[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

droversrun

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:20

Oh bah Celine, kan me voorstellen dat het super vervelend is. Kunnen genieten en plezier hebben van je paard is toch wel heel belangrijk. Maar ik herken het helaas wel, heb precies hetzelfde met Watse (gehad). Mogen nu ook heel langzaam opbouwen en ben ook bang dat ik het 'verpest'. Ik probeer toch maar naar de dierenarts en mijn paard te luisteren. Als die dan weer terug valt is het dus te zwaar voor hem en heeft die dus pijn. Je kan ook altijd wel met een paard blijven stappen omdat deze kreupel is in draf, maar dan is het paard dus gewoon niet goed.

Wij hebben gister genoten op de hengstenkeuring, wat een feestje weer! Alle hengsten die voorkeur hadden voor Jonne hebben we goed kunnen bekijken. Voorkeur gaat uit naar Hessel, Elias of Jehannes. Hessel zit helaas te hoog met inteelt en verwantschap dus die valt eigenlijk al af, baal ik wel van. Jonne heeft zelf al een heel hoog verwantschap, 17,9%. Wat goed en mooi dat Klasien zo laag zit met inteelt. Lekker houden zo inderdaad :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:16

Welkom in dit topic! Hoe heet je paardje?

De meeste hadden zaterdag inderdaad geen grammetje te veel, toch lopen er heel wat bakbeesten bij hoor. Ik was echt verliefd op Hessel en ben ook blij met onze (tot nu toe) keuze voor Elias, wat een mooi hoofd heeft dat paard.

Gefeliciteerd met je mooie punten tijdens je debuut Marianne :) Ik had gister ook weer wedstrijd na een lange tijd. We moesten nog 3 puntjes en die reden we ook 189 en 198, dus super tevreden. Nu mogen we M2.... Nooit zo niet blij geweest om een klasse omhoog te mogen :Y) Het leed dat de M2 heet...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:40

Jill Huijbregts heeft die techniek ook nagedaan, kun je vinden op haar YouTube kanaal :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:19

Ik ga je zeker volgen, nooit genoeg Pablo foto's :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 08:47

Mooie witjes ook hoor!! :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:48

Jeetje he, wat moet Alpha zich beroerd hebben gevoeld!! Hopelijk knapt hij nu snel op.

Ja het is heel fijn inderdaad dat beide paardjes zich weer goed voelen, super blij mee :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:56

Haha schattig die vlecht, net echt dan al he :)
Ik snap trouwens nu waarom jij voor Hessel hebt gekozen als hengst, wat een machtig beest. Vind het echt jammer dat die niet op mijn merrie kan, maar helaas.

Ja ik heb morgenavond wedstrijd. Ik moest vorige week nog 3 punten voor het M2 dus ik had twee wedstrijden ingeschreven, maar ik reed 3 punten vorige week. Dus nu gaan we voor de fun, hoewel ik amper heb kunnen rijden deze week dus ben benieuwd hoe veel fun het gaat worden :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:52

Wat een hoop nieuwe mensen in een korte tijd! Welkom allemaal :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:37

Ik rijd ook 5 a 6 keer per week afhankelijk van hoe intensief de trainingen zijn.

Ach knappe Pablo, hopelijk zijn jullie op deze plek happier. Zie dat die voortaan als Amkgo door het leven gaat haha, past ook best bij hem ;)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:26

Ik heb ook voor alle twee m'n friesjes een Fryso zadel, ben er ook tevreden over :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:36

Super leuk dat je dat met je vader kunt doen! Waar gaan jullie naar toe? Ik heb afgelopen herfst meegedaan in Ermelo. Vond het ook erg zwaar, wij deden de 10 km. Gelukkig kon mijn merrie heel goed een constant tempo draven maar ze was alsnog best wel gesloopt aan het einde. Wel super leuk om te doen inderdaad!

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:37

Bleghhhh rot sneeuw. Hier heel veel sneeuw, hoop echt dat het morgen weg is..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:42

Oh jee dat is niet best.. hopelijk valt de pijn morgen mee na 2 dagen is het het ergst zeggen ze toch :(:)

Ik was heel blij vandaag, voor het eerste sinds Watse zijn operatie weer een paar rondjes gedraafd *\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:28

Haha sorry ik heb geen idee hoe je dat roze gaat krijgen :')

Marianne gefeliciteerd met je punten, super goed!!

Wij hebben vandaag ook heerlijk getraind in het zonnetje, trots op m'n prinsesje <3

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:46

Ziet er netjes uit Marianne!

Ik ben ook erg benieuwd hoe een roze paard er uit ziet :')
Vandaag is mijn Watse jarig, 10 jaar alweer. Wat gaat de tijd toch snel, bizar... Euforische van vandaag is dat hij weer goed loopt op de volte op het harde. Ik had dit een half jaar geleden echt niet durven dromen. Zo ontzettend blij nog steeds met deze topper. Ik wil even mijn vreugde van vandaag met jullie delen <3

Afbeelding

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:02

Bah vervelend Terrahorse, sterkte!

Wanneer komt Tweespan? Wil je een nieuw zadel of je huidige laten nakijken?

Welkom Minoes :) leuk paardje heb je. Wat zijn je plannen met haar verder?

Mijn paardjes gaan allebei super goed, ik ben zo blij met ze :) Jonne heeft over 2 weken al haar M2 debuut en het oefenen gaat thuis echt super. Ik was gister een filmpje aan het terugkijken en 1,5 jaar geleden hadden we nog maar onze 2de B wedstrijd. Watse is zo ontzettend opgeknapt van zijn operatie tot nu toe, hij is zo happy. Daar word ik ook blij van *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:33

Ik moest even zoeken, maar die heb ik zeker :+

Dit is dus de tweede B wedstrijd

En dit was vorige maand, onze laatste M1 wedstrijd

Let niet op de contragalop in deze video, we gingen door voor hert :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:45

Oh sorry hij stond afgeschermd... Nu wel?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:46

Nou gespannen viel opzich wel mee, ze was vooral erg druk. Is een paard met ontiegelijk veel looplust en deze proef heb ik gereden nadat ik een week niet heb kunnen rijden ivm vrieskou. Dus ze was nog wat drukker dan normaal en dan kan ze zichzelf erg druk en groot maken. Ben zelf inderdaad ook erg blij dat ik een fries heb die redelijk goed kan strekken.
Bedankt voor je complimeten :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:41

Bedankt voor jullie complimenten :) het is inderdaad heel fijn om een paard te hebben wat zelf wilt lopen. Zo kun je jezelf echt focussen op je oefeningen enzo, bij mijn andere fries is dat wel anders...

Ik geef mijn paarden 2x 3/4 friesche brok en een halve schep PAVO sport muesli

Spannend Emma, wat ga je starten?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:19

xMyrth schreef:
Een paard met looplust? Wat is dat? :+ Dat kent de meneer die ik rijd niet :')

Hahahaha :') Ik moet ook altijd zo schakelen van gevoel en hulpen als ik van het ene paard op het andere paard stap :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:03

Oh bah dat is nooit leuk!
Hoe voel je je nu? Knap snel op :(:)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:18

Ja de vlogs van Jill Huibregts kijken, maar dat moet je maar doen als je hersenschudding een beetje is afgezakt haha!

Verder zou ik met dit weer lekker buiten van de zon genieten :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:03

Welkom Hennie, wat een mooie en elegante merrie heb je :)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:02

Goed gedaan Emma, ach dat ze nu groot zijn zegt ook niet altijd alles hoor. Mijne was al eenjarige zo groot dat die bij de tweejarige werd geplaatst in de opfok en toen die 2 was werd die bij de driejarige gezet, maar toen opeens hield het op..
Dus wat niet is kan nog komen :)

Minoes ik kan het moeilijk zien omdat ze gedraaid staan, kun je de filmpjes anders draaien?