Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
Citaat:Je ziet ook wel bloedloze variant met klitteband banderillas maar (nog) niet in Portugal.
Citaat:Ik ben bang dat het ouderwetse type Luso dan ook verdwijnt, die hebben dan immers minder 'nut'.
Lukasje schreef:Hoe zit het nou met lusitano’s en PSSM2 ? Zijn er bepaalde lijnen of vaderdieren gekend, of is men daar zo ver nog niet in?
Lusitana schreef:Als ze naar de slager gaan, wordt er niet mee doorgefokt ...
Volgens mij is hoe je paarden houdt en wat ze te eten krijgen een veel grotere factor in problemen dan wat er genetisch in zit als je het hebt over spieren, pezen en skelet.
Citaat:After eight years, the stud was moved to Alter, a town known for mineral-rich soil and grazing with a high nutrient content. The breed was started with 300 Andalusian mares, imported from Spain, and Arabian stallions.
Luckystory schreef:Ah, dat is bij mijn valkjes ook. Die verkleuren helemaal naar het einde van de winter. Zelf Aquilo die heel donkerbruin-valk is, heeft nu gele haren.
Dat PSSM is helemaal niets nieuws hoor. Ik snap de plotselinge commotie errond niet zo goed.
Mijn 21 jarige half-quarter zat in haar jonge jaren gemakkelijk tegen de spierbevangenheid aan en PSSM werd toen ook als mogelijke optie genoemd. (Gelukkig bleek dat niet waar.) Maar daar werd toen helemaal niet zoveel gedoe rond gemaakt.
Maar dat is dus al meer dan 15 jaar geleden. En nu wordt opeens gedaan alsof het wat nieuws is?
mlanghou schreef:Beste mensen, wat is het genieten om jullie foto's en verhalen hier te zien en lezen.
Na het overlijden van mijn lieve PRE hengst ben ik nu voorzichtig aan het denken over een waardige opvolger.
Ik zoek een dressuurtopper:
- Liefst lusitano / kruising (geen Veiga)
- Hengst / ruin
- 160-165 cm
- Leeftijd 4 - 7 jaar; wel goed aangereden
- kleur maakt me niet uit
- doel: dressuur / werk aan de hand / lange teugels / buitenritje / misschien WE
- karakter: betrouwbaar, mensgericht/aanhankelijk, werkwillig, sensitief (niet rillerig), dapper, geen hengstenmanieren, samen met 2 mini-shetjes op de wei/paddock
- alle keuringen toegestaan; ook test op PSSM
Ik heb te bieden:
Huisvesting met 2 mini-shet ruintjes in paddock of op de weide, afwisseling in werk, aandacht voor voeding en eigen rijbaan met goede bodem, begeleiding van goede instructeur. Het is de bedoeling dat we samen oud worden!
Hebben jullie tips / contacten om deze spelt in de paardenhooiberg te vinden?
Alvast super bedankt!!!
Nouvel schreef:Ah voor jullie wel lekker in de buurt dan!
rider schreef:Leuk om wat plaatjes van Milo te zien, ElCid! Ik vind dat hij (vooral qua hoofd) echt op zijn vader lijkt!
keona schreef:Dat snap ik. Maar er zijn ook super brace hengsten. Zelfs dekhengsten en je kunt inderdaad Ki overwegen . Maar hij is zo leuk en nu al best veelzeidig en niet te vergeten braaf heel belangrijk vind ik
Lukasje schreef:Lukasje schreef:Kan iemand mij adviseren mbt een betrouwbaar adres in België of Nederland om een lusitano aan te kopen?
Ik quote even mezelf. Kan iemand me hiermee helpen aub?
ElinaSK schreef:Ik heb geen ervaring met hengsten stallen dus daar kan ik niks over zeggen.
Grappig, volgens mij is ultramar hele verre familie van mijn lusitano veulen. De vader van mijn veulen heeft dezelfde opa en oma in de lijn als ultramar volgens mij, hele verre familie dus ergens, tenminste als ik de goeie ultramar op heb gezocht (lobo de vasconcellos.)
ElinaSK schreef:Haar vader is cacau lv.com. Moeder Zaragoca lv.com (exacte spelling lukt niet op bokt).
Tessebes schreef:Dus beter nog even wachten? Of gaat het niet beter worden?
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker