lusitano praat en foto,s

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:42

Jeetje, wat een gedoe en spanning! En arm dier, met dit weer. :(:)

Hier nog even een kiekje van de clinic met Arne afgelopen weekend, Santi leert Spaanse pas. :D

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:44

Gefeliciteerd ZsaZsa! Een prachtig veulentje. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:15

Haha, Hermes kijkt er erg zelfingenomen bij! Begint een lekkere spierbundel te worden. En wat kun jij netjes vlechten! :oo

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:19

Probleem komt me niet bekend voor. Als hij het echt zo eng vindt, zou ik 'm er in ieder geval niet mee de wei op gooien. Voor het geval hij echt in paniek raakt en de omheining in springt...

Wat misschien wel een optie is, mits je weet dat je hem bij stress bij je kan houden, is aan de longeerlijn en dan even de spanning eraf laten lopen? Je kunt hem dan voorwaarts houden om te voorkomen dat hij zijn hoofd ergens tegenaan probeert te beuken.

In mijn ervaring - ik train natuurlijk best vaak met 'enge dingen' - is dit een efficiente manier omdat je het paard in beweging kunt houden en zo een eventuele schrikreactie kunt doseren. Als je ze laat lummelen tot ze ineens zelf exploderen is de situatie vaak gelijk veel extremer en is er meer risico dat het uit de hand loopt. :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:59

Is het geen optie om in de longeercirkel te vlechten?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:25

@Zsazsa: Wat een schatje is Cuba. <3
@ Eefiepeefie: hopelijk werkt Nouvel's suggestie!

Gisteren ben ik met Santi bezig geweest met een training cavalerie vs voetvolk, omdat we over drie weken samen met Arne een kasteel gaan belegeren. :') All in a day's work. :Y)

Het ging heel goed, training was vooral bedoelt om hem zelfvertrouwen te geven, maar contact maken met grondvolk interesseerde hem echt heel weinig en binnen vijf minuten durfde hij de infanterist al zonder pardon aan de kant te beuken.

Halverwege hadden we wel even een oepsie, iets deed hem pijn (ik dacht bit maar later bleek ook dat er een pluk manen onder het zadel klem had gezeten en eruit getrokken was) en toen gaf hij even een stukje rodeo. :') Mijn zit verdient geen schoonheidsprijs maar hij bokt echt heel zelden dus ik zag dit niet echt aankomen. :=

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 17:36

Haha, ja, schattige baby bokjes!

Voor wie het interessant vindt, hier nog een clip van de training. Niet spectaculair of technisch, dit was de eerste keer dat we tegen voetvolk trainen ipv andere ruiters dus dit was een korte sessie bedoelt om santi vertrouwen te geven in het contact maken met voetsoldaten. :j

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:00

Gaaf Nouvel! Een soort meeting of hebben jullie gewoon zoveel Luso in de buurt?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:32

Ik ben ook benieuwd hoe het met het knotje staat! :D

Gisteren de eigenaresse van de nieuwe Luso op stal ontmoet. Haar interesse ligt ook bij WE dus ik heb weer een trainingsmaatje, yay. *\o/* En nog beter, ze komt uit Portugal, en wilde me wel helpen met Portugees leren. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:48

Prachtige merrie ZsaZsa, je vindt vast wel een goed huisje voor haar!

@Kel_tje: stoer paard! Hoe oud is hij?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:14

Spannend weekend gehad met Santi als oorlogspaard. _O- Hij was erg braaf, terwijl we belegerd werden door hordes woeste barbaren en er dronecamera's rond onze oren zoefden. :')

Hij hield alles goed in de gaten met zijn satelliet-oren.

Afbeelding

Verder nog tussendoor wat tips en tricks gekregen van Arne en in zijn superfijne bak kunnen trainen. Hoogtepunt was een galoppappuyement naar links, naar vliegende wissel, naar stierenvechterspirouette rechts. Nu nog thuis in m'n eentje hetzelfde voor elkaar krijgen, haha.

Nu komende weken ff hard aan de bak en dan 15/16 juli WE starten. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:18

Bij de Human&Horse academy (als ik het goed heb). Er is meerdere dagen wedstrijd geloof ik, ik ben er maar één dag met Santi want heb dat weekend ook nog een showdingetje (maar dan niet met Santi).

Het was een beetje een impromptu beslissing want ik moet in augustus ineens 4 dagen show rijden met Santi, dus een wedstrijd leek me een handige manier om te kijken wat hij doet op vreemd terrein met een stressfactor. :') Ik heb ook nog geen idee wat ik precies moet doen of wat de proeven zijn, haha, en komende twee weekenden ben ik ook weg, dus tijd om te trainen is er ook niet echt. Wordt dus vast een groot succes. :P

Ik was in ieder geval heel blij dat hij met de veldslag van afgelopen weekend braaf was, maar goed, dan heb je ook wel ruimte voor uitschieters want dat was in een bos. _O-

Doe Jeff de groetjes! :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:43

Lekker dat hij mag buitenspelen! Hij ziet er happy uit. :j

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:16

Volgens mij heb ik haar voorbij zien komen op FB. Als het de merrie is van de eigenaar van wie ik denk dat ze is, dan heeft hij ruime ervaring met eindeloos wachten op een transporteur ja. _O-

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:14

Gefeliciteerd! :D Mooie merrie, ik kan me voorstellen dat je in spanning zit.

Ongetwijfeld een lief en fijn paard, komt bij een fijne eigenaar vandaan! :j

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:06

Echt een leuk paardje om te zien, Sunora. Fijn dat ze al meer op haar gemak is!

Vandaag ter voorbereiding van de wedstrijd morgen een clinic trail gedaan bij Antonio Vicente. Superleuk want hij kent de fokker van Santi, en de ouders van Santi, en was heel enthousiast. Hij heeft gelijk een fotootje gemaakt om aan de fokker te laten zien, dat een nakomeling van Talisman nu WE doet in Nederland. :D

Santi was erg braaf, vooral gezien het feit dat het stramien trailer - zadelen - aan de bak voor hem nieuw was, normaal huur ik een box om hem wat te laten acclimatiseren maar omdat ik van de zomer ook shows met hem ga doen wil ik dat hij leert wennen aan niet ideale situaties. Hij was in het begin erg gespannen maar bleef wel bij me, kalmeerde uiteindelijk snel en we hebben leuke dingen gedaan.

De brug deed hij super:

Afbeelding

Kan omzetten vond hij supereng omdat het geluid maakte. De sukkel. :') Maar na 1x was de schrik eraf en toen was het ook goed.

Afbeelding

Het leukste vond hij het in galop door de cattlepen, toen werd hij erg enthousiast. Antonio vond hem sowieso "very energetic", leek hem meer het type paard voor een speedtrail, haha.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:35

@Sunora: fijn dat het goed gaat tussen die twee! :D

Haha, ik heb gisteren lol gehad en Santi ook. Volgens mij is wedstrijdrijden verder niet echt ons ding (allebei te eigenwijs), maar soit, ik ging om ervaring op te doen met hem op vreemd terrein. En hij was zoooo ontzettend braaf en relaxed, hij heeft me echt verbaasd.

Het proefje ging aardig, tot hij de jury in de smiezen kreeg. Toen besloot hij even een showtje op te voeren en ging hij random galopwissels doen en een poging tot een random appuyement. :') De trail mocht je op safe spelen en deels in draf doen, maar dat is natuurlijk niet echt ons ding dus wij lekker in galop en daardoor hier en daar wat fouten. Moest persé met eenvoudige wissels, nou, dat vond Santi onzinnig, haha. En tussen de 'pilaren' aka hekjes van het kan omhangen ging hij heel schattig staan piafferen. _O- Maar dat mocht natuurlijk eigenlijk ook niet.

Het enige jammere was dat er op mijn protocollen stond dat hij gestresst was. Maar dat was hij dus absoluut niet, ik maak hem zelden zo braaf en zen mee. Hij wil gewoon altijd keihard werken...spijtig dat de jury dat niet zag. Hij deed zo zijn best!

Het allerleukste vond Santi de prijsuitreiking en de ereronde. We waren uiteindelijk nog op de 12e plaats geeindigd van de 21 deelnemers en toen we naar voren geroepen werden draafde Santi echt vol enthousiast op Antonio af. :') Ik kon echt merken dat hij helemaal genoot van de aandacht, hij stond echt zelfingenomen rond te kijken zo van, ja, ik ben leuk heh! En bij de ereronde ging de muziek keihard aan en mocht hij eindelijk ff gas geven. Het is zo'n blij ei. _O-

Hier nog een leuke actiefoto. We waren natuurlijk allebei in Portugese stijl! Wel jammer dat je met zo'n stomme cap moet rijden, vind juist die Portugese dameshoeden echt zo cool. <3

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:26

Ja, Antonio Vicente. :j En een NL jurylid.

Sergio kent Antonio blijkbaar ook, hij stuurde me net een bericht om te vragen of Antonio nog gezegd had dat Santi zo klein was. :') Hij vind het sowieso leuk om Santi in de WE te zien. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:26

Ja, was echt tof! Niks voor jou en Ferro, Nouvel?

Hier een video van de trail. Wel ff andere muziek onder geplakt want de muziek die we kregen (mochten niet zelf kiezen) was echt verschrikkelijk. :')

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:21

Er is ook een introductieklasse in draf. :j Het gaat vooral om lol hebben, toch? Ik had ook genoeg slordige momenten. :')

Voor wie het leuk vindt, hier een fotoverslag van de wedstrijd.

En deze foto wilde ik nog even delen, dit is echt zó Santi. Vurig en edel tegelijk. <3

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:02

Hij wordt steeds knapper en hij zit super in z'n spieren op het moment. <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:00

Ze ziet er goed uit Sunora! :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:52

Guapa ziet er goed uit Denise! Een stuk voller alweer en ze oogt happy en relaxed. :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:37

Fijn dat Idra zo braaf is Sunora. Wel balen van de uitbreekpraktijken. :=

Gaaf Duijfje! Hoe is het met Dolar? Die loopt ook op hoog iveau toch?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:22

Gave foto's Nouvel! Ferro begint echt uit te zwaren, wordt iedere keer dat je foto's post mooier!

Duijfje, oh dan ben ik denk ik in de war met Digital, dacht dat Dolar ook al een keer gestart was in NL. Maar is natuurlijk een flinke omslag, van Portugal hierheen. Fijn dat je hem de tijd gunt. :)