijn gevoel lijkt me als je paard helemaal op zijn plek is!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:09

Ja ik denk dat dat voor ieder paard verschillend is. Die van mij is duidelijk nu na anderhalve maand helemaal op zijn plaats, dat merk je ook aan het gedrag. Stond eerder heel veel op stal dus heeft echt even moeten wennen aan het altijd buiten staan, nu volledig ingeburgerd :)

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:59

marleenA: Wat een knappies samen zo!

Dais_: Ik ben er nog niet uit wat nu het beste is. Toen hij kwam hebben ze altijd los gehangen. Heb toen hij kwam de dode punten eruit geknipt. Heb ze nu afwisselend los of in vlechten. Alleen heb het idee dat ze met vlechten juist meer afbreken dan zonder. Dus ze gaan binnenkort gewoon weer los. Ik gebruik trouwens Wella anti-klit. Is eigenlijk voor mensen maar daar zitten geen siliconen in. Heb ze 2x gewassen dat scheelt ook enorm in klitten.

_Zsazsa_: Ik kan je helaas niet helpen qua hengstkeuze, ben wel erg benieuwd wat daaruit gaat komen. Als ik het goed begrijp heb je ze nu allemaal nog toch?

xyzutu2: Dat naar voren groeien herken ik inderdaad wel. Zo heb ik ook geen stuk weggeknipt achter de oren, ik trek dat vaak bij zijn voorpluk.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:20

Xyzutu: Zou ik mogen weten wat je nu voert aan vitamines? Ik voer nu namelijk sinds kort Pavo.
Ik geloof dat de manen van veel Spanjaarden om die reden ook worden gekortwiekt. Zodat ze daarna voller en langer terugkomen. Groeit dat stuk waf je had weggeknipt nu wel langer dan de rest?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:27

xyzutu2: Jeetje, zo heb ik me er nog nooit in verdiept. Die van mij krijgt op het moment hooi, seniores spriores en vitaminebrokjes van Pavo :D that's it. Hoe oud is die van jou?

Buitenzinnig: Fijn! Zolang ze dat allemaal aan de longeerlijn doen en niet met mij erop vind ik het pirma :j

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:49

Margot: Mooie foto's weer, wat heb jij toch een stel gave beesten he? Met Ali alles weer goed nu?

xyzutu2: Jeetje als ik dat zo lees heb je wel heel erg veel pech gehad qua opname van voeding met dit paard.

Hugo krijgt nu onbeperkt hooi en 2x daags een schep senioris spriores en een bekertje vitaminekorrels. Je ziet hem nog steeds elke week bijkomen. Hiervoor kreeg hij pulp maar heb het idee dat dat nog net te weinig voor de hoeveelheid arbeid die hij nu verricht.

Hiervoor altijd Fjorden gehad dus het is voor mij ook enorm wennen, die stonden eigenlijk constant op dieet. Ik durf wel eerlijk te zeggen dat Hugo het met alleen hooi niet zou redden. Ik ben benieuwd hoe hij het straks in het voorjaar/zomer gaat doen op het gras. Hoop dat hij daar nog wat meer van gaat bijkomen. Daarnaast moet ik wel in mijn achterhoofd houden dat hij pas 4 is en dat alles vanzelf breder gaat worden. Maar ik wil in ieder geval zeker weten dat het niet aan de voeding heeft kunnen liggen.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:14

Met een ruin heeft het geen zin om mee te doen aan die keuringen of wel?

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:11

Dat is balen dekensenzo. Mijn Zaldi is eigenlijk ook te breed maar kan het voorlopig opvullen met een speciale pad. Wanneer Hugo is uitgegroeid komt er wederom een nieuwe Zaldi :)

Hopelijk heeft hij er niet te veel aan overgehouden en kun je straks fijn aan de slag met je nieuwe zadel.
Hij oogt best breed trouwens, mijne lijkt veel smaller en heeft boommaat 29/30.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:11

furioso: Dat ziet er goed uit je hebt hem lekker aan het lopen! Dat verruimen ga ik binnenkort ook oefenen met Hugo, buiten in het bos lukt het al aardig. Eerst even wat meer op 4 benen krijgen voor we daar in de bak aan gaan beginnen.
_Zsazsa_: Fijn joh, ze zullen het vast heel goed gaan krijgen.
Crines: Dat is een mooie maat!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:24

Hugo meet 1.62 vond ik al flink aan te maat.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hugo staat deze week op het gras bij ons op het clubterrein, hij geniet er volop van!
3-jarige van een vriendin staat er ook bij (appalossa) die twee zijn zo leuk samen.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:16

Els_175: Die van mij wordt in juni 5, ik merk dat hij nu qua spieren enorm aan het ontwikkelen is.
Hij krijgt zowel s'ochtends als s'avonds twee scheppen geweekte Seniores Sprioris. Onbeperkt hooi en nog vitamine van Pavo (Vitalcomplete). SInds ik dit voer heb ik wel het idee dat hij iets frisser is geworden, maar niet vervelend.

Afbeelding
Hugo met 3 jaar

Afbeelding
Hugo twee weken geleden

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:56

Oh wat een onwijs gave foto's, die bloesem doet het altijd goed bij foto's. Het model maakt het helemaal af.

Hugo heeft vandaag een sportcoupe gekregen. Wilde dit al een tijdje maar was bang dat het niet zou staan. Ben er enorm blij mee!!

Afbeelding
Afbeelding

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:35

Hij heeft inderdaad redelijk dikke manen, toen ze lang waren leken ze enorm dun. Dat kwam vooral omdat een groot deel niet langer groeide, dus de onderkant was heel dun. Ben wel benieuwd of ze zo netjes blijven zitten...

Hugo is 1.62 en heeft een zadelvlak van 44, mijn Zaldi Lander past daar echt precies op!

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:17

Afbeelding

Vanmorgen weer een heerlijke dit gemaakt.
Het opstappen ging niet helemaal vlekkeloos, dus meneer even op zijn plaats gezet.
Hij vind het spannend als ik mijn rechtervoet in de beugel zet. Maar nu maakt hij er een gewoonte van om dan maar te gaan rennen/springen. Voet rustig in de beugel gedaan toen ik hem eindelijk rustig had en toen wat rondjes over het veld gedaan met flink aanwezig rechterbeen totdat hij niet meer spastisch reageerde. Onderweg nog 10x op en af gestapt toen was er niets meer aan de hand.