Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:00

MingMing volgens mij ben jij mijn nieuwe stalgenoot :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:02

Gaaf hoor! Ziet er goed uit.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:07

Wat een leuke foto’s komen er weerbij!!
Ik hoop dat iedereen een leuke Valentijn heeft gehad.
En welkom alle nieuwe meelezers.

Wat een rotweer is het geweest, hier heeft het rijden ook op een laag pitje gestaan.
En helaas heb ik nu besloten om voor de mijne een nieuw baasje te zoeken. Met mijn opleiding in het vooruitzicht waar ik hem geen plezier mee ga doen ga een huisje zoeken waar hij heerlijk bosritten kan maken en wat kan dressuren.
Hij is zo braaf en lief dus het gaat me zo aan het hart maar onze doelen liggen niet op 1 lijn en dat is niet leuk. Er zijn al mensen geweest maar die vond ik niet geschikt voor hem.
Mochten jullie iemand weten hoor ik het graag.
We hebben vandaag foto’s gemaakt en hij is zo knap. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:41

Ik zoek echt iemand die zo met hem weg rijd. Hij is zo braaf en lief en een kind kan erop.
Wil iemand die hem niet dressuurmatig gaat dwingen 6 x per week maar lekker afwisselend met hem dingen wil gaan doen. Dat vind hij het leukst.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 12:26

Ja hij is voor de dressuur ook heel leuk, maar ik hoor soms dat mensen echt nooit een bosrit maken en daar zou hij echt ongelukkig worden. Z’n oren staan als 2 antennes erop in het bos, je hoeft ook niet te sturen, hij kiest zelf altijd leuke routes haha.

Diva blijft echt gaaf Azmay!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:08

Mooie foto zoey <3
Hij hoeft echt niet weg als recreatiepaard hoor. Hij zou echt niet misstaan in de ring. Maar er was al iemand met een rijstijl geweest om te huilen, die had haar vorige jonge paard binnen 8 maanden naar het Z gereden. Nou dat gaan we dus niet doen.. en dat vond Marq ook want die trakteerde haar op een paar flinke bokken. Die tolereert dat trekken niet. _O-

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:02

Jeetje wordt je dan niet opgelicht... zit je zo op een 2 jarige ipv 3 jarige en ze zijn indd al zo laat rijp.

En bedankt zeg. Heb je wel de handelaar gecontacteerd? Helaas blijven dankzij die handelaren er zoveel gedupeerde mensen opduiken. Genoeg in dit topic die er over mee kunnen praten waaronder ik zelf.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:24

Mooi zadel Arthis!
@Castellon wat een gaaf topic heb je geopend! En heerlijk al lente, hier is het net een groot zwembad in NL.
Wonder boven wonder houd bij ons de buitenbak het heel goed uit.

Ik was al enkele maanden op zoek naar een leerpaard voor mijn Orun,liefst wel Pre. En uiteraard kwam ik in mijn zoektocht mijn droompaard tegen met een fantastische bloedlijn. :)) maar met een hele verkeerde leeftijd (Net een weekje 3)
Ik heb hem toch maar gekocht vorige maand, hij kan nog lekker volop gaan uitgroeien dit jaar. Dat heeft geen haast. Ik verwacht hem Zondag in Nederland. Zodra hij er is zal ik foto’s maken. Wellicht ook heel interessant voor de dekdienst. Stom Spanje ook met hun veel te mooie paarden {:}

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:06

Foto’s zal ik zondag maken!
Hij is bijna geheel YM gefokt, tot nu toe vind ik dat zelf de fijnste bloedlijn met heel werkwillige paarden.

Elisa2: Ik moet helaas zelf Z2 starten zodra ik begin en Marq is meer in het bos gereden dan in de bak. Daar zou ik nog heel veel tijd in moeten stoppen. Dan zou ik pas over 2 jaar met de opleiding kunnen starten. Ik heb nu miss een leerpaard van mijn oom. Die is al meermaals Lichte tour gestart dus dan zou ik die kunnen lenen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:47

Waar ik al bang vóór was gebeurde ook. Moeilijke verkoper die ook nog eens ruzie krijgt met degene die alles voor me regelt. Ik heb het express aan een Spaanse kennis overgelaten. Maar het paard is dus Nog niet op transport zoals wel de afspraak was. Dit gaat dus weer een staartje krijgen. Dus voorlopig nog geen foto’s. _-:(

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:22

Nou wekenlang gezeur en drama met de verkoper. Dus de hengst komt niet. Wat een moeilijke man.
Dus mijn zoektocht gaat rustig aan verder.
Ben er wel een beetje klaar mee met die PRE wereld. Lijkt wel of niemand zich in Spanje aan de afspraak kan houden. Zelfs als alles op papier staat en het transport voor de deur staat krabbelen ze nog terug.
Misschien deze zomer even lekker paardloos blijven.

Ik heb trouwens nog een kennis die een leuke Pre merrie zoekt. Leeftijd maakt niet uit. Later voor de fokkerij dus niet te oud. Liefst met fijn bloed en moet minstens 1.60 zijn.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:45

Ik wacht even met zoeken. In September gaat mijn jongste naar school dus ik denk dat ik dan pas weer ga kijken. Marq is verkocht en vertrekt volgende week naar zijn nieuwe huisje. Die gaan echt veel plezier met hem hebben. Zo’n leuk paard geworden. Echt zo braaf geweest met elke test ruiter. Ik ga hem wel echt heel erg missen maar ik denk dat ik het druk genoeg heb zo even zonder paard.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:20

wat vervelend Lindsey1998, mijn ervaring is dat kreupelheden zich op de meeste vreemde manieren kunnen uiten. Merendeels door overcompensatie. Slim dat je haar door een kliniek laat nakijken.

Ik heb toch weer iets gekocht, verassing tot volgende week :Y) ik ben in de wolken iig.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:50

Wow heel mooi! Van deze merrie had je een veulen toch vorig jaar?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:13

Dais_ ik weet een mooie merrie maar staat wel in Spanje. Donkerbruin Super barok en fijn gereden voor hele normale prijs. Ik heb zelf al vaker bij deze Yeguada gekocht, en is heel betrouwbaar.
Mocht je meer willen weten stuur maar PB.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:24

Wat leuk om weer zonnige foto’s voorbij te zien komen. Eindelijk leuk zomer weer! We mogen ondanks Corona niet klagen met die zon. Al wordt het binnenblijven wel moeilijk zo.
Hoe zitten jullie met werk etc? Ik zie toch wel veel mensen met problemen voorbij komen en ook al een hoop paarden te koop staan door mensen die hun stalgeld niet meer kunnen opbrengen. Ook ik heb ik al 2 maanden geen inkomen meer, maar gelukkig mijn vriend wel.

Mijn nieuwe Pre Dames zijn bijna in NL. In overleg met de fokker heb ik nog 1 merrie meegenomen om te kijken of ik haar hier vóór hem kan verkopen.
Tenzij ik zelf verliefd op haar wordt. Ga zelf even rustig met haar aan de gang. Ze is al goed bereden en helemaal mijn type. Ik wilde haar ook graag hebben maar ze was wat duurder.
De ander wordt mijn fokmerrie. Die is al 12 en nooit bereden geweest en al binnenkort uitgerekend. Heel spannend, kan niet wachten tot ze er zijn.
Marq is pas 3 weken en mis het zo erg om met ze te tutten. Vooral omdat ik nu ook thuis zit natuurlijk. Het rijden mis ik niet zo gelukkig.

@Leuke topics Robijntjah!
@Jenara, wat fijn dat ze haar nieuwe huisje leuk vind! Pres hebben mijn inziens wat meer tijd nodig om te wennen aan een nieuwe plek!
@Azmay, rijd je Diva nog wel?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:54

Super knap MingMing, als je ziet waar je vandaan komt! Echt heel goed!

Paarden mogen gewoon vervoerd worden ja. Transport gaat door maar duurt helaas wel veel langer dan normaal omdat er maar 1 chauffeur ipv 2.
Zaterdagmiddag komen ze en dan zal ik foto’s maken.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:19

Ze zijn er hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een 8 en 12 jarige merrie. De vos is over een maand al uitgerekend dus het was echt balen dat het zo lang duurde voor ze hierheen kon komen. Uiteindelijk super kunnen regelen met Marcel Jordan. Het zijn dikke vriendinnen dus dat was wel fijn voor de reis.
Helaas is de bruine wel flink wat kilo’s kwijtgeraakt van de reis. De vos lijkt zich nergens druk om te maken
Gelukkig.
Dus nu afwachten op het veulentje en hopen dat de APTO keuring nog door kan gaan dit jaar want daar wil ik wel graag heen met de bruine. Ze zijn allebei begin 1.60 dus een fijne maat voor mij.
Nu op zoek naar een hengst om dit jaar mee te dekken!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:48

ik Vind de prijzen bij Adelante Stables altijd een beetje absurd. Vooral omdat ik de paarden in Spanje al te koop heb zien staan met fokkerijen/yeguada’s dus ik weet wat ze daar gekost hebben. Reken er natuurlijk wel €1000,- transport bij op maar dan nog vind ik het heel erg veel geld. Het lijkt me verder wel een eerlijke stal dus dat is ook wel iets waard. Verder ben ik in NL over weinig handelsstallen te spreken. Paarden krijgen amper de tijd hier om te wennen. Waardoor je als klant uiteindelijk ook niet weet wat je koopt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:20

Oh dat is jammer Robijntjah! Wat zonde.
Hopelijk geneest het goed!

Hier baal ik dat er geen APTO keuring is voorlopig want heb een merrie die ik daarheen wil doen.
Anders had ik haar ook aangedekt dit jaar.

Zijn er meer mensen die dit jaar weer hun merrie dekken?
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen Armas Zelindo en Poeta de Susaeta. Poeta is €600,00 duurder dan Zelindo maar ze hebben in mijn ogen wel dezelfde kwaliteit. Voor Poeta zou je op bijna €2000,00 uitkomen incl btw en verzenden. Flink prijskaartje.

Hier ook nog steeds geen veulen, de uier is al flink maar nog geen druppels te zien helaas.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:36

Echt heel knap hoor! Je bent goed met hem aan het werk gegaan!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:37

Bedankt voor de link Faya_Barock. Dan ga ik zeker voor Poeta! Mijn merrie is tot nu toe altijd in 1 x drachtig geweest dus dat durf ik wel aan! 2 rietjes bestellen is wel denk ik het beste met diepvries.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:08

Arthis schreef:
Ik vraag me alleen af.. Als je bij yeguada susaeta besteld krijg je voor 3x. 6 rietjes per keer dus totaal 18 rietjes totaal.. Ze brengen in 1x 6 rietjes in.. ( heb al eens een drachtige gehad van doblon TR).. Is dan 2 losse rietjes niet te weinig?

In 1 x 6 rietjes inbrengen is wel heel erg veel.
2/3 rietjes gebruiken wij altijd met diepvries.

Alleen als de kwaliteit te wensen overlaat meer, maar dat zal wel nergens na te zoeken zijn. Uiteindelijk als je een merrie heb die lastig drachtig wordt zou ik het zeker niet doen. Met mijn vos durf ik het wel aan, die is altijd in 1 x drachtig geworden via de veulenhengstigheid.
Maar liever gebruik ik helemaal geen diepvries, altijd maar de vraag of het wel goed is.
Een risico is het zeker.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:18

Leuk dat er weer mensen zoeken naar een Pre!
Ik weet nog wel een paar leuke te koop mocht iemand zoeken, dan kun je een pb sturen.

Cortado is zo mooi geworden!

Mooie kasten Jenara. Daar past wel wat in!

Hier staat er 1 bijna op knappen:

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:31

@ MingMing, zie er kei leuk uit! Van bange schijterd naar springpaard haha

@ Jenara, vooral voor balken/springen is voorwaarts zijn wel een must. Ik zie toch wel een beetje van Marques in Jenara toen ik hem net importeerde. Net wat schraal, weinig voorwaarts en een beetje nukkig. Dat heeft zoveel tijd en vooral goede voeding gekost. Vooral een halve emmer Lucerne en Spirulina hebben heel veel veranderd, want dat zijn voornamelijk eiwitten. Daar halen ze echt energie uit.
Juist door het energie gebrek krijg je die fratsen, ze hebben gewoon weg niet de energie om 30 min te werken.

@ MightyJoe, ze is gedekt door Lenko de Lirio in Spanje, hele gave bijna zwarte hengst. Goede fokkerij ook Yeguada Flor De Lirio.

De andere merrie doet het ook goed, echt een hele temperamentvolle dame. Ik ga er volgende week voor het eerst op. Ze is wel echt heel gaaf.

Afbeelding