lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

liesd

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:21

Ik lees nog steeds mee hoor, en oooo wat mis ik Figo! Over drie weken weer even in België, dat wordt veeeeeeel gaan rijden! Maar eerst nog wat rijkleding bestellen, ik ben heel wat afgevallen sinds we hier wonen :)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 07:18

Jessix schreef:
En laten we het hier gewoon lekker over de PSL hebben in plaats van de PRE. Daar is het topic tenslotte voor en die vinden wij tenslotte allemaal het leukst, want daar zijn we voor gevallen! O:) ;)

Hahaha ja zou toch gek zijn als we de PRE leuker zouden vinden, maar toch allemaal een PSL hebben gekocht :Y)

Zeker heel erg leuk! Ik kom er gelukkig regelmatig omdat mijn ouders er wonen, laatste keer was met kerst. Dit jaar zou ik echter pas in aug/sep weer gaan, maar ik mis het land, mijn ouders, hondje én de paarden veel te veel, dus toch besloten een lang weekend die kant op te gaan in juni *\o/* <3 {:}

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:27

Mijn schoonouders wonen er, maar wij zijn er sinds 2013 er niet meer geweest...
Als het aan mij lag waren we allang geemigreerd, maar de werkgelegenheid is er nog niet optimaal.
Het is aan beterende hand, maar nog steeds moeilijk.

Lusitano Guapa <3 ~Passion for Lusitano horses~ *Geniet van de kleine dingen in het leven*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:00

Ik zou er ook zo wel willen wonen! Ik kreeg zelfs een weemoedig gevoel als het vliegtuig opstijgt vanuit Lissabon! :') :D Maar ik heb het hier best goed en durf het risico inderdaad niet meer te nemen. Maak me dan toch zorgen om werk, etc.

Dus dan moet ik het maar hebben van de reisjes en natuurlijk van die mooie Portugese in mijn achtertuin! <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:01

LiesbethDW schreef:
Ik lees nog steeds mee hoor, en oooo wat mis ik Figo! Over drie weken weer even in België, dat wordt veeeeeeel gaan rijden! Maar eerst nog wat rijkleding bestellen, ik ben heel wat afgevallen sinds we hier wonen :)

Fijn dat je je paardenvriendje dan weer even ziet! Kan me voorstellen dat je hem mist.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:01

We zijn weer langs ons veulen geweest. Meneer is ziekjes geweest maar nu toch weer lekker aan groeien nu hij weer gezond is.

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:28

Cutie Scampi! Wat was er met hem aan de hand, Daphne?

Hier na een week in Engeland gezeten te hebben voor werk weer gereden, Santi was een totale psycho. := Week niet gereden + stormachtig weer = overmatig veel energie.

Eerst even buiten z'n benen laten strekken, begon met een discussie over tempo (ik wilde graag een normale handgalop, Santi iets, eh, harder) die uitliep op een flinke bokpartij, na een halfuurtje buiten in draf/galop/piaffe/passage (andere smaken waren er niet :Y) ) in de bak gecentrifugeert met tig galop pirouettes. Blijkbaar had hij er een week over nagedacht en besloten dat pirouettes toch echt the best thing ever zijn, dus dat we gewoon voortaan alleen nog maar dat doen. :')

Uiteindelijk nog wat fatsoenlijke rijerij eruit gekregen, hopelijk heeft ie morgen een normaler energie niveau.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:34

:= _O-

Die is zijn overtollige energie weer even kwijt... :D

Daphne, wel een leuk veulen, naar dat hij ziek is geweest zeg

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:01

Scampi had een griepje en worm besmetting. De opfok eigenaar vond dat hij niet genoeg aan kwam en hij begon wat te hoesten. Dierenarts had meteen mest onderzoek gedaan en hem nagekeken. Hij had dus flink wormen en koorts. Alles is meteen behandeld. Stal eigenaar heeft Scampi ook even uit de groep gehad om extra bij te voeren en dat hij wat meer kon rusten. Nu gelukkig helemaal goed. Komende week gaan ze de weide op en kan hij hopelijk wat vetjes kweken.

Klinkt pittig Rider! Ben blij dat mijn Cedro nooit zo heftig is! Die kan ik echt 2 weken stil zetten en hij gedraagt zich niet anders dan anders met rijden.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:21

Arme Scampi! Gelukkig gaat het weer beter met hem. :)

Haha, Daphne, Santi kan een hoop poeha maken maar uiteindelijk valt het wel mee hoor. :')

Vandaag was hij al een stuk gekalmeert en konden we ook weer andere oefeningen ipv alleen galoppirouette. {:} Zigzag appuyementen gaan steeds beter, ben ik blij mee want ik heb altijd de indruk dat hij die maar stom vindt. Minpuntje: hagelbui op je dak krijgen tijdens het rijden (en natuurlijk geen jas aan, brrr).

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:48

Fijn dat het weer wat beter met hem gaat!

Ik heb met mijn meneertje weer eens wat balkjes gedraafd. Hij begint steeds sterker te worden en in balans, maar wat spiegelt hij mij :+ Als ik iets scheef zit is paard ook meteen scheef, doe ik alles goed dan loopt hij perfect! Focus focus focus en vooral heel hard blijven oefenen.

Hij vond het zelf een beetje stom dat hij op de foto moest geloof ik :') Babyface <3
Afbeelding

H. Lusitano Horses

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:50

Haha, niet de meest charmante foto van Hermes. :')

Dat vind ik trouwens zo'n typisch Lusitano dingetje, die oren zo halfstok opzij laten hangen. Santi doet dat ook als hij het even niet helemaal meer weet of ergens over na staat te denken.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:55

Hahahaha ja dat lijkt idd in het ras te zitten, ik vind het altijd hilarisch! Ziet er zo onnozel uit :p

Vanochtend <3

Afbeelding

H. Lusitano Horses

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 18:32

Nou vandaag voor eerst een spring parcours gereden met geisha. Was van uit de club wedstrijdje onderling en ik was gevraagd. Eerst 50 cm en erna de 80 cm gesprongen. Super gegaan ze kijkt nergens naar bij alle bij wel 1 balk af. Maar super trots op ons als team voor een eerste keer

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:50

ElCid schreef:
Er zijn ook Lusitano's die dat doen, weliswaar minder, maar uiteindelijk komen ze zo'n beetje van dezelfde oorsprong. Lusitano's zijn toch meer als "werkpaard" gefokt en dan zijn dergelijke gangen minder gewenst. Zou met de plaatjes te maken kunnen hebben, durf ik niet te zeggen. Ik ben niet zo thuis in de PRE.

Mijn twee Lusitano's doen het, mijn PRE niet :D
Maaien is niet enkel voor de show, alswel om het paard in staat te stellen nog sneller te wenden door de bochten (arenawerk). Als het goed is, vindt er een exorotatie in de lucht plaats in het gewricht, en zet paard daarna de voet recht neer.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-04-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:51

Lieve foto's Eefiepeefie!

@ keona: leuk! Heb je foto's gemaakt?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 19:03

Ja heb foto en filmpjes gemaakt. Zal straks als ik het uitgezocht heb hier de link zetten

www.fiftyshadesofred.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 21:09

www.fiftyshadesofred.nl

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:44

Lieve foto Eefiepeefie!

Keona, dat ziet er fanatiek uit! Ze springt met veel power. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:05

Leuk zeg! Ziet er goed uit! Weer een doel bereikt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-17 09:33

Dit was de eerste keer dat we een parcour hebben gesprongen nooit op getraind. Dus denk dat we met trainen samen best ver kunnen komen. Ze keek ook echt nergens naar super relax waren we, heel trots op haar. Voor mij was het ook eerste keer in 20jr dat ik weer parcours sprong haha

www.fiftyshadesofred.nl

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:50

Rider, een van mij is ook bommetje de laatste tijd met rijden maar dacht meer vanwege lente kriebels.:')

Leuk zeg Keona!

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:19

Hele leuke foto's Keona! Ze is heel knap, lekker op concours gaan :D

H. Lusitano Horses

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:29

Dan is het helemaal leuk en knap keona! Lekker samen op pad gaan dan maar en die oranje linten binnen slepen! :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:35

Lieve foto Eva!

En stoer hoor zo' parcoursje springen, knap!

Hier zaterdag lekker buitenritje gemaakt en zondag weer een keertje wedstrijd gereden.
De laatste keer ging het niet fijn, daarna helemaal even dipje gehad na behandeling door de chiropractor, sinds een paar weken begint hij weer wat op te klimmen.
Zondag zowaar echt fijn kunnen rijden tijdens mijn proefjes, blij mee!