lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:39

Klinkt als netjes geregeld Sabrina!

Mijn merrie had in de winter heel erg veel haar, die moest ik 2x per winter scheren.
Mijn ruin heeft een hele mooie vacht, maar wel wat lang, die heb ik dit jaar voor het eerst geschoren omdat hij net wat te lang na bleef na het rijden en de temp zo hoog blijf vorig najaar.

duijff, hoe gaat het met jouw paarden?
zijn ze al door de nederlandse dierenarts gekeurd?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 06:57

Wel bijzonder dan toch wel dat het binnen het ras nog zo heel verschillend is.

Afbeelding
Dit is de winterwacht van die van mij, nooit geschoren. Hij zweet ook eigenlijk nooit, klein beetje onder zadel na een uur intensief rijden)

keona

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-16 07:48

Die van ons heeft veel haar maar niet heel lang,ze is altijd laatste met verharen binnen de groep .en met rijden heel vreemd ze zweet nooit onder et zadel of sjabrak

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:50

Nouvel, ja mijn da heeft ernaar gekeken. Deze week weet ik hoe en wat. Heeft een beetje vertraging opgelopen. Ik laat het echt wel weten hoor :D ik ben zelf al aan het aftellen ..

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:23

ah oke, spannend hoor, kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent!
sterkte dan maar, haha! :D

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:12

Mooooie valk! Gaaf nog een valk in Nederland :)

Wat betreft hengst laten keuren, ik zou zelf in dit geval wachten tot hij een jaar 6/7 is of zelfs ouder. Zeker als hij op de vorige keuring niet zo hoog gepunt is! Met beweging / aanleg voor dressuur en hoe makkelijk het paard te rijden is scoor je ook punten. Jammer dat je het commentaar niet kon horen, wellicht was zijn aanwezigheid ook een reden om niet hoog te punten? Portugese keuringsmeesters punten ook op het karakter!

Ook maar even een keer een foto van mijn grote reuzen vriend: Hèrmes bijna 4 tijdens onze eerste wedstrijd!
Afbeelding

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:31

Kan je maar 1 keer meedoen met de keuring als je hem op wil laten nemen in het volwassenen register?
Het leek mij leuk om in september mee te doen, maar dan wacht ik liever nog een paar jaartjes totdat hij mooi uitgegroeid is. Ik vind het nu nog echt een baby om te zien.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:33

Wouw Eefiepeefie, wat is die van jou groot! Hoe hoog is hij?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:38

Sabrina_80 schreef:
Kan je maar 1 keer meedoen met de keuring als je hem op wil laten nemen in het volwassenen register?
Het leek mij leuk om in september mee te doen, maar dan wacht ik liever nog een paar jaartjes totdat hij mooi uitgegroeid is. Ik vind het nu nog echt een baby om te zien.

Je kan een paard wel voor herkeuring aanbieden, maar daar zijn flinke kosten aan verbonden, dus dat wordt niet zo heel vaak gedaan.
Dan moet je wel redelijk zeker zijn dat 'ie dan wel opgenomen wordt.

Wow, wat een gave grote kleuter is het al eefiepeefie!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:41

Sabrina_80 schreef:
Wouw Eefiepeefie, wat is die van jou groot! Hoe hoog is hij?

Hij is ruim 1.70! Ietsiepietsie groter dan verwacht :D

Hoe oud is je paard? Je kunt wel gewoon mee doen aan de andere rubrieken namelijk. Goedkeuren wordt meestal pas gedaan wanneer het paard op zijn best is dus behoorlijk uitgegroeid en uitgezwaard. Anders zonde van de punten ook!

H. Lusitano Horses

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:47

Zo wat een reus voor een Lusitano. Gaaf zeg! Ik dacht dat ze niet zo groot werden hihi.

Hij is nu net pas 4 geworden en ook pas 2 maanden zadelmak, maar ik wil heel rustig aan doen met rijden. Hij heeft in Portugal wel al meegedaan aan een keuring op 2 jarige leeftijd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:48

je kunt inderdaad wel in de gewone rubrieken mee doen, maar voor opname zou ik ook nog even wachten tot hij een jaar of 6 is en mooi ontwikkeld.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:54

Oké. Dank jullie wel voor de info. :-)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:22

Sabrina_80 schreef:
Zo wat een reus voor een Lusitano. Gaaf zeg! Ik dacht dat ze niet zo groot werden hihi.

Hij is nu net pas 4 geworden en ook pas 2 maanden zadelmak, maar ik wil heel rustig aan doen met rijden. Hij heeft in Portugal wel al meegedaan aan een keuring op 2 jarige leeftijd.

Mams is 1.67 en paps 1.68, ik verwacht dat hij wel rond de 1.75 wordt. Het was niet ons doel om een groot paard te fokken, ik ben zelf ook maar een kleintje dus dan lijkt hij nog groter.

In Portugal zie je steeds grotere sport gefokte Lusitano's maar gelukkig ook nog steeds de kleinere rondere types.

H. Lusitano Horses

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:10

Die is flink aan de maat!

Ik vlieg de 18e of de 19e van deze maand weer naar Portugal. Mijn dierenarts is er in ieder geval 19-20 april. Ik moet zelf nog even kijken.. wil iets eerder komen en later weg gaan... maar het schiet langzaam aan op.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram
~ Cartujano XCIV Blog; Van B naar Grandprix. Mijn reis
~ Digital & ~ Archibald
~ Dolár do Penedo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:03

Sabrina_80 schreef:
Wat leuk een forum voor Lusitano's! Ik zal mijn Lusitano even voorstellen. Ik heb hem nu precies 2 weken. Dit is Homero II Terroso. Hij is 4 jaar en nog hengst. Ik ben nog niet erg bekend met het ras en hoe het gaat op keuringen, maar ik zou hem met de tijd ook heel graag willen (laten) voorbrengen op de keuring.

Hé die ken ik! De fokker is een kennis, en de moeder van Homero, Maria, is van een andere kennis geweest en is door mijn toedoen naar de eerste gegaan. Hele leuke merrie.
Homero heeft ook wat premies op zijn naam staan volgens mij. Helder is in elk geval wel met hem op Trofa geweest als jaarling en twenter. Naar mijn weten ook in de prijzen gevallen.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:38

Lusitana schreef:
Sabrina_80 schreef:
Wat leuk een forum voor Lusitano's! Ik zal mijn Lusitano even voorstellen. Ik heb hem nu precies 2 weken. Dit is Homero II Terroso. Hij is 4 jaar en nog hengst. Ik ben nog niet erg bekend met het ras en hoe het gaat op keuringen, maar ik zou hem met de tijd ook heel graag willen (laten) voorbrengen op de keuring.

Hé die ken ik! De fokker is een kennis, en de moeder van Homero, Maria, is van een andere kennis geweest en is door mijn toedoen naar de eerste gegaan. Hele leuke merrie.
Homero heeft ook wat premies op zijn naam staan volgens mij. Helder is in elk geval wel met hem op Trofa geweest als jaarling en twenter. Naar mijn weten ook in de prijzen gevallen.

Ah Super leuk!! Ja klopt. Ik heb ook foto's van hem met zijn moeder gekregen en dit filmpje van de keuring.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:33

Er loopt in elk geval nog 1 zoon van Maria rond in Nederland, Bethoven. Die is jaren geleden als tweejarige via mij verkocht. Inmiddels wel gecastreerd, beetje zonde, want een achterkleinzoon van Yacht.
Maria zelf is inmiddels trouwens wel flink op leeftijd. Als ik zo terug reken moet die toch al in de twintig zijn.

*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 05:45

Ik heb even in het register gekeken. Ze wordt in mei 23 en heeft vorige jaar nog een hengstveulen op de wereld gezet. :)

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:41

Mag ik wat vragen? Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie traditionele Portugese rijset voor mezelf. Maar dan in natuurlijke kleuren liefst naturel/london kleur. Rijhoed met pomponnetjes, mooi jasje en rijrok. (El caballo en El mosquero ken ik al)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:55

Ondina Crespo in Portugal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:29

het is weer bollenveldentijd!
mijn lusitano vriendje voor de kleurige tulpjes!

Afbeelding

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:51

prachtige foto Ellis! :D :D

H. Lusitano Horses

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:30

Heel mooi!

Sabrina_80