lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:53

keona schreef:
Luckystory schreef:

Ik denk niet dat die te koop is en zeker niet voor TS haar budget...

En als dekhengst is het ook maar een gok. Hij zelf is uitzonderlijk groot, maar in zijn voorouders zit die maat eigenlijk niet.
En ik dacht dat hij ook schimmel draagt? Dus dan blijft het sowieso een gok qua maat en qua kleur.

Is inderdaad cremello met schimmel. Geloof dat hij wel te koop was. Maar of dat nog steeds is

In elk geval niet voor € 10.000,-... :')
Aan vaders kant zijn de hengsten trouwens wel aan de maat. Althans voor Lusitano begrippen, allemaal 1.63/1.64m. Je ziet eigenlijk pas de laatste jaren dat ze steeds groter worden. Vermoed wel dat Ice dat doorgeeft. (en dan is het ook nog afhankelijk van hoe de opfok verloopt van zijn kinderen)

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:59

Luckystory schreef:
Vraagje: Waarom moet het paard minstens 1m68 zijn? Ben je zelf uitzonderlijk groot?
Ik denk dat als je een paard zou zoeken van pakweg 1m60-1m65 dat je de zoektocht al een stuk budgetvriendelijk maakt.
Kleur ga je wel vinden bij de Lusitano, dat gaat het probleem niet zijn.

Ja klopt idd. Ik ben zelf 1,82 en weeg 90 kilo. Ter illustratie voeg ik even een foto toe van nu, ik schat de kwpner op 168-170 verwacht ik. Ik heb ooit bij Romina Steiner op de hengst Quiosque gereden en ik had opgezocht dat die 1,60 is en dat zag er op zich niet verkeerd uit, maar goed toen woog ik 81 kilo dus dat is wel een verschil ik zal de link van het filmpje daarvan toevoegen ik ben wel benieuwd naar jullie mening of ik daar te groot ben. Ik denk ook dat het een beetje zoeken en meten wordt op welke maat ik er oke uit zie. Wat denken jullie aan de hand van de info en foto?
Afbeelding

https://youtu.be/mFzJxplVujM

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-20 20:01

Janien30 schreef:
Luckystory schreef:
Vraagje: Waarom moet het paard minstens 1m68 zijn? Ben je zelf uitzonderlijk groot?
Ik denk dat als je een paard zou zoeken van pakweg 1m60-1m65 dat je de zoektocht al een stuk budgetvriendelijk maakt.
Kleur ga je wel vinden bij de Lusitano, dat gaat het probleem niet zijn.

Ja klopt idd. Ik ben zelf 1,82 en weeg 90 kilo. Ter illustratie voeg ik even een foto toe van nu, ik schat de kwpner op 168-170 verwacht ik. Ik heb ooit bij Romina Steiner op de hengst Quiosque gereden en ik had opgezocht dat die 1,60 is en dat zag er op zich niet verkeerd uit, maar goed toen woog ik 81 kilo dus dat is wel een verschil ik zal de link van het filmpje daarvan toevoegen ik ben wel benieuwd naar jullie mening of ik daar te groot ben. Ik denk ook dat het een beetje zoeken en meten wordt op welke maat ik er oke uit zie. Wat denken jullie aan de hand van de info en foto?
[ [url=m/GEX752.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://youtu.be/mFzJxplVujM

Leuk de vader van mijn merrie.

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:06

Jessix schreef:
Janien30 schreef:
Hoi allemaal,

Ik volg dit topic nu al een tijdje, omdat ook ik verliefd ben geworden op dit ras en over een tijdje (2 jaar) zelf een Lusitano wil gaan kopen. Nu vind ik het echt heel lastig om er via internet of de topics hier achter te komen, aan wat voor aankoopprijs ik moet denken bij de eisen die ik heb. Ik hoop dat jullie mij hier wellicht bij kunnen helpen. Voorop staat natuurlijk dat het een gekeurd paard is met papieren dus een echte Lusitano. Hier komen de eisen dan:
1. Hengst (of laat geruind)
2. minimaal 168 cm en grof gebouwd
3. tussen de 2 en 5 jaar oud
4. Kleur cremello (bij uitzondering Buckskin of schimmel)
5. Doel is working equatation, recreatief/buitenritten en springen (max 1 meter)
Ik ben heel benieuwd of jullie een idee hebben aan welke prijsindicatie ik moet denken.

Nee hoeft niet goedgekeurd te zijn als in stamboom, maar ik zie wel eens verhalen van mensen die een Lusitano hebben gekocht waarvan ze achteraf denken dat hij toch niet raszuiver is omdat ze niet meer helemaal kunnen achterhalen waar hij vandaan komt. Ik wil dus wel kunnen zien en weten dat hij echt 100% raszuiver is. Verder gaat het idd om een parcourtje rond kunnen springen en lekker genieten en leuke dingen doen ik heb geen hoge wedstrijd ambities oid.

Groetjes Janine

Bedoel je gekeurd als in goedgekeurd voor het stamboek of medische keuring?
WE + recreatief en een sprongetje kunnen maken vind ik dan weer niet zo spannend hoor. Dat zou elke gezonde, goed in elkaar zittende Lusitano wel moeten kunnen. Het wordt een ander verhaal (en budget) als je GP wil gaan rijden.

Maar volle PSL, grote maat, en specifieke kleur.. Vermoed niet dat je dat met € 10.000,- redt. Ik denk dat je sowieso in het buitenland moet gaan kijken. Portugal, Frankrijk. Je kan Lusitana hier op bokt vragen of ze wat weet. En verder FB e.d. in de gaten houden, veel contact leggen met fokkers etc.

Janien30

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:09

Sorry bovenstaand bericht is een beetje raar gepost

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:18

Citaat:
Nee hoeft niet goedgekeurd te zijn als in stamboom, maar ik zie wel eens verhalen van mensen die een Lusitano hebben gekocht waarvan ze achteraf denken dat hij toch niet raszuiver is omdat ze niet meer helemaal kunnen achterhalen waar hij vandaan komt. Ik wil dus wel kunnen zien en weten dat hij echt 100% raszuiver is. Verder gaat het idd om een parcourtje rond kunnen springen en lekker genieten en leuke dingen doen ik heb geen hoge wedstrijd ambities oid.

Als beide ouders goedgekeurd zijn dan zit er altijd een vol papier bij. Alleen is je paard dan nog niet goedgekeurd als fokmerrie of dekhengst.

Ik vind je te groot voor Quiosque, maar ik houd zelf ook wel van een flink paard. Maar goed, dat is een kwestie van smaak. ;)

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:28

Lusitano, Hengst, 5 Jaar, 168 cm, Cremello
Working Equitation - Recreatief - Barok
Caroline Czech

Ik zie toevallig net dit paard te koop staan voor 14000 en ik zag een advertentie van Romina van een 2 jarige perlino hengst die gaat uitgroeien naar verwachting tot 163 cm voor 8500. Bied toch weer perspectief haha

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:33

Je mag inderdaad wel iets groters hebben dan Quiosque. Ik snap dat je een groot paard zoekt. ;)

Even wat dingen die je kan googelen en in de gaten kan houden waar ik zo meteen aan denk:
- Campeador CSM Van Coudelaria Santa Margarida, valk en 1m70 met veel massa. Zijn eigenaar/fokker houdt alleen niet zo van dubbele verdunningen. Nakomelingen van hem ga je wel duur betalen, vrees ik. Hij loopt GP
- Imperador (uit Escorial) 1m67 in eigendom van een fokkerij in Frankrijk, omgeving van Nantes
- Dardo van De Castel in de buurt van Montpellier in Frankrijk. Dat is een kleurenfokkerij. Cremello's in overvloed en ik heb horen waaien dat je er vanaf 8000 wel kan slagen. ;) Dardo is een nieuwe hengst die ze vorig jaar (geloof ik) goedgekeurd hebben gekregen. Palomino en het ziet er een grote stevige jongen uit...

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:36

Luckystory schreef:
Je mag inderdaad wel iets groters hebben dan Quiosque. Ik snap dat je een groot paard zoekt. ;)

Even wat dingen die je kan googelen en in de gaten kan houden waar ik zo meteen aan denk:
- Campeador CSM Van Coudelaria Santa Margarida, valk en 1m70 met veel massa. Zijn eigenaar/fokker houdt alleen niet zo van dubbele verdunningen. Nakomelingen van hem ga je wel duur betalen, vrees ik. Hij loopt GP
- Imperador (uit Escorial) 1m67 in eigendom van een fokkerij in Frankrijk, omgeving van Nantes
- Dardo van De Castel in de buurt van Montpellier in Frankrijk. Dat is een kleurenfokkerij. Cremello's in overvloed en ik heb horen waaien dat je er vanaf 8000 wel kan slagen. ;) Dardo is een nieuwe hengst die ze vorig jaar (geloof ik) goedgekeurd hebben gekregen. Palomino en het ziet er een grote stevige jongen uit...

Superfijn dankje heel behulpzaam. Ik ga het opzoeken! Ja precies ik ben niet echt klein en ik weet dat ze qua bouw best wat kunnen hebben maar het moet er ook wel een beetje leuk uitzien :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-20 20:38

Ploumen had een zoon van ice crème te koop schimmel geloof ik
Effe gekeken en inderdaad pajeiro ep heet die

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:59

Lukasje schreef:
Kan iemand mij adviseren mbt een betrouwbaar adres in België of Nederland om een lusitano aan te kopen?

Ik quote even mezelf. Kan iemand me hiermee helpen aub?

Don't take anything for granted

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:03

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:35

Dankje Jessix _/-\o_

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:43

Ik kan je niet direct iets aanraden.
Af en toe wordt er in mijn vriendenkring wel eens iets leuks gefokt of verkocht.
Maar daar moet je dan geluk mee hebben dat het net is wat je zoekt.
Ik vind de keuringen wel leuk om te kijken en te oriënteren wat je wel/niet leuk vindt qua bloedlijnen en fokkerijen en om eventueel contacten te leggen. Maar dat zal dit jaar uiteraard niet lukken door die corona-sh*t.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:44

Luckystory schreef:
Ik kan je niet direct iets aanraden.
Af en toe wordt er in mijn vriendenkring wel eens iets leuks gefokt of verkocht.
Maar daar moet je dan geluk mee hebben dat het net is wat je zoekt.
Ik vind de keuringen wel leuk om te kijken en te oriënteren wat je wel/niet leuk vindt qua bloedlijnen en fokkerijen en om eventueel contacten te leggen. Maar dat zal dit jaar uiteraard niet lukken door die corona-sh*t.

Hoi Luckystory,

Dat is wel een goed idee zeker gezien het nog wel 2 jaar duurt eer dat ik ga aanschaffen. Waar kan ik informatie vinden over die keuringen qua plaats, datum of evt tickets?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:54

In België gaat het dit jaar niet door (corona) maar het is normaal steeds het laatste weekend van september.
Wanneer het in Nederland is, weet ik niet meteen.

Janien30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:56

Luckystory schreef:
In België gaat het dit jaar niet door (corona) maar het is normaal steeds het laatste weekend van september.
Wanneer het in Nederland is, weet ik niet meteen.

Oke en kan je dat ook op een website of iets vinden toevallig? Thnx btw echt top al die info

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:19

Lukasje schreef:
Lukasje schreef:
Kan iemand mij adviseren mbt een betrouwbaar adres in België of Nederland om een lusitano aan te kopen?

Mijn lusitano komt hier vandaan: http://www.coudelaria-odemira.nl/ maar zij heeft vnl veulens en is kleinschalig. Ik ken haar persoonlijk en ze heeft wel echt veel liefde en gevoel voor haar dieren :)

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:23

Ik wilde ook Gaby Vegelin aanraden, maar die stond er al bij.
André Mos (terra salva) heeft soms ook leuke volwassen paarden of nieuwe aanfok te koop.
Daar komt mijn lusitano ook vandaan die ik nu heb.
Mijn merrie kwam bij Gaby vandaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:39

Elina en Nouvel: bedankt !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:51

Graag gedaan en succes met je zoektocht!
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar ben je naar op zoek?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:00

Lukasje schreef:
Lukasje schreef:

Paul van de Laer , kleinschalige fokker in Ternat. Fokt wel erg mooi paarden. Heeft o.a. een dochter van onze hengst Ultramar :D https://www.facebook.com/pauletkatevandelaer
Laatst bijgewerkt door ElCid op 08-05-20 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vakantiestalling/ les o.a. op bosal https://www.bokt.nl/markt/ad/503210/vak ... -weidegang
Mohair/ alpaca singels ( Engels/ western) en cinch guards https://www.bokt.nl/markt/ad/498188/moh ... es-singels
Custom made western zadels: informatie via PB https://www.bokt.nl/markt/ad/496675/cus ... ternzadels

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:02

Naar een braaf paard :) !

Leefijd zo ongeveer max 10 jaar, ruin of merrie maakt niet uit. Geen hengst, die kan ik thuis niet huisvesten met 2 merries. Ik heb liever geen schimmel maar op een goed paard staat geen kleur vind ik. Liefst niet te groot, ergens tussen 1.55m en 1.65m. Bedoeling is dressuurmatig te rijden (zonder grote wedstrijdambities). Vermits ik aan een bos woon, is het natuurlijk wel fijn ook daar te kunnen wandelen. Wat lessen WE lijkt me ook leuk.
Maar vooral een paard waar ik met een gerust hart kan opzitten: geen bokker, niet een die zich bijeen pakt en vertrekt, en géén rillerig paard die van elk wissewasje opzij vliegt.
Graag ook een wat voorwaarts, werkwillig paard, ik heb nl wat medische problemen en weinig kracht in mijn benen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:04