Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: RianneH, Lous, Neonlight, balance, Melissa0304

_evelien_

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:46

Wat goed weer xwien! Gefeliciteerd!

Véline dressuur B+6

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:06

Wat super punten

ilover Aphrodite ilover hou van jou ik wil jou nooit meer kwijt hvj
Dressuur B+10 L1+14 L2+2
Silke Deauke me nieuwe super fries B+19 L1+10 L2+2

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:37

Gaat er van jullie ook nog wat mee doen aan de kfps dressuur wedstrijden outdoor?

Ik ben van plan om er drie te gaan rijden. Is allemaal een uur rijden voor mij, maar vind het altijd wel heel leuke wedstrijden. We gaan naar Lunteren, Vorden en Gorredijk :)

Véline dressuur B+6

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:13

Ik wist niet dat er KFPS wedstrijden waren. Lijkt me wel erg leuk om aan mee te doen..maar zaterdag eerst meer eens kijken of we zaterdag het zadel kunnen inruilen en dan weer met een zadel kunnen gaan trainen waar ik zelf ook fijn in zit.

gett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:20

Zo weer even bijgelezen.

Gefeliciteerd voor degenen met winstpunten, super goed gedaan!

Wauw mooie laarzen Loes.

Kfps wedstrijden zijn super leuk om te doen, alleen vind ik het jammer dat je dan maar 1 proef kan rijden. Gelukkig zijn veel voor mij in de buurt.

Helaas zal ik niet aan het buiten seizoen meedoen, Hiske staat dan met zwangerschapsverlof.

Zal morgenavond naar de finale indoor in Sonnega van de Kfps-competitie.

Hiske is nu 199 dagen drachtig, begin maart nog 3 wedstrijden staan. Even kijken of dat nog haalbaar is voor haar. Daarna gaan we echt afbouwen.

Dikkiedik.. :Y)
Afbeelding

- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349) B+15 L1+8 drachtig v.Alwin 469
- Willy B (Rindert 406 X Aan 416)
- Dryske (Date 477 X Piter 312)
- Geeske G (Wobke 403 X Tetse 394) B+16 L1+17 L2+5 Verkocht

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:07

Ze ziet er nog goed uit Gett! Spannend!

Wij rijden de kfps wedstrijden ook niet omdat wij geen kfps lid zijn en zij niet staat ingeschreven helaas :) maar had anders graag meegedaan, lijkt me leuk!

Wij gaan de 27e weer op pad

Samira Zadora B + 23 L1+11 L2+ 7
GK ‘18/‘19, GK ‘19, GK ‘19/‘20

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:04

Gett zijn de kfps wedstrijden maar 1 proef per concours? Ik heb een aantal jaren geleden ook de selectie gereden maar toen kon je wel gewoon 2 proeven per wedstrijd rijden.. is dat veranderd dan? Dan moet ik er nog even over nadenken..

Véline dressuur B+6

gett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:59

Ik ben ook geen lid van de Kfps(wel JongKFPS), daar is verder 9ok nooit naar gevraagd.

Moet wel zeggen dat eigenaar van het paard dat wel is en merrie uiteraard ook geregistreerd is.

Ik heb tot nu toe alleen maar 1 proef kunnen rijden. Dus dan zou je even moeten kijken.

Wel gemeen, was gister bij de finale van het mennen. Bekende heeft alles gewonnen en nu alsnog 2e geplaatst.. Had ze in de B ook al met de finale..

Persoonlijk vind ik dit niet terrecht, maarja jury sport he en de laatste wedstrijd telt extra..

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:55

De selecties tellen mee voor 40% en de finale voor 60%. Dus er kan dan nog steeds van alles gebeuren. Wel sneu uiteraard, maar ja, blijft idd een jurysport.

Syb ZZ-Zwaar+6!
Lyr topper in de dop
#FriezenGek 27#

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:40

Lijkt me wel heel leuk, die KFPS wedstrijden! Moet je daarvoor lid zijn van de KFPS? Dat ben ik namelijk niet.
Alleen voor mij ontzettend ver weg als ik de plaatsen nu zo voorbij hoor komen.

Vandaag heeft de storm helaas weer roet in het eten gegooid, het 3e weekend op rij dat we op wedstrijd wilden, haha :+
Binnenkort maar weer eens de agenda er bij pakken om te kijken wat de volgende haalbare is.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:44

AnneJ1995 schreef:
Lijkt me wel heel leuk, die KFPS wedstrijden! Moet je daarvoor lid zijn van de KFPS? Dat ben ik namelijk niet.
Alleen voor mij ontzettend ver weg als ik de plaatsen nu zo voorbij hoor komen.

Vandaag heeft de storm helaas weer roet in het eten gegooid, het 3e weekend op rij dat we op wedstrijd wilden, haha :+
Binnenkort maar weer eens de agenda er bij pakken om te kijken wat de volgende haalbare is.

Wat balen dat je wedstrijd weer niet door kon gaan! :(
Volgens mij hoef je geen lid van kfps te zijn maar je paard moet wel in het kfps stamboek zijn opgenomen..
Er zijn nog wel meer locaties maar die zijn voor mij te ver weg.. maar misschien voor jou wel dichterbij.

Hier over drie weken weer concours, we gaan dan naar een koudbloeden wedstrijd .

Véline dressuur B+6

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:30

Jammer dat jullie wedstrijden zijn afgelast :(

Ik heb eindelijk een fijn zadel <3 Het is een kent en masters original. Vrijdag tweedehands bij Divoza gehaald, zaterdag passend laten maken van op paard en mezelf. Is echt mijn eigen zadel ook en omdat het zo’n goed aanpasbaar zadel is kan hij ook mee als ik bv ooit besluit toch een eigen te kopen. Moet zeggen dat dit haar toch ook een stuk beter staat dan het veelzijdigheidszadel van Thorowgood :)) Enn het belangrijkste: ze loopt er een stuk beter onder doordat ze meer schouder vrijheid heeft en ik fijner kan zitten waardoor ik gedoseerdere hulpen kan geven +:)+ Afbeelding
Afbeelding

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:52

Mooi zadel! :D

BopjeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:09

Gefeliciteerd met alle behaalde punten!

Helaas was mn wedstrijd afgelopen zondag afgelast vanwege droes. Probeer al poosje weer wat in te plannen voor de laatste puntjes voor de B zodat we L1 kunnen gaan starten, maar zit telkens niet mee, dan slecht weer zodat eigenlijk niet genoeg regelmatig heb kunnen trainen, of griep, of steeds harde wind. Mn voorlezer kon telkens niet en nu besloten dat ik maar mn proeven uit mn hoofd ga proberen te doen zodat ik zelfredzaam ben. Iemand ervaring mee?

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:29

@anne wat jammer dat je wedstrijd alweer is afgezegd! Balen hoor

@loes mooi zadel! Hopelijk kunnen jullie daar lekker mee vooruit nu !

@bopjebo lastig soms hè om lezers te vinden! Ik heb met mijn vorige pony de proeven uit mn hoofd gereden, was met de Fries ook t plan maar die bouwt nog zoveel spanning op, op wedstrijd dat ik daar mn handen vol aan heb. Met mn pony vond ik het altijd heel relaxt om ze uit mn hoofd te rijden dus wie weet is het een uitkomst!

Wij komen vanmiddag weer aan start :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:15

Wat balen steeds met die afgelaste wedstrijden. Mooi zadel Loes!

Succes xwien!

@Bopjebo hier geen ervaring met uit het hoofd. Heb 1 vaste lezer maar anders vaak nog wel 2 of 3 reserve dus gelukkig nog nooit een probleem geweest.

Hier ons L1 debuut gepland voor begin april outdoor seizoen. Zijn nu lekker aan het trainen. Gaat steeds beter.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:22

Dankjewel Marjolein! Succes alvast met jullie L1 debuut, gaat vast goed komen met zo’n voorbereiding!

Hier best fijn kunnen rijden (ondanks dat ik zelf zo ziek als een hond ben) 2x 1e met 194,5 en 196 :) en een jury die vol lof over haar kwaliteiten sprak met een ‘wauw!’ voor haar middendraf, super om te horen en dus weer heel trots op haar!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:01

Jullie gaan goed zeg! Gefeliciteerd

Véline dressuur B+6

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:45

Gefeliciteerd xwien!

Pronkdame fan Bommelsteyn B+10, L1+2 (verkocht)
Toke Fan Faerch (Bartele 472 x Andries 415)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:30

Wauw Xwien gefeliciteerd! Jullie gaan inderdaad echt lekker!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:03

Dank jullie wel! :o

sannahtrisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:31

Wat goed zeg en wat een top punten zeker om trots op te zijn!!

Wij hebben 4 april onze eerste wedstrijd ben benieuwd..
Kan op het moment even niet oefenen, zadel ligt scheef en ik merk dat ze steeds meer tegen de hand komt en zich niet kan ontspannen even vier daagjes geen zadel op maandag komt gelukkig de zadelmaker al! :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:30

Gefeliciteerd xwien jullie zijn lekker op dreef +:)+

Sannahtris fijn dat de zadelmaker snel kan komen!

Ik heb zelf echt struggles met mijn beugels. Ik zat in het vzh zadel altijd met slag en dan 1 gaatje onder kortst. Nu is slag eruit en zit ik of op kortst (wat gevoelsmatig te kort is) of 1 langer (wat in stap top is maar in draf niet meer). Heb hiervoor 2 maand met bbp gereden dus merk dat ik erg zoekend ben in hoe ik het nu met mn beugels ga doen |o iemand nog tips? Ook tips om je knie losser te laten liggen ipv klemmen is welkom ! _/-\o_

AnneJ1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:04

Loes1996 schreef:
Gefeliciteerd xwien jullie zijn lekker op dreef +:)+

Sannahtris fijn dat de zadelmaker snel kan komen!

Ik heb zelf echt struggles met mijn beugels. Ik zat in het vzh zadel altijd met slag en dan 1 gaatje onder kortst. Nu is slag eruit en zit ik of op kortst (wat gevoelsmatig te kort is) of 1 langer (wat in stap top is maar in draf niet meer). Heb hiervoor 2 maand met bbp gereden dus merk dat ik erg zoekend ben in hoe ik het nu met mn beugels ga doen |o iemand nog tips? Ook tips om je knie losser te laten liggen ipv klemmen is welkom ! _/-\o_

Toen ik voor het eerst over ging naar een dressuurzadel had ik ook met de goede beugellengte het gevoel compleet los te zitten. Zijn ook vaak gewoon zadels met minder steun.
Ook nu met m’n nieuwe zadel (waar grote kniewrongen op zitten) had ik het in het begin.
Was bij mij gewoon een kwestie van wennen.
Ook het knie klemmen werd minder toen ik m’n balans in m’n zadel beter gevonden had :D

gett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:26

Mooi zadel Loes. Probeer toch je benen lang te houden. Zou alleen zeggen dat je nu in dressuurzadel meer steun hebt, dan met een veelzijdigheidszadel.

Bopjebo, heb ook wel een keer proeven uit m'n hoofd gedaan, maar moet zeggen dat ik daar wel wat zenuwachtig van wordt. Bang dat ik de proeven door elkaar haal.

Ging alleen wel goed, maar paard wou niet rechtdoor, waardoor jury dacht dat ik verkeerd reed. Mocht mooi weer opnieuw. Kreeg wel veel positieve reacties.

Gelukkig een stalgenoot die eigenlijk altijd wel mee wil.

Spannend Marjolein, ben heel benieuwd hoe het gaat!

Super goed Wien, jullie gaan heel fijn!

Sanna jij ook alvast succes, fijn dat de zadelmaker zo snel kan komen.

Wij hebben morgen weer wedstrijd, heb er niet zoveel vertrouwen in, maar gaan voor de ervaring. Maandag zadel weg brengen, gaan de singelstoten naar voren brengen, zadel schuift heel erg naar voren, omdat de singel deze naar voren trekt. Hopelijk is het dan opgelost.

De haflingermerrie waar ik straks ook wedstrijden mee ga rijden, heeft haar veulen gekregen, dat is toch leuk. Kan niet wachten tot Hiske haar veulen krijgt.

Afbeelding