[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:41

Steffiee_ schreef:
Ik heb me heel lang niet gemeld, maar wel meegelezen wat ik dus al aangegeven had...
Ik wil het graag weer wat beter bij gaan houden :)

Voor de mensen die mij en jetske nog kennen:
[RIJ-ITP] Middagje trainen met Jetske!

Leuke foto's! Foto 5 is op een gaaf moment genomen.

Ben vandaag bij mijn grote vriend geweest en gelongeerd. Hij hij flink energie! Lekker laten galopperen. Naderhand stond hij nog zo'n 5 minuten te hijgen. Morgen komt de dierenarts bloed afnemen en naar de longen luisteren.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:18

Zuchini schreef:
Steffiee_ schreef:
Ik heb me heel lang niet gemeld, maar wel meegelezen wat ik dus al aangegeven had...
Ik wil het graag weer wat beter bij gaan houden :)

Voor de mensen die mij en jetske nog kennen:
[RIJ-ITP] Middagje trainen met Jetske!

Leuke foto's! Foto 5 is op een gaaf moment genomen.

Ben vandaag bij mijn grote vriend geweest en gelongeerd. Hij hij flink energie! Lekker laten galopperen. Naderhand stond hij nog zo'n 5 minuten te hijgen. Morgen komt de dierenarts bloed afnemen en naar de longen luisteren.

Dankjewel!

Energie is altijd goed toch! Fijn dat de dierenarts morgen komt :j

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

Zuchini

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:10

jazeker, een goed teken. Ze heeft het me zo uitgelegd: door een allergie is e.e a getriggerd. Zijn luchtpijp is aan de bovenkant wat zachter/ flexibeler waardoor dit makkelijker dicht geknepen wordt door de beweging van diep ademhalen. Hij lost dit op door snelle en korte ademhaling bewegingen te gaan maken. De vraag is nu: waar is hij allergisch voor? Pollen en vers gras staan hoog in het lijstje. Ze heeft bloed afgenomen en daarna kijken we weer verder. Met de longen zelf, en met zijn hart is niks mis.... gelukkig maar!! Morgen les.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:39

Zuchini schreef:
jazeker, een goed teken. Ze heeft het me zo uitgelegd: door een allergie is e.e a getriggerd. Zijn luchtpijp is aan de bovenkant wat zachter/ flexibeler waardoor dit makkelijker dicht geknepen wordt door de beweging van diep ademhalen. Hij lost dit op door snelle en korte ademhaling bewegingen te gaan maken. De vraag is nu: waar is hij allergisch voor? Pollen en vers gras staan hoog in het lijstje. Ze heeft bloed afgenomen en daarna kijken we weer verder. Met de longen zelf, en met zijn hart is niks mis.... gelukkig maar!! Morgen les.

Opluchting dat met de longen en het hart verder niks is! _/-\o_
en fijn dat je wel gewoon nog kan lessen, succes morgen :)

Ik ben net thuis van jetske, ook les gehad op ''vreemd'' terrein. Blijft ze zo spannend vinden... Dus veel doen en lekker veel op wedstrijd := (vind ik niet erg overigens hoor :D)

♥♥♥

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:42

Fijn dat het beter gaat met je paardje Zuchini :D!
En gezellig dat je er weer bij bent Steffie, ging je les goed verder?

Ik ben zondag weer bij Jonne geweest, zij staat nu tijdelijk ergens anders om keuringsklaar gemaakt te worden. Ze doet het heel goed alleen is haar hoest weer terug. Ik was alweer vergeten dat ze dat had, maar bij ons staat ze de hele dag buiten of op stal met buitenluik dus had ze er geen last meer van. Beetje jammer... Over 1,5 week is de keuring. Ik vind het zo ontzettend spannend, ze moet echt ster worden. Met tweede premie is ook prima als ze maar ster is :') Straks is ze zo lang weggeweest voor jan doedel :+

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:53

droversrun schreef:
Fijn dat het beter gaat met je paardje Zuchini :D!
En gezellig dat je er weer bij bent Steffie, ging je les goed verder?

Ik ben zondag weer bij Jonne geweest, zij staat nu tijdelijk ergens anders om keuringsklaar gemaakt te worden. Ze doet het heel goed alleen is haar hoest weer terug. Ik was alweer vergeten dat ze dat had, maar bij ons staat ze de hele dag buiten of op stal met buitenluik dus had ze er geen last meer van. Beetje jammer... Over 1,5 week is de keuring. Ik vind het zo ontzettend spannend, ze moet echt ster worden. Met tweede premie is ook prima als ze maar ster is :') Straks is ze zo lang weggeweest voor jan doedel :+

Les ging redelijk, omdat Jet altijd zó bang is op vreemd terrein willen we nu vaker naar de Helsthoeve gaan (is 10 minuutjes stappen, dus mooi ingestapt meteen aan de gang daar in de bak.) bak is echt práchting, en hartstikke netjes, maar is eigenlijk van een springstal, dus hier en daar liggen dan balkjes, nog niet eens in de bak, maar gewoon in de kant, en tja... die zijn héééél erg eng :Y) .
Ook cavaletti's en poepbakken zijn erg eng, je weet het nooit wanneer ze ineens opspringen en aanvallen....
In stap en draf alles doodeng, maar zodra je aangaloppeert is ze ineens de rust zelve, en is ze geconcentreerd en gaat het top... Jet is een beetje vreemd :+
Vandaag veel met t schakelen bezig geweest in galop, waar ik eingelijk al dik een week mee bezig ben, en wat dus echt steeds beter gaat!
Verder ben ik voor vandaag tevreden :j Ondanks dat het regende, dus best lekker gereden!

neejoh, dat komt vast goed! Anders nog een weekje foenegriek bijvoeren? Helpt voor veel paarden heel goed tegen hoesten? Hooi nat maken? :o
Wel spannend indd, vooral als je echt met een doel gaat. Maar die zal vast niet zo lang weggeweest zijn voor niks, dat komt echt wel goed :j

♥♥♥

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:44

Oh dat is ideaal als je zo dichtbij iets hebt om tet oefenen. Start je nog in de B?

Nou ik heb tegen de staleigenaren gezegd dat ze haar maar het een en ander ervoor moeten gaan geven, maar ik weet uit ervaring dat niets echt lekker helpt bij der behalve frisse lucht en dat krijgt ze helaas niet. Is ook dik een uur rijden voor mij dus het is niet dat ik even gemakkelijk heen en weer kan om het zelf te doen helaas :( . Ik hoop echt dat het goed komt, ben echt een beetje soort van zenuwachtig en ik ben dat anders nooit voor wedstrijden oid. :Y) Misschien komt het omdat ik met een dressuurwedstrijd weet wat er verwacht word, maar ik geen verstand heb van keuringen :')

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:49

droversrun schreef:
Oh dat is ideaal als je zo dichtbij iets hebt om tet oefenen. Start je nog in de B?

Nou ik heb tegen de staleigenaren gezegd dat ze haar maar het een en ander ervoor moeten gaan geven, maar ik weet uit ervaring dat niets echt lekker helpt bij der behalve frisse lucht en dat krijgt ze helaas niet. Is ook dik een uur rijden voor mij dus het is niet dat ik even gemakkelijk heen en weer kan om het zelf te doen helaas :( . Ik hoop echt dat het goed komt, ben echt een beetje soort van zenuwachtig en ik ben dat anders nooit voor wedstrijden oid. :Y) Misschien komt het omdat ik met een dressuurwedstrijd weet wat er verwacht word, maar ik geen verstand heb van keuringen :')

Ja echt megafijn!
Ja we zijn ondertussen wel al B+10, maar starten in juli nog eventjes twee keer B, gewoon, better safe than sorry, we willen niks forceren, en jetske vind alles nogal spannend, dus meer ervaring is alleen maar goed. 13 augustus hebben we onze eerste L1 wedstrijd gepland, gelukkig op de stal waar we het vaakste rijden!

Staat ze heel de dag binnen dan? Dat is wel ff flink balen....
Het komt vast goed, snap dat je er zenuwachtig voor bent hoor, zou ik ook zijn! Ja je hebt weet waarschijnlijk ook niet zo goed wat je kan verwachten van keuringen, snap ik , ik zou ook geen idee hebben :+
Maar het komt vast goed! Stay Positive! :D

♥♥♥

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:54

Precies heb je helemaal gelijk in hoor, helemaal als ze het nog spannend vind. Hoe oud is ze? Fijn dat je je debuut kan rijden op een stal die voor jullie beiden bekend is :)

Ja ze staat heel de dag binnen inderdaad en bij ons staat ze de hele dag buiten, dus flinke omschakeling. Anders blijft ze niet zwart als ze naar buiten gaat... Helaas de harde wereld van de keuringen. Volgende week zaterdag is de keuring en zondag heb ik wedstrijd, wat een malloot ben ik ook 8)7

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:32

droversrun schreef:
Precies heb je helemaal gelijk in hoor, helemaal als ze het nog spannend vind. Hoe oud is ze? Fijn dat je je debuut kan rijden op een stal die voor jullie beiden bekend is :)

Ja ze staat heel de dag binnen inderdaad en bij ons staat ze de hele dag buiten, dus flinke omschakeling. Anders blijft ze niet zwart als ze naar buiten gaat... Helaas de harde wereld van de keuringen. Volgende week zaterdag is de keuring en zondag heb ik wedstrijd, wat een malloot ben ik ook 8)7

Ze word volgende maand 8, maar is pas op haar 4e (of 5e, weet ik niet zeker, maar denk 4) geloof ik ingereden.. vanaf 2015 ben ik haar gaan rijden, en dit jaar ook pas de stap gemaakt om wedstrijden te gaan rijden.

Oh ja echt, harde wereld van keuringen... Ja beetje wel :')
Maar komt vast goed joh! Ze zal misschien wel wat veel energie hebben :')

♥♥♥

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:56

Vrijdag heb ik een hele fijne les gereden met Joppe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier trok hij me wat uit het zadel |o

En tja, ik blijf ik ook tijdens dressuur. Dus ook nog een stuk zonder beugels gereden. Soms lijkt het wel alsof hij zonder beugels veel fijner in galop gaat.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:14

Kittydylan dat gebeurd mij ook zo vaak. Ze zijn ook zo sterk!!! In de galop is het helemaal lastig om hem aan elkaar te rijden/ in de aanleuning, daar moeten we echt nog een slag maken samen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:26

Het gaat gelukkig al veel beter dan eerst. Toen kon ik niet eens zonder handschoenen omdat ik zonder gewoon geen grip kon hebben als die trok.

Galop is bij hem ook niet geweldig. Hij kan gewoon niet verzameld galopperen waardoor we dus altijd wat harder moeten. In het bos geen probleem.
Ik rijd verder ook niet echt dressuurmatig, dus veel werken doe ik er niet aan...

Ik ben eens terug gaan kijken naar foto's.. 4 september 2013 heb ik de eerste foto van hem gemaakt.. Volgens mij rijd ik hem ook al zo lang een keer per week :oo (Niet iedere week trouwens, ik heb ook een tussenstop gehad van 3 maanden en moest af en toe ook op een andere)
Zo lang al..

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

Kitty
Powys Fflur-Coch (Islyn Buzz × Rhyd-y-Felin Story

Powys Poppy (Powys Stardancer × Powys Shon)
Joppe

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:16

sowhee ben lang niet actief geweest vanwege school maar heb eindelijk vakantie! Ik kan met trots mededelen dat Hanne en ik zijn opgenomen in het TTC team Zuid-Holland en dat ik de eerste ben die er met een fries is ingekomen sinds de oprichting ervan, ook hebben wij de overstap gemaakt naar het M1! *\o/* tot nu toe gaat dat allemaal super goed en zijn we wss door naar de regio's! ook zijn wij van stal verhuisd waar ze langer buiten kan staan (vooral in de winter) en waar ze lekker naar buiten kan kijken :D

Hanne G Tietse 428 stb sport x Folkert 353 stb sport pref.
Dressuur: B+26 L1+11 L2+21 M1+24
insta: hanne.friesian.mare
[RIJ-ITP] Beter laat dan nooit. Geweldige kans!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:50

Klinkt goed Hanne! Heel veel succes alvast :j!
Fijn dat je ook op een nieuwe stal staat, zal ze vast fijn vinden, dat langer buiten staan!

Ik ben nog even aan het wegzwijmelen van de foto's die vorige week gemaakt zijn... Jammer van mijn binnenhand, maar we zijn er mee bezig :Y)

Afbeelding

♥♥♥

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:20

Bedankt! Ja klopt ze is heel relaxt <3

Ziet er goed uit Stef!

Gisteren heerlijk gereden en dat werd beloond met een 1e plaats en 196pt op de laatste M1 selectie wedstrijd! *\o/* daarmee hebben we 3 selectie punten en zijn we dus door naar de regiokampioenschappen *D

Afbeelding

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:46

Wat goed!! Gefeliciteerd!!

Vraagje. Ik ben nog steeds bezig met de basis. Aanleuning, tempo, en de galop....pfff dat gaat aan de longe zo mooi verzameld en onder de man wil hij totaal niet!! Krijg m niet aan elkaar gereden en pakt links helemaal vast. Iemand tips voor de training?? Mijn instructie zegt me in de draf véél volte links, en dan van binnen naar buiten rijden. Daarbij links wat losser en 'kneden. Maar ik krijg daar weinig reactie op en in de galop lukt dat niet.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:55

Bedankt!

Voor het tempo van de galop kan je proberen om jezelf best zwaar te maken en telkens kleine halve ophoudingen maken. Dan gaat het paard als het goed is wat meer zitten en wordt de galop ook rustiger. Heeft bij mij goed geholpen +:)+

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:26

hannelover schreef:
Bedankt!

Voor het tempo van de galop kan je proberen om jezelf best zwaar te maken en telkens kleine halve ophoudingen maken. Dan gaat het paard als het goed is wat meer zitten en wordt de galop ook rustiger. Heeft bij mij goed geholpen +:)+

Ga het proberen, tot nu toe reageert hij 0 op ophoudingen en probeer ik het steeds duidelijker, maar er komt nog steeds geen reactie. Misschien even terug naar iets kleinere hulpen. Aan de longe loopt hij zo mooi... het gaat meer om de aanleuning dan het tempo. Daar gaat best prima.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:16

Goed gedaan hannelover, gefeliciteerd :D

Heb je ook een filmpje van het rijden Zuchini? Vind het lastig om er zo een uitspraak over te doen.

Gister was de keuring en wat liet mijn merrie zich fantastisch zien en ik zeg het echt niet vaak maar wat een flut jury -O- ... dat leverde haar dus een derde premie op. Ik was echt wel zwaar teleurgesteld had echt wel minimaal een tweede verwacht. Dus voor mijn gevoel is ze een beetje 5 weken 'voor niets' weggeweest.

Vandaag had ik weer wedstrijd, na 5 weken niet te hebben gereden :+ maar ze deed het gewoon weer voor me hoor. Twee keer tweede met 215 en 210,5 wat haar Z1+6 maakt dus misschien geen ster predikaat maar wel een sport predikaat *\o/* zo trots op mn meisje!!!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:48

Bedankt!

Super, dat is netjes! Sportpredikaat staat altijd zo cool :') +:)+

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:51

Ik heb hier een tijdje niet zo actief geweest, maar ik heb toch wel leuk nieuws!
Als Lord zo goed blijft lopen als hij nu doet kunnen we in de toekomst weer licht met hem aan het werk! Vanaf zijn 4e staat hij al stil ivm zware artrose (destijds gaf de da het advies van inslapen), maar nu loopt hij al een paar maanden heel goed en zuiver. Zelfs de dierenarts geeft groen licht om weer aan het werk te gaan, al moeten we het uiteraard wel rustig aan doen.

Vandaag heb ik heel even op hem gezeten, gewoon een rondje om het erf met alleen een halster en twee touwen :D
Afbeelding

Prince ~ Lord ~ Coco ~ *Storm
Wil je ons volgen? Dan kan je ons vinden als @draft_n_friesian op Instagram!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:52

Wow supertof!! Maar meer 4 jaar al artrose :wow:

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 19:12

Gaaf paard!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:25

hannelover schreef:
Bedankt! Ja klopt ze is heel relaxt <3

Ziet er goed uit Stef!

Gisteren heerlijk gereden en dat werd beloond met een 1e plaats en 196pt op de laatste M1 selectie wedstrijd! *\o/* daarmee hebben we 3 selectie punten en zijn we dus door naar de regiokampioenschappen *D

[ [url=m/oCrYsD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw gefeliciteerd! *\o/*

droversrun schreef:
Goed gedaan hannelover, gefeliciteerd :D

Heb je ook een filmpje van het rijden Zuchini? Vind het lastig om er zo een uitspraak over te doen.

Gister was de keuring en wat liet mijn merrie zich fantastisch zien en ik zeg het echt niet vaak maar wat een flut jury -O- ... dat leverde haar dus een derde premie op. Ik was echt wel zwaar teleurgesteld had echt wel minimaal een tweede verwacht. Dus voor mijn gevoel is ze een beetje 5 weken 'voor niets' weggeweest.

Vandaag had ik weer wedstrijd, na 5 weken niet te hebben gereden :+ maar ze deed het gewoon weer voor me hoor. Twee keer tweede met 215 en 210,5 wat haar Z1+6 maakt dus misschien geen ster predikaat maar wel een sport predikaat *\o/* zo trots op mn meisje!!!

Aah wat balen... Hoop dat je wedstrijd het dan toch een beetje goed maakt :D!

Gaaf paard Kashmino!

♥♥♥