Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance
Nouvel schreef:Jessix schreef:Ze zijn niet later rijp/volwassen. Alle paarden groeien nog tot 6/7. Laatste groeischijven sluiten pas met 8 jaar geloof ik. Dat is met een Lusitano niet anders.
Maar ik denk wel dat een lusitano 'emotioneel' laat rijp is, in de zin van wat wat in hun koppie aan kunnen.
Klinkt misschien een beetje zweverig zo, maar is wel mijn ervaring, dat je er echt de tijd voor moet nemen.
Daphneeeej schreef:concentratie boog van 1 seconde, hij vind alles eng en schiet dan weg of lost alles op op zijn achterbenen. Hij blijft dan ook vaak wel echt er in hangen. Zoals laatst schrok hij extreem van opvliegende eenden in de sloot naast de bak. Toen was hij volledig in de stress en drufte niet meer normaal door de bak te lopen, elke keer weg schieten en echt in paniek.
Luckystory schreef:Ik geloof dat Keona het hier al vermeld had?
De fokker van mijn paard had een bijna 3 jarig merrietje te koop voor een héél klein prijsje.
Schimmeltje waar papieren bij konden aangevraagd worden, zei ze. Het zou een hele goede beweger zijn. (Leek mij ook wel zo op de foto's die ik ervan gezien heb)
Alleen was ze blijkbaar wat te klein gebleven. (Weet niet goed hoe groot precies, maar alleszins een kleintje)
Misschien is dat wat?
Erretje schreef:@eefie: op de koninginnelaan, prive
.
Naar Portugal gaan kan zeker, al moet het transport af van de aankoopprijs.
Ik ben 175, dus 1.40 is wat klein ja denk ik .
De markt voor Lusis is alleen wel slechter dan die voor D pony's. Beter verkopen als knappe D-pony dan als te klein gebleven Lusitano...
Alik schreef:ja klopt volle broer en zus, vader is Saloio PAP en moeder Pahola TC . Guda wordt alweer 6 in april. En zodra het schip met geld de haven aandoet gaat er gefokt worden vrees ik haha ik vind het zo vreselijk leuk die veulentjes, het liefst had ik een stal vol fokmerries en hun kinderen
Ja Eefiepeefie, Guda is nog van mij. Haar moeder heb ik helaas een paar jaar geleden in moeten laten slapen dus uiteindelijk was het toch een gelukje dat ik Guda niet verkocht kreeg
Daphneeeej schreef:Ik grap ook altijd dat hij vast ooit braaf en rustig word... over 10 jaar haha. Wil ook eigenlijk gewoon weer afentoe les. Maar zo weinig mensen met ervaring met dit type paard en dan heeft hij ook nog eens een rugzakje. De lessen die ik ooit met hem heb gehad moest ik hem altijd heel erg terug trekken en extreem in de verzameling gooien terwijl hij daar toen nog lang niet klaar voor was, al helemaal niet met zijn 'slechte' rug.
Toch zit er ook nog wel verbetering in, merkte wel vandaag dat hij al sterker word en zich al best wel weer wat meer kan dragen.
Luckystory schreef:Jessix schreef:@ Luckystory: Irs
Ja echt hé, ooit misschien.![]()
Maar een 4 jarige ongekeurde hengst (die 2000 euro moet kosten...) op een geblesseerde ongekeurde merrie... dat vond ik er wat over
Eefiepeefie schreef:@Alik ochja ik ook, ik zou graag nog een zusje willen van Hèrmes, maar het is me nog niet gelukt om mijn ouders over te halen Urtiga nog een keer te laten dekken haha
@Nouvel Dankjewel!
@Daphne Dat is lastig ja, is er niemand bij je in de buurt met ervaring? Of kun je ergens naartoe om les te nemen?
@luckystory Daar heb je wel een punt mee ja, zou je de merrie niet eerst laten keuren? Maakt de kans op verkoop toch een stuk groter! Ik vind die van Gaby ook wel elegant hoor, maar Vencedor heeft zich inderdaad meer bewezen. Irs is erg knap en ook erg jong, zou ik niet meteen voor gaan. Wil je de merrie echt verbeteren zou je misschien eens contact op moeten nemen met iemand die veel verstand heeft van fokken! Dan weet je het toch wat meer zeker, al blijft fokken gokken natuurlijk. Ik had ook niet verwacht dat ik uit een merrie van 1.67 en hengst van 1.68 een bijna 5-jarige zou krijgen van 1.73m![]()
Er staat overigens een broertje te koop van Hèrmes uit Frankrijk:
http://www.equirodi.com/annonces/cheval ... 326261.htm
Ben het niet eens met de vraagprijs maar zou het, samen met de eigenaresse van hun vader Hanoï, wel erg leuk vinden als hij naar Nederland komt. Hij heeft een mooi papier, maar moet voor zijn leeftijd denk ik nog wel een hoop leren. Als het goed is komt er binnenkort een filmpje. Mochten jullie iemand weten, voel je vrij om te delen!
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers