PRE aanschaffen, hoe en wat?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Angela

Re: PRE aanschaffen, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 07:58

Als je een leerpaard zoekt, dan zal je echt een oudere die tegen pensioen aan zit (zeker 20+ en waarschijnlijk met beginnende gebreken) moeten zoeken als je budget zo beperkt is. Voor een jonger leerpaard zal je al snel aan 8.000 euro+ moeten denken. PRE's (en ook goed opgevoede kruisingen) zijn gewoon duur.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:50

Hoi,
Mijn PRE is een 6 jrge ruin. Hij is nu een maand of 9 in Nederland. Dus ook ongeveer zolang ruin. Hij was weinig hengst en nu hij ruin is merk je geen verschil. Hij is hetzelfde gebleven.
Hij krijgt 2x per dag een kilo basisbrok, scheutje lijnzaadolie, magnesium, vitamine E met selenium. Als ik gereden heb 3/4 schep Pavo sportfit en 1/4 schep granenmix. Hij staat de hele dag op de wei, daar krijgen ze hun hooi van smorgens op. De wei is mooi kort. S'avonds nog een pluk hooi. Ik rij heb ongever 5x per week, zowel dressuur training als lekker het bos in. Hij staat wel op ijzers ivm vele buitenritten. Heel gevarieerd. Meestal 2x per week iig een rondje weg/ bos, verder in de bak. Beetje schriktraining ed, spelen. Hij is super braaf, nergens bang voor. Heel relaxed, kan tijdens de dressuur training soms wat beet worden, maar als hij iets niet begrijpt reageerd hij zo. Dus dat isvoor mij dan de trigger dat ik een stapje terug moet doen om het hem uit te leggen. Met veel praten tijdens de training, met braaf en goedzo zeggen daar fleurt hij goed van op. Zo bouwen wij de training uit. Afgelopen week heeft hij de 4daagse gelopen; 100km door de bossen met koetsen, veel andere paarden. Intocht meegelopen van de eper paardenvierdaagse met veel publiek, gillende kids ed. Hij verblikt of verbloosd niet. Voor mij het ideale paard.
Op concours vond hij andere paarden heel eng maar ik denk als we nu gaan dat er dan niks meer aan de hand na afgelopen week. Bedenk eel als je een PRE aanschaft welke geboren is in Spanje dat ze vaak een trauma hebben. Ze gaan daar niet zo met de paarden om zoals wij. De mijne was heel bang voor andere paarden, kende geen wei, laatstaan met andere paarden daarbij, kan niet aan zn oren komen; hoofdstel gaat na een half jaar beter (we moesten hem in stukjes om doen), hij had weinig vertrouwen in mannen. Hij is ontzettend opgeknapt, we zijn er nog niet. Maar hij heeft een hart van goud en is ontzettend lief. Stapje voor stapje overwinnen we het!

PRE Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon; B+4, PR 190 punten; L1+6, PR 208 punten, L2+10 PR 194 punten; M1+10 PR 192.5 punten; M2+7, PR 198.5 punten Pura Raza Espanola
Jelle Evin, 26012019
KNHS jurylid B/L