Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
Jessix schreef:Amoroso schreef:Het is een prachtig ventje ja die vos!
Ana heeft wel prijzige dieren, de 'buitenlandse' prijzen om het zo even te noemen.
De merrie waar ik mee bezig ben is een smokey black XD
Hoezo buitenlandse prijzen?
Daphneeeej schreef:rider schreef:Leuk! Komt hij tegelijk met de merrie mee?
ja ze gaan samen op transport. Ivm omstandigeden zal het transport eind januari ongeveer zijn.
xyzutu2 schreef:Is die bruine merrie zijn moeder?
Misschien komt het alleen doordat ze het koud heeft gehad in de regen, maar ze heeft zo wel een aparte ruglijn, ook met bocheltje in de lendenen en een bult aan deze kant van de lendenen daar (waarschijnlijk ook aan de andere kant aangezien die lendenbulten altijd symmetrisch zijn). Die bult bestaat uit verkrampte spieren (die de lendenen op die plek ook omhoog duwen/trekken).
Als dat zijn moeder is, dan zou ik heel goed letten op hoe gevoelig de spieren van het veulen zijn voor kou. Het zou namelijk goed kunnen dat hij qua vacht wel helemaal waterdicht wordt, maar dat de koud heel snel op de spieren van zijn bovenlijn slaat en hij daar in de winter/herfst/lente dus toch last van krijgt.
Hier precies hetzelfde probleem met een halve Spanjaard. Bij hem is die wervelbochel vast gaan staan door een lichamelijk trauma, maar de bulten eromheen verdwijnen door warmte en specifiek door de straling van Back on Track spullen op zijn rug.
Gewoon een tip, misschien kun je er iets mee.
_Zsazsa_ schreef:DeniseSoares schreef:Hahaha Dolar!
ZsaZsa..is jouw merrie trouwens gepuntueerd?
Er zijn meer dekhengsten in NL: En Governo is overleden.
Saloio is schimmel van Coudelaria Odemira. De Ploumen hengst heet Ice Cream en is gefokt door RS.
Kijk eens op de LVN site, daar staan ook aantal fokkers op met website.
Kijk eens rond in Portugal en staar je niet blind op de paar hengsten hier. Vele zijn ook ingevriest te krijgen
Dat weet ik dus ook nog niet, zou ik dat ergens terug kunnen vinden? Ze komt uit Frankrijk en die mensen spreken geen Engels. Heel vervelend. Uit het paspoort kom ik ook niet echt. Ze zou eigenlijk 28 april uitgerekend zijn maar mijn veearts denkt dat ze al veel verder is. Ik wilde het eigenlijk alleen bij pre's houden, maar ze was zo leuk.
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers