lusitano praat en foto,s

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:25

Weer eens wat Santi spam, twee weken geleden weer een les gedaan bij Arne met de focus voornamelijk op schermen: klik voor topic

Sinds de zomer hebben we voornamelijk veel basiswerk gedaan en veel buiten gereden, tijdens de les weer wat dingen opgepakt en het schermen vraagt natuurlijk ook veel, ik was blij verrast met hoe goed hij liep, even een paar passen terugzetten in training heeft echt veel goeds gedaan. :j

En hij is weer breder geworden. Ik begin echt te vrezen dat hij uit dit zadel gaat groeien. :')

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:51

Ziet eruit als heerlijke ritjes Duijfje!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:36

Vandaag heerlijke buitenrit gemaakt op de Veluwezoom met een stel andere barokkies! Wat is het prachtig rijden daar, het liefst ga ik morgen weer haha. :')

Wel sneeuwde het, bizar genoeg. _O-

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:21

Fijn dat hij zo braaf is Tess!

En Femke_Tweety, dat gaat inderdaad nog heel soepeltjes! :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:18

Wat is je budget? Is in Portugal kopen een optie voor je? :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:00

Fijn dat het goed ging Keona! Zijn er foto's van?

Ik heb nog een topic gemaakt van mijn poging tot stoere garrocha foto's op het strand vorig jaar. :+ Zitten wel mooie foto's tussen, maar ik moet nog even verder werken aan mijn garrocha techniek.

Afbeelding

Voor wie meer wil zien, link naar topic.

Knappe pony. <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:15

Wat ziet Idra er goed uit Sunora! En ze laat hele mooie moves zien, haha.

Femke_Tweety, aww, schattige foto's! Hij communiceert heel duidelijk waar hij gekroeld wil worden. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:21

Wow, wat wordt ie al groot! Da's geen garnaaltje meer. :D Prachtig paard is het. <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:59

Stil hier. Even de boel wakker schudden met wat Santi spam. 8-)

Dit weekend waren wij in Rococo sfeer bij Huis Doorn. Santi was erg braaf, vooral omdat er ongeveer non-stop kanonnen werden afgevuurd. :')

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:56

Femke_Tweety, oh dat is inderdaad jammer! Was een leuk festival. :j

Thanks Nouvel en Lukasje!

Ik vind dit echt zo'n gave periode en de kleding echt waanzinnig. Mooi van lelijkheid eigenlijk, met die heftige kleuren, patroontjes en tierelantijntjes. :')

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:17

Luckystory schreef:
Al die verschillende outfits, zijn die dan van jezelf?

Yup, een kast vol. Veel zelf gemaakt maar ook wel dingen gekocht/laten maken. :j

@Nouvel: Ferro ziet er goed uit!

@ Lusitana: wat een leukerd! Als ze echt drachtig is kan het een leuk veulen worden zo te horen! <3

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:22

Wat een gedoe met de vervoerder, Lusitana! :(:) Hopelijk komt het allemaal goed.

Digital ziet er goed uit Duifje, hoe is het met de andere Luso's?

Wat jammer dat Ultramar niet helemaalfit is, ElCid. Hoe gaat het met Milo?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:43

Leuk om wat plaatjes van Milo te zien, ElCid! Ik vind dat hij (vooral qua hoofd) echt op zijn vader lijkt!

Ik ga niet naar de keuring, maar vind het wel grappig om jullie discussie over reistijden te volgen. :') Wij zijn zoveel op pad, ik heb echt een vertekend beeld van reizen merk ik. Voor mij is dat echt, "oh, maar twee a drie uurtjes, peanuts!". _O- Maar ik ben dan ook gezegend met een paard dat superbraaf en makkelijk reist en graag op de trailer wil.

Earthfocus: wow, gaaf paard!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:53

Ongedierte valt hier mee, paarden zitten wel steeds onder de horzeleitjes. Wel megaveel overlast van eikenprocessierups hier helaas.

Ik heb gisterenavond nog even gereden, nu dagje pauze, woensdag laat op de avond even kijken of w wat kunnen doen. Santi vraagt nu steeds om water voor het rijden (heeft hij op de wei ook gewoon hoor! - is gewoon één of andere rare tic) wel typisch. Meestal scharrel hij los op de poetsplaats en dan gaat hij dus bij het kraantje staan. Hij heeft mij dus goed getraind om op commando water te tappen. :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:59

Eefie is dat Hermes? Mooi dat lichte koppie! <3

Luckystory, dat ziet er leuk en gezellig uit. Spannende hindernissen!

Santi en ik zijn op strandvakantie. Hij vindt de zee echt fantastisch en is dol op zwemmen.

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:51

Wow, Hermes ziet er zeker goed uit!

Sunora, heb je 1,5 of 2 paardstrailer? Sommige paarden vinden het in de krappe hokjes van de 2paards lastiger om hun evenwicht te bewaren. Je kan ook een keer iemand vragen om in de trailer te gaan staan (niet als paard er ook in staat natuurlijk :D ) en dan een rondje te rijden om te kijken of het wellicht toch aan je rijstijl ligt. Als je heel voorzichtig rijdt maar bv. de bochten verkeerd inzet of op de verkeerde momenten remt, kan dat in de trailer heel veel beweging veroorzaken.

Nouvel, wow dat is tof! Altijd zoveel Luso in clubles of toeval?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:29

Ik vind de meeste Luso's heel 'safe' voelen, zelfs als ze heet worden. Ze laten spanning over het algemeen goed afvloeien, maar je moet zoals Lusitana al zegt ook wel durven geven. Ik heb er ook wel aan de kletter zien gaan onder ruiters die voren gaan lopen trekken omdat ze bang zijn de controle kwijt te raken. In mijn ervaring botst dat met de trotsheid die het ras ook heeft en als je ze in hun eigenwaarde raakt kunnen ze wel flink gaan spoken.

Santi is best heel sensibel, daar zet ik ook niet iedereen op. Onervaren ruiters gaat wel, zolang ze hem niet spannend vinden. Als hij het dan niet snapt gaat hij stilstaan. Maar iemand die hem wel even de les denkt te lezen gaat hij hard tegenin, hij eist wel respect. Een correcte ruiter rijdt er echter wel makkelijk op weg. :)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:23

Wow Scamp ziet er goed uit! Mooie kerel wordt het.

Wat een verdrietig nieuws van Cedro, hopelijk kan hij na de operatie nog een tijd in goede gezondheid blijven. :(:)

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:34

Guapa ziet er goed uit zeg!

En wat is Scampi toch een gaaf paardje. Wat leuk dat je vader ook nu ook zijn eerste ritje op zijn eigen paard heeft kunnen maken!