Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:57

Wat super erg Buitenzinnig. :\
Ook ik weet hoe het voelt, zo machteloos voel je je dan. Ze zijn zo ontzettend kwetsbaar.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:07

WoW wat gemeen Escada, je bent er al maanden mee bezig!!
Is het een handelaar waar hij staat, als particulier met 1 veulen doe je zoiets toch niet? Indd was aanbetalen slim geweest, maar dan nog.. balen zeg!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:42

LadyMadonna schreef:
Mag ik hier als leek wat vragen?
Is het de moeite om volgende week bij de CCE te gaan kijken? Is op mijn oude stal, dus vlakbij :j

Ja hoor, altijd leuk om te kijken.
Je kunt de rubrieken opzoeken die je leuk vind bijv. En je kunt lekker Churro’s eten! *D

Escada,
Jorina Aerents bied echt goede veulens aan voor normaal geld! Ik dacht dat zij ook nog wel een valk hengstje te koop had.
Zij is volgende week ook bij de CCE.

Betrouwbaar persoon ook!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:22

JulieP schreef:
Hoi allen,

Ik ben van plan om een paardje in Spanje of Portugal te zoeken en naar België te halen. (Die beslissing is weloverwogen en doordacht). Ik kan echter nog tips/ervaringen/betrouwbare adresjes en fokkerijen/... gebruiken. Iemand die me wat advies kan verschaffen? :)

Wat zoek je precies? Ik kan je wel wat Yeguada’s door PB’en. Zoek je een veulen of volwassen paard?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:43

Gewoon halen Escada. Leuk zo’n ponyvriendje erbij }>

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:41

Balen Escada en Jenara!

@LadyMadonna, gaaf hè, lopen prachtige paarden tussen.

Kleine update van Marq, wij zijn flink aan het rijden, hopelijk snel ons nieuwe zadel binnen. Voor mijn verjaardag weer leuke spullen gekregen.
Wat (slechte) foto’s *D
Afbeelding
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:08

Escada schreef:
Ziet er netjes uit hoor! Een schimmel blijft toch ook wel heel gaaf :) !
Wat voor zadel heb je besteld?
Gisteren op de Campeonato zag ik van die spaanse zadels compleet met bont, die staan echt op mijn verlanglijstje. Lijken me echt heerlijk zitten :o

Een Sella Velluto II.
Wilde graag echt een zadel op maat marq echt heel erg gevoelig is met alles. Als het zadel ook maar 2 cm te ver naar voor of achter ligt dan stopt ie meteen met lopen. Hij is sinds de fysio wel echt helemaal anders dus dat was zo hard nodig.
Die komt nu nog 1x de bekken behandelen en dan zou hij helemaal goed moeten zijn.

Afbeelding

We rijden nu ook lekker in de bossen en dat vind hij geweldig. Zo fijn een paard dat nooit schrikt.
Ik heb hem nu exact een jaar en echt een wereld van verschil.
Toen was hij nog zo:
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:14

Jenara schreef:
@Zsazsa, wat loopt hij goed zeg! Heb je een tip om ze zo mooi in aanleuning te krijgen?
Jenara deed het in het begin super, maar nu de laatste paar x was ze moeilijk ontspannen te krijgen
en begint ze ook enorm te overstellen op de ene hand en tegen mijn binnenbeen aan te lopen op de andere hand, ik krijg het wel wat beter als ik figuren rijd. Wil haar ook niet te veel met mijn hand oppakken en vooral vanuit zit rijden, maar ze loopt dus wel vaak nog met de neus in de lucht (terwijl ze dat in het begin dus niet deed)

@Escade, dankje :) was wel wat een verjaardag in mineur, wou graag gaan rijden vandaag en nieuw hoofdstel gaan kopen enzo, in de plaats zat ik thuis vast in de zetel met pijnstillers :'(

Marq deed dat in het begin ook wel hoor, toen was Mn zadel wat te krap. Met een leenzadel van Sella was dat scheve al meteen heel erg veel minder en wilde hij lekker zakken in de hals.
Ik longeer zonder hulpmiddelen zodat hij natuurlijke balans krijgt en daar zakt hij heel fijn op in.
Verder ben ik heel consequent met rijden. Ik sluit in mijn hand als hij omhoog komt en laat meteen los als hij zakt. Zo krijg je een hele lichte verbinding. Ik heb niks in mijn hand met rijden. En hij loopt bijv in galop nog niet constant nageeflijk, maar dat komt wel zodra hij sterker word. Hij is nog maar zo weinig ohz geweest.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 06:34

Je mag altijd een pb sturen horen opisop_shop.
Tessebes, heb je meer eisen? Stokmaat etc?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:45

Heb je even pb gestuurd.

Hoe vonden de mensen de afgelopen Campeonato? Beter georganiseerd als vorig jaar of aardig gelijk? Ik kon helaas niet.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 12:20

Daarnaast kun je aan de uier bij zo’n jonge merrie wel vaak zien of ze een veulen gezoogd hebben te ja of te nee. Bij een maiden merrie zitten de tepels echt heel hoog tussen de benen, na een veulen is alles aanzienlijk losser daar.
Ik zou dit toch ook wel even uitzoeken. De fokker is zeer bekend en ook goed benaderbaar via FB trouwens. Mocht je vragen aan hem hebben.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:53

Bijna elke Pre wordt goedgekeurd maar het is nog maar een veulen toch? Ik heb een fokkersnummer en dat heb je voor het leven dus dat vond ik de moeite wel waard. Dat kun je altijd wel doen later nog toch? Miss kun je hem dadelijk wel geen hengst laten en dan heb je het ook niet nodig..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 11:43

Ik heb ook een 100 gr opgelegd.
Mijn nieuwe zadel is binnen en WoW wat een verschil weer met rijden! Het is helemaal voor hem gemaakt met een U vorm boom, soufflé kussens en mooi kort. Zit en ligt als een huis! Goede service ook van Sella!
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:42

Robijntjah schreef:
Knap zadel. Zitten die nog zo hoog in prijs als toen ze net begonnen?!

Ze zitten altijd tussen de 2000,- en 2500,- en dat vind ik echt niet duur voor een kalfslederen zadel wat van voor naar achter helemaal custom gemaakt is.
Mijn kniewrongen zijn zelfs verstelbaar. De boom is altijd aan te passen dus je hoeft ook geen ander zadel als hij nog flink bespiering krijgt.

Bij Custom/Erreplus/Anatomica/Albion etc betaal je 3000,-/4000,- deze dagen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:48

Lumkea schreef:
@zsazsa
Welk type is dit van Sella? Ik wacht intussen al 11 weken op de mijne hopelijk is hij er nu snel want ben heeeel ongeduldig!

De Velluto 2 met aanpasbare kniewrongen is dit.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:27

Ik heb m op Fb gezien just_kiki! Echt een heel gaaf dier!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:56

Leuk hoor! Heb je foto’s?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:03

Mooi zadel Lumkea! Welk type heb jij? De mijne zit vanaf het begin ook echt super fijn al. Zo zacht.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:00

Die had ik ook geprobeerd ja! Maar ik wilde liever echt alleen een hoge wrong. Dat mijn knie helemaal vrij is en dat was bij deze net niet. Maar ook weer zo’n mooi zadel!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:09

Wat leuk dat er weer wat actie in topic is!
Diva ziet er weer chique uit zo!
Eczeem blijft een rot Iets met paarden, een goede deken voeding en smeren kon ik het mee onder controle houden. Met vitalbix was het zelfs bijna gestopt. Maar die merrie heb ik nu niet meer en begreep dat ze nu ineens amper schuurde zonder deken. Maar voor zover ik weet is ze 13 jaar fervent patiënt geweest. Zou fijn zijn als t minder kan worden..

@Castellon, wat zoek je precies voor paard? Ik heb voorheen wel pb’s gekregen van andere bokkers die ook zochten maar mijn pb box werkt zo slecht.

Marqués heb ik laten behandelen in de rug met spierontspanners. Hij bleef wat strak achter lopen, en ik weet dat hij zoveel meer kan. Nu 3 dagen gelongeerd en dat lijkt al veel beter. Morgen er weer op.
Hij wordt wel steeds knapper! Echt meer paard, al wordt hij nooit echt barok.

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:48

Hij is 5 Castellón, echt zo’n ontzettend fijn paard. Eigenlijk bomproof met toch een Spaans temperament.
Hij is wat apart en dat zal hij altijd blijven maar hij is zoveel veranderd sinds ik hem heb.
Zo kreeg ik hem vorig jaar:
Afbeelding
En zo is ie nu:

Afbeelding

In welke regio van Spanje zoek je?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:56

Ik vond donker ook leuk, maar nu hij witter word krijgt hij in de zomer een hele gave zilver metallic glans. Echt heel mooi vind ik.
Vroeger wilde ik geen schimmel maar nu vind ik het juist wel mooi. En gelukkig heb ik geen viespeuk

@Trui is het een merrie of ruin?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:45

Ik zou het 1 gaatje lager hangen maar het lijkt niet te dik. Ziet eruit als een klein bitje.

Marqués zag van de week voor het eerst een schaap. Die ze langs onze bak gezet hebben. Zijn ogen vielen bijna uit zijn kassen.

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:47

Wij werken ook 3 x per week aan de dubbele longe. Sinds kort weer mee begonnen, vind dat wel heel fijn werken!
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:24

@Mightyjoe: ivm de inspuitingen nu 3 x dubbel en 2 rijden. Dadelijk weer meer rijden maar ik kan hem aan de longe iets beter in de galop bewerken. Ohz vind ie dat echt moeilijk. Hij gaat steeds beter iig.