[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

M_arjolein

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:32

Haha AnneJ1995 ach 30 cm is beter dan niks, die van mij snapt er niks van gaat er altijd met 4 benen dwars door heen.

Klopt echt precies wat jij zegt! Ik heb ook wekelijks les en mijn instructrice is daar wel echt ook heel erg gebrand op gelukkig alleen frustrerend is het soms wel.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:07

@Francieen wow dat zijn wel dikke staarten. Ik heb er niet echt tips voor. Die van mij is wel ranzig met r staart maar dan blijf ik elke dag bezig. Ik doe het meestal altijd na hengstige periode en dan ook met conditioner. Niet een vast merk.

@nynke denk dat als je echt 100 procent antwoord wil misschien toch eerst een check door een dierenarts. Miss kan de knie op de foto worden gezet? Niet echt ervaring met knieproblemen mijne had vroeger toen ze 5 was een zwakke knie. Maar dat is door trainen beter geworden.

Mijne loopt wel lang en laag met de longeerhulp terwijl die best heel kort kan worden. Alleen ze vallen met zon hulp vaak wat sneller op de voorhand dus ik wissel het wat af met dubbele lijnen. Heb je dat al eens geprobeerd?

Ik heb weer eens pech :') Mijn zadelkast is omgevallen met het zadel er in en gister met rijden maakte mijn zadel een raar geluid. Vandaag naar Tweespan gebracht gelukkig lijkt de boom niet kapot. Ze checken m nog even van binnen. Mogelijk een losse nagel maar dus wel paar dagen zadelloos.

Qua tijdsplanning kon t niet beter want ik zit morgen de hele dag in leeuwarden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:47

Super gaaf Kabayo ziet er goed uit! Was ze braaf? Ze heeft idd al mooi buikje! Waar zit je morgen?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:19

@ Independence, wat leuk dat je naar de open dag geweest ben bij stal Chardon. Vast mooi daar!
Verstandig dat je je zadel laat checken. Vaak komen daar inderdaad toch klachten vandaan. Hopelijk valt het mee.

@Nynke, ik vind haar prachtig hoor qua bouw!

@Absolem, fijn dat je er weer opgezeten hebt!

@Francieen. Wat een mooie merrie zeg. Ziet er netjes uit voor 2 maand onder het zadel.

@Kabayo wat sneu ze had het dus wel zwaar. Verstandig dat je alles op een laag pitje hebt gezet.

@_xwien Wat een mooi zadel! Jemig een fit 5 al als 4 jarige haha.

Hier niet zoveel nieuws. Kan nog wel een week duren voor ik mijn zadel weer terug heb. Dus ik ben maar wat aan het longeren met dit rotweer steeds :')
Helaas dus ook geen les vanavond. Hoop dat ze snel bellen dat ie klaar is.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:03

Ldenboer72 welkom! Ik zie dat je merrieveulen haar moeder een Fetse merrie is? Leuk ik heb ook een Fetse merrie. Ik heb qua dekens nu ook Amigo maat 190 geloof ik en zit ook prima! Wat is je reden geweest voor de keuze voor Take 455? (Ben wel benieuwd want wil zelf ook wel een veulen in de toekomst).

@Nynke, mijn zadel is sinds vrijdag weg dus valt nog mee hoor, maar we waren net even dingen lekker aan het oppakken dus jammer als ze dan straks misschien weer 2 weken stil staat.

Wat leuk dat je een schriktraining hebt gedaan! En idd better safe than sorry. En wow 2 binnenbakken luxe hoor!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:32

Ik! die heb ik ook en die van mij loopt er erg fijn onder.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:19

@Goldenangel ziet er netjes uit toch?

@xwien wat een prachtige fotos!'Hoop verschil qua punten maar super resultaat toch!

Hier nog steeds zonder zadel, en de bak is keihard dus longeren wordt m momenteel ook niet. In de binnenbak mogen we niet longeren helaas.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:14

Mooie fries Sonja en welkom! Fijn dat je nu weer lekker kan rijden!

Ik heb nog steeds mijn zadel niet terug. Ik begin nu ook wel een beetje te balen. Eerst werd mij een bedrag van 60 euro voor reparatiekosten aangegeven (lassen van de popnagels). Ik realiseerde me 2 dagen erna dat ik vergeten was te vragen wanneer ik het zadel weer terug kon krijgen.

Dus ik bellen en werd aangegeven dat ze hem nog niet opgestuurd hadden omdat ze niet wisten dat ik akkoord was plus dat de kosten 120 waren. Dus ik gaf ook aan je collega zei anders, naja foutje kan gebeuren. Hij zou binnen een week klaar zijn.

Zaterdag weer contact opgenomen, nee hij is er nog niet ik verwacht eind volgende week. Dus dan ben je weer een week verder. Nou de werkweek is bijna weer ten einde dus ik heb weer contact opgenomen en nu wordt het volgende week. Wat vinden jullie hier nou van?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:14

@absolem dat ben ik inderdaad ook, maar denk misschien overdrijf ik. Voor een volgende x ga ik ook naar andere mogelijkheden kijken. Vindt het erg jammer want ben nu denk ik al 9 jaar klant en altijd tevreden, maar dat aan het lijntje houden gedoe vind ik erg vervelend.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:47

Zadel sinds maandag terug. Kosten gelukkig gehalveerd. Gister les gereden en onze juf was best tevreden ondanks dat ik dus 2 week amper iets gedaan heb gelukkig.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:32

Fijn dat je weer lekker kan rijden @Pepper. Hopelijk blijft het zo met dit weer {:} Ik ga donderdag lekker op bosrit. Is al weer even geleden maar super veel zin in.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:59

Ik ben helaas ook afhankelijk van anderen voor een bosrit. Heb momenteel zelf geen trailer en dichtsbijzijnde bos is half uur rijden met de auto. Drukke weg enzo is ook niks alleen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 16:43

Succes Golden_angel! ik heb vanavond weer clubles. Momenteel ook t enige wat ik doe.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:43

Dan zitten er al heel wat mooie stukjes tussen! Fijn dat je dan al van zo ver komt met deze stukken er tussen!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:53

https://vimeo.com/320024014

Klein filmpje van mij van 5 weken geleden. Zijn nu echt flink bezig geweest met lengte en met mijn benen. Benen vind ik nog lastig.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:35

Golden_Angel schreef:
Yeah stiekem een beetje trots haha

Benen is ook lastig! Weetniet of je paardje er geschikt voor is, maar wellicht zonder zadel stukjes gaan oefenen?

Ik doe wel eens zonder beugels idd maar ik heb 2 jaar geleden een bijrijder gehad die ging zonder zadel proberen en die werd er 2 x afgebokt dus dat ga ik maar niet proberen _/-\o_

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:48

Hmm denk dat dat geen verkeerd idee is inderdaad! Zal hier eens in de buurt kijken

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:17

Wat een knapperd Nienke!

Gister lekker naar het bos geweest, was echt geweldig.
Zelfs gegaloppeerd(durfde ik eerder nooit in het bos) en het ging zo hard maar was zo gaaf!

Daarna wou ze alleen maar in galop :') Gekke doos.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:34

Mooi!!! Leuk ook met dat roze! Ik heb vorige week ook 2 nieuwe halsters gescoord *\%/*

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:17

Ziet er goed uit Anne!

Haha ik ben ook niet thuis in de keuring wereld. Die van mij was al geweest.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 13:05

Welkom Hylke! Das een mooie grote!

Jammer dat t bij sommigen niet zo lekker gaat! Hier gaat het echt lekker! Denk van de zomer maar weer een poging tot starten doen.

Kabayo ze ziet er goed uit!

Nowylover wat leuk! Welke hengst?

Ik ben gisteravond naar de show van de Mersken geweest. Erg leuk en de hengsten ook echt goed kunnen bewonderen. Ben wel fan van Rommert dus als hij de aankomende 2 jaar zich goed laat zien denk ik dat ik van hem een veulen wil van mijn merrie.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:15

O leuk! Jehannes is ook gaaf! Ze heeft 6 jaar geleden een Tsjalle veulen gehad. Jij hebt ook een Omer nakomeling zie ik? Hoe is die qua karakter?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:03

@Hylkje misschien kan je dan volgend jaar beter naar Sint Nicolaasga. Heb je wel van veel verschillende stations. Paar van de Mersken, Heuker, Stal Chardon, van Gaasterland en van Henswoude. En Independence wat schrikken zeg!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:37

Jeetje wat erg zeg. Heel veel sterkte

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:40

Wat leuk Nowylover! Is ze braaf voor de kar? Welkom rensju