lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:38

Filmpje van Hermes ziet er goed uit! Hij komt erg braaf en werkwillig over. :)

Daphne, jammer dat die van jou er even niet zoveel zin in heeft. Hij loopt tegenwoordig ook aangespannen toch? Anders misschien ter afwisseling aan de slag met mennen?

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:49

Alik schreef:
Ziet er goed uit op dat filmpje Eefiepeefie

Dankjewel Alik en rider! Het is een heerlijk paard :D

@Luckystory Ah, de buurman van Hèrmes, Flamingo en de nieuwe uit Portugal Duque. Hele mooie paarden! Fabio en Rianne zijn geweldig ja, heel begaan met de paarden, veel ervaring en besteden veel aandacht aan de training en verzorging. Ik ben dan ook heel blij om bij hun op stal te staan!

De hengst van Gaby heet Don Inacio de Portugal, staat niet op haar website als dekhengst, maar hij is vorig jaar goedgekeurd en beschikbaar voor de dekdienst (71% en 1.64m). Staan een aantal foto's op de website: http://www.lusitano-paarden.nl/clairmontstables

@Daphne Achja dat hebben we soms allemaal wel toch haha, ik ben er inmiddels achter dat het bij mij toch heel vaak aan mezelf ligt. Als ik iets te veel draai of net ongelijke druk heb op beide voeten zijn we soms totaal de weg kwijt, mm verschil en het gaat fantastisch. Daar heb ik dan ook echt hulp bij nodig en die krijg ik gelukkig ook! Even longeren en back to the basics kan inderdaad de oplossing zijn.

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:51

U vraagt, wij draaien (met plezier :D)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar dan wil ik natuurlijk z'n kleine zusje ook ff showen he :) Dit is Guda AEY

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een dag niet geleefd is niet zo lachen

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:53

Eefiepeefie schreef:
Alik schreef:
Ziet er goed uit op dat filmpje Eefiepeefie

Dankjewel Alik en rider! Het is een heerlijk paard :D

@Luckystory Ah, de buurman van Hèrmes, Flamingo en de nieuwe uit Portugal Duque. Hele mooie paarden! Fabio en Rianne zijn geweldig ja, heel begaan met de paarden, veel ervaring en besteden veel aandacht aan de training en verzorging. Ik ben dan ook heel blij om bij hun op stal te staan!

De hengst van Gaby heet Don Inacio de Portugal, staat niet op haar website als dekhengst, maar hij is vorig jaar goedgekeurd en beschikbaar voor de dekdienst (71% en 1.64m). Staan een aantal foto's op de website: http://www.lusitano-paarden.nl/clairmontstables

@Daphne Achja dat hebben we soms allemaal wel toch haha, ik ben er inmiddels achter dat het bij mij toch heel vaak aan mezelf ligt. Als ik iets te veel draai of net ongelijke druk heb op beide voeten zijn we soms totaal de weg kwijt, mm verschil en het gaat fantastisch. Daar heb ik dan ook echt hulp bij nodig en die krijg ik gelukkig ook! Even longeren en back to the basics kan inderdaad de oplossing zijn.

Ik zag vandaag een post op facebook voorbij komen van Gaby Vegelin waar hun drie dekhengsten genoemd worden met foto's erbij :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:00

rider schreef:
Filmpje van Hermes ziet er goed uit! Hij komt erg braaf en werkwillig over. :)

Daphne, jammer dat die van jou er even niet zoveel zin in heeft. Hij loopt tegenwoordig ook aangespannen toch? Anders misschien ter afwisseling aan de slag met mennen?

Ja we zijn ook 1 keer per week voor de kar bezig. Dit is ook altijd erg spannend nog soms. Doen we alleen nog onder begeleiding met de groepsles. Het is gewoon een erg heftig paard :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:05

Mooi hoor, Alik! En Guda is ook prachtig geworden!! Waren zij nu volle broer & zus? Heb je nog fokplannen met haar of vind je het wel even goed zo?

Ik zag de post van Gaby inderdaad ook voorbij komen op FB. Heb je haar op FB, Luckystory? Anders stuur ik je wel ff een link.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:09

Alik schreef:
U vraagt, wij draaien (met plezier :D)

Maar dan wil ik natuurlijk z'n kleine zusje ook ff showen he :) Dit is Guda AEY

Heel knap beide Alik, je hebt de zwarte dus verkocht en de merrie nog wel in bezit?
Klopt, ze heeft vandaag een bericht op Facebook geplaatst!

@Daphne Komt wel goed, veel geduld en wellicht kun je iemand vinden die je kan helpen om hem wat meer te laten ontspannen! Mijn ouders hebben ook zo'n stresskipje in Portugal staan en die begint met bijna 16 en veel niks doen nu eindelijk relaxter te worden :+ Niet heel motiverend misschien, maar wij hadden dan ook heel weinig ervaring met dat caliber paarden toen we haar op 4-jarige leeftijd kochten. Ze zijn nu eenmaal niet allemaal even makkelijk ;)

H. Lusitano Horses

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:13

ja klopt volle broer en zus, vader is Saloio PAP en moeder Pahola TC . Guda wordt alweer 6 in april. En zodra het schip met geld de haven aandoet gaat er gefokt worden vrees ik haha ik vind het zo vreselijk leuk die veulentjes, het liefst had ik een stal vol fokmerries en hun kinderen :D

Ja Eefiepeefie, Guda is nog van mij. Haar moeder heb ik helaas een paar jaar geleden in moeten laten slapen dus uiteindelijk was het toch een gelukje dat ik Guda niet verkocht kreeg :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:14

Diaz is gaaf!!

Filmpje van Hermes gezien, ziet er goed uit!

Jolien , op Mp staat een volgens mij niet zo heel makkelijke ruin van 8 jaar voor €3000,-, id dat geen leuke uitdaging voor jou?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:15

Eefiepeefie schreef:
@Daphne Komt wel goed, veel geduld en wellicht kun je iemand vinden die je kan helpen om hem wat meer te laten ontspannen! Mijn ouders hebben ook zo'n stresskipje in Portugal staan en die begint met bijna 16 en veel niks doen nu eindelijk relaxter te worden :+ Niet heel motiverend misschien, maar wij hadden dan ook heel weinig ervaring met dat caliber paarden toen we haar op 4-jarige leeftijd kochten. Ze zijn nu eenmaal niet allemaal even makkelijk ;)

Ik grap ook altijd dat hij vast ooit braaf en rustig word... over 10 jaar haha. Wil ook eigenlijk gewoon weer afentoe les. Maar zo weinig mensen met ervaring met dit type paard en dan heeft hij ook nog eens een rugzakje. De lessen die ik ooit met hem heb gehad moest ik hem altijd heel erg terug trekken en extreem in de verzameling gooien terwijl hij daar toen nog lang niet klaar voor was, al helemaal niet met zijn 'slechte' rug.
Toch zit er ook nog wel verbetering in, merkte wel vandaag dat hij al sterker word en zich al best wel weer wat meer kan dragen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:21

Door veel onbelast werk worden ze vaak wel beter, sterker in hun lijf en daardoor ook wat minder paniekerig.

Past je zadel echt goed?
Daar kunnen ze ook heel extreem op reageren is mijn ervaring.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:23

Alik schreef:
ja klopt volle broer en zus, vader is Saloio PAP en moeder Pahola TC . Guda wordt alweer 6 in april. En zodra het schip met geld de haven aandoet gaat er gefokt worden vrees ik haha ik vind het zo vreselijk leuk die veulentjes, het liefst had ik een stal vol fokmerries en hun kinderen :D

Ja Eefiepeefie, Guda is nog van mij. Haar moeder heb ik helaas een paar jaar geleden in moeten laten slapen dus uiteindelijk was het toch een gelukje dat ik Guda niet verkocht kreeg :)

Ja als geld geen rol zou spelen dan weet ik het ook wel! :D ;)
Ik wist het niet van je merrie.. Inderdaad dan nog een dubbel zo fijn dat je haar knappe dochter nog hebt. Koesteren! :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:24

Inderdaad een prachtige kerel! Mooi hoofd ook.
Ik vind ook dat Guda er erg op lijkt. Ze heeft dezelfde blik in haar ogen. ;)
(En wat is ze plots wit geworden!)

Het lot zal er wel iets mee te maken hebben hé Alik, dat Guda uiteindelijk gebleven is. :)

Ik heb Gaby haar hengst ff gegoogeld en gezocht op facebook.
Wel massiever en meer maat dan Vencedor precies?
Qua type spreekt Vencedor mij wel meer aan.
Fijner en eleganter...
Filmpje ofzo heb ik van die van Gaby nog niet gevonden. Dus ik weet niet hoe hij beweegt.
Maar Vencedor is een soepel paard en souplesse staat ook hoog op mijn lijstje van vereisten.
Moest hij nu 5 cm groter geweest zijn en misschien een tikkeltje lang gelijnder, dan was ik helemaal happy geweest. Maar soit, ik kan niet alles hebben zeker? :+
Ik wilde ook graag een oudere, bewezen hengst gebruiken waarvan ik kan zien hoe hij fokt.
Want ik vind het al spannend genoeg om uit een jonge, nog ongekeurde en geblesseerde merrie een veulen te gaan fokken. Dan bouw ik toch liefst nog een klein beetje zekerheid is.
En diepvries etc. wilde ik ook niet aan beginnen. Om dezelfde reden.

Als ik echt mijn zin zou doen, dan zou ik Irs nemen ven Benoît. Maar dat zou niet slim zijn op dit moment. :o

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:24

Nouvel schreef:
Door veel onbelast werk worden ze vaak wel beter, sterker in hun lijf en daardoor ook wat minder paniekerig.

Past je zadel echt goed?
Daar kunnen ze ook heel extreem op reageren is mijn ervaring.

Ja mijn zadels passen helemaal daar kan het probleem echt niet liggen. Ben daar altijd extreem oplettend op. Hij is met longeren net zo chaotisch als het hem uit komt werkt hij mee. In het bos is hij juist weer super braaf nu (is ook wel eens wisselend). Ik ga hem even een week niet werken. Volgende week weer even oppakken. Normaal heeft hij daar wel baat bij, soms moet hij alles rustig verwerken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:25

Daphneeeej schreef:
Ik grap ook altijd dat hij vast ooit braaf en rustig word... over 10 jaar haha. Wil ook eigenlijk gewoon weer afentoe les. Maar zo weinig mensen met ervaring met dit type paard en dan heeft hij ook nog eens een rugzakje. De lessen die ik ooit met hem heb gehad moest ik hem altijd heel erg terug trekken en extreem in de verzameling gooien terwijl hij daar toen nog lang niet klaar voor was, al helemaal niet met zijn 'slechte' rug.
Toch zit er ook nog wel verbetering in, merkte wel vandaag dat hij al sterker word en zich al best wel weer wat meer kan dragen.

Lastig... Een fijne lesgever is dan inderdaad wel heel fijn, maar je moet dan natuurlijk wel iemand treffen die goed bij jou en je paard past.

Ik vind het trouwens wel knap dat je toch zo veelzijdig met hem bezig bent ook al is het niet de makkelijkste.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:27

@ Luckystory: Irs <3

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:29

Jessix schreef:

Ja echt hé, ooit misschien. ;)
Maar een 4 jarige ongekeurde hengst (die 2000 euro moet kosten...) op een geblesseerde ongekeurde merrie... dat vond ik er wat over :+

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:29

Jessix schreef:
Lastig... Een fijne lesgever is dan inderdaad wel heel fijn, maar je moet dan natuurlijk wel iemand treffen die goed bij jou en je paard past.

Ik vind het trouwens wel knap dat je toch zo veelzijdig met hem bezig bent ook al is het niet de makkelijkste.

Ja ik doe alles met hem, letterlijk alles is de revu gepasseerd. We springen, dressuren, hebben ook vaak zonder tuig gereden (halsring), we hebben western gedaan, mennen, grondwerken en bosritten. Ik zal hem ook nooit opgeven ondanks zijn gedrag. Vorige eigenaresse kon niet op hem rijden, was bang voor hem met rijden. Hij heeft een flink rugzakje en probeer van alles om te ontdekken wat fijn is voor hem.

Het is zo lastig een geschikte instructie te vinden. Ga van het voorjaar maar weer eens opnieuw zoeken.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:30

@Alik ochja ik ook, ik zou graag nog een zusje willen van Hèrmes, maar het is me nog niet gelukt om mijn ouders over te halen Urtiga nog een keer te laten dekken haha ;)

@Nouvel Dankjewel! :D

@Daphne Dat is lastig ja, is er niemand bij je in de buurt met ervaring? Of kun je ergens naartoe om les te nemen?

@luckystory Daar heb je wel een punt mee ja, zou je de merrie niet eerst laten keuren? Maakt de kans op verkoop toch een stuk groter! Ik vind die van Gaby ook wel elegant hoor, maar Vencedor heeft zich inderdaad meer bewezen. Irs is erg knap en ook erg jong, zou ik niet meteen voor gaan. Wil je de merrie echt verbeteren zou je misschien eens contact op moeten nemen met iemand die veel verstand heeft van fokken! Dan weet je het toch wat meer zeker, al blijft fokken gokken natuurlijk. Ik had ook niet verwacht dat ik uit een merrie van 1.67 en hengst van 1.68 een bijna 5-jarige zou krijgen van 1.73m :Y)

Er staat overigens een broertje te koop van Hèrmes uit Frankrijk:
http://www.equirodi.com/annonces/cheval ... 326261.htm
Ben het niet eens met de vraagprijs maar zou het, samen met de eigenaresse van hun vader Hanoï, wel erg leuk vinden als hij naar Nederland komt. Hij heeft een mooi papier, maar moet voor zijn leeftijd denk ik nog wel een hoop leren. Als het goed is komt er binnenkort een filmpje. Mochten jullie iemand weten, voel je vrij om te delen!

H. Lusitano Horses

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:33

jahaa tussen de moppers (want eigenwijze bengel) en het weemoedige gevoel omdat ze behoorlijk op haar moeder lijkt is ze mn allergrootste knuffel en ben ik zo blij dat ik haar heb :D

Jammer he dat het geld toch uiteindelijk zo'n belangrijke factor is :+

Ja he Luckystory ik heb ook wel een vermoeden over het lot en ook mn eigen ontwikkeling de afgelopen jaren :)

Ik kan me voorstellen dat je om meerdere redenen voor Vencedor zou gaan. Je kan er ook een dagje uit van maken en afspreken met Gaby om die van haar life te zien. Dan heb je toch een goede indruk of hij zou passen (en ik bied me spntaan aan om met je mee te gaan hahaha) Maarre laat je Gina dan dit jaar ook wel ff keuren?

Jessix

Luckystory schreef:
Jessix schreef:

Ja echt hé, ooit misschien. ;)
Maar een 4 jarige ongekeurde hengst (die 2000 euro moet kosten...) op een geblesseerde ongekeurde merrie... dat vond ik er wat over :+

Ja de prijs is inderdaad behoorlijk.... :wow: Maar die komt vast wel door de keuring hoor, daar ben ik niet bang voor. Maar ik zou ook liever een bewezen vaderdier hebben voor een eerste veulen. Een paard kan nog wel eens heel anders vererven, dus wel fijn om wat nakomelingen te zien.

Daphneeeej

Ik heb nog geen instructie tegengekomen waar ik een goed gevoel bij had. Deze moet dan ook op locatie komen. Hem verplaatsen is nog niet te doen.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:35

Alik, wat een leukerds! Geweldig koppie op die zwarte. <3

Daphne: knap inderdaad dat je er toch zoveel mee doet! Goede instructie vinden is inderdaad lastig, vooral op frequente basis. Als je gaat kijken naar clinics etc. is er wel meer keus.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:38

Eefiepeefie schreef:
@Alik ochja ik ook, ik zou graag nog een zusje willen van Hèrmes, maar het is me nog niet gelukt om mijn ouders over te halen Urtiga nog een keer te laten dekken haha ;)

ik kan het aanraden hoor, zo leuk vooral ook omdat het een broer en een zus zijn in dit geval maar om te zien hoeveel ze op elkaar lijken en tegelijkertijd ook weer enorm van elkaar verschillen, hahaha net als bij mensenkinderen hahahaha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:38

Eefiepeefie schreef:

@Nouvel Dankjewel! :D

@Daphne Dat is lastig ja, is er niemand bij je in de buurt met ervaring? Of kun je ergens naartoe om les te nemen?

@luckystory Daar heb je wel een punt mee ja, zou je de merrie niet eerst laten keuren? Maakt de kans op verkoop toch een stuk groter! Ik vind die van Gaby ook wel elegant hoor, maar Vencedor heeft zich inderdaad meer bewezen. Irs is erg knap en ook erg jong, zou ik niet meteen voor gaan. Wil je de merrie echt verbeteren zou je misschien eens contact op moeten nemen met iemand die veel verstand heeft van fokken! Dan weet je het toch wat meer zeker, al blijft fokken gokken natuurlijk. Ik had ook niet verwacht dat ik uit een merrie van 1.67 en hengst van 1.68 een bijna 5-jarige zou krijgen van 1.73m :Y)

Er staat overigens een broertje te koop van Hèrmes uit Frankrijk:
http://www.equirodi.com/annonces/cheval ... 326261.htm
Ben het niet eens met de vraagprijs maar zou het, samen met de eigenaresse van hun vader Hanoï, wel erg leuk vinden als hij naar Nederland komt. Hij heeft een mooi papier, maar moet voor zijn leeftijd denk ik nog wel een hoop leren. Als het goed is komt er binnenkort een filmpje. Mochten jullie iemand weten, voel je vrij om te delen!

Ook een grote jongen! Altijd wel leuk al die (half)broertjes en zusjes die je soms tegenkomt via internet. Is hij nog hengst? (mijn Frans is niet zo goed :') )

Ik vind die van jou trouwens aansprekender.