Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:11

Leuk topic! Mag ik me hier ook melden?
Ik rij al een paar jaar de paarden voor een hobby fokker en die breng ik ook altijd uit in de wedstrijden. Heb op dit moment een 4 jarige (Tymon x Jasper) merrie te rijden en daar ben ik nu net L1 mee gestart en winst gehaald maar ze vind het allemaal nog best spannend dus we moeten nog wat meer km's gaan maken. Ik heb haar vorig jaar ingereden en daarna heeft ze een veulen gehad, dit outdoorseizoen zijn we een paar keer B gestart en ook mooie punten en prijzen gehaald. Ze is nu niet drachtig dus dat is voor mij fijn :D Het plan is dat ze volgend jaar ook nog naar de keuring gaat en ik ben bang dat ze daarna verkocht gaat worden want ik denk zelf niet dat ze ster gaat worden.

Onze laatste wedstrijd in Oenkerk, de eerste keer L1
Afbeelding

Laatste outdoorwedstrijd ook in Oenkerk nog in de B
Afbeelding

Ze was echt super bruin geworden deze zomer maar nu gelukkig al weer aardig zwart :=

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:06

Wat leuk! Gefeliciteerd!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:06

De Friezenwedstrijden zijn vaal vrij vol dus ook veel (semi)profs daardoor lijkt het niveau soms wel hoger ja, maar als je het vergelijkt met de grotere 'normale' wedstrijden dan is er volgens mij weinig verschil. Maar tegenwoordig heb je ook veel iets kleinere wedstrijden en daar is de concurrentie gewoon minder dus voelt het anders denk ik :j

Succes allemaal die dit weekend moeten starten! Ik start zondag en dan ben ik jarig dus hoop dat paard en jury me wat goed gezind zijn :')

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:23

Laura1982 schreef:
Zo we zijn weer thuis 2x 2e met 190.5 en 182 punten. Eerste proef ging niet zo fijn voor mijn gevoel en de 2e wel maar jury dacht er anders over. Super leuke jury ook die even de tijd nam om dingen te vragen over mijn beperking en vroeg hoe ik ermee omga ik was beetje verbaasd maar vind het wel Super tof.de teller staat nu op 4 winstpunten.

Gefeliciteerd!!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:26

Die van mij is ook helemaal niet dapper, vorige keer de 2e proef afgegroet omdat ze niet langs het juryhokje durfde := vandaag mag ze 2x in dezelfde bak dus hoop dat ze dan de 2e proef de spanning wat kwijt is.

Ik vlecht ook altijd, maar ze staat eigenlijk altijd in vlechten want ik vind het echt rot rijden met losse manen dan zit ik er constant in met mn handen en zweep. Misschien kan je knotten proberen? Dat zit wat minder strak dan een hengstenvlecht

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:49

Maanlicht schreef:
Ik weet niet, het voelt ook best wel als veel gedoe. Startkaart aanvragen, kleding aanschaffen, trailer lenen, iemand regelen die met trailer kan rijden etc....

Dan is het wel veel gedoe ja.. zou zelf voor een trailer en e-rijbewijs gaan dan is het allemaal een stuk makkelijker

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:50

Barb schreef:
Geven jullie magnesium? Daar willen ze ook wel eens wat rustiger van worden in hun hoofd/lijf.

Nee, thuis is het wel gewoon goed (nu dan) met mijn vorige merrie deed ik het wel maar die bleef thuis ook heel gespannen en dan hielp het zeker wel wat

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:52

Ik had vandaag een 2e prijs met 185 en 184 punten.
Ze was al een stuk beter de baan door te rijden dan de vorige keer dus ik was al tevreden!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:15

Bedankt! Niemand wedstrijden dit weekend?

Die van mij is even gecheckt door de osteopaat dus die had een weekje vrij deze week :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:49

Ik heb mijn pony met sportcoupe ook een keer met losse manen gestart (had me verslapen :+ ) en daar kreeg ik geen commentaar op hoor dus ik denk dat dat wel wat mee valt. Maar met lange manen vind ik het gewoon echt rot rijden.

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 16:00

Toch gefeliciteerd met je winstpunt!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:43

Ja echt lastig is dat, heb toch het idee dat best veel Friezen toch wel kijkerig zijn :j

Die van mij was ook erg fris van de week, ben er woensdag afgevallen haha. Zit ook nog steeds te twijfelen of ik met haar wat magnesium moet proberen maar ik denk dat als ze wat meer km's in de benen krijgt het ook wel beter wordt.

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:05

hannelover schreef:
balen hananass maar wel mooi dat je nog een winstpuntje had kunnen meepakken! +:)+

gelukkig is die van mij niet zo schrikkerig zeg, succes allemaal _/-\o_

vandaag de 3e selectie wedstrijd gehad in oirschot en 2e met 194 pt geworden. nog 1 wedstrijd en dan weten we of we naar de finale gaan maar we maken in ieder geval een grote kans omdat we tot nu toe nog niet buiten de top 3 zijn gevallen *\%/* vandaag ook nog even een foto gemaakt met hanne en haar halfzusje <3 [ [url=m/L0RaiS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan ga je vast wel naar de finale! Ik ben er helaas niet dit jaar (ik zit in het bestuur van de Sportcompetitie dus ben er altijd wel bij haha) maar ben dit jaar op vakantie haha kon helaas niet anders

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:06

Barb schreef:
Leuke foto! Ik heb hem net ook geliked op FB :D

Ik ben met de 3 jarige vandaag naar Berkhout gegaan, daar stond een schrikparcours in de bak. We konden op ons gemakje alles mooi verkennen. Het is echt een dappere dodo, ze heeft echt alle onderdelen kunnen doen. Sommige waren in het begin iets enger maar ze ontspande al gauw, lekker dier!

Leuk zeg!
Ik doe dat thuis ook wel eens in het klein, zeiltje, klein hindernisje, parasol :P maar dat doet ze dan wel allemaal heel stoer en een juryhokje is wel eng :')

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:34

Gefeliciteerd! Wij hebben gister ook weer gestart, ze wordt steeds makkelijker op vreemde locaties dus ik vond het zelf wel fijn gaan. Hadden 178.5 en 188.5 bij dezelfde jury met naar mijn idee weinig verschil in de proeven dus had er eigenlijk iets meer van verwacht maar goed toch weer een puntje binnen!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:04

Welkom!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:24

Balen zeg! Ik ben vaak alleen en die van mij wou ook niet meer de trailer op als ik alleen was sinds ze dus hengstig was. Ze deed het er echt om en niet omdat ze iets eng vond ofzo dus die nu een paar keer gelijk iemand met zweepje er bij gehad en nu gaat ze weer gewoon de trailer op. Maar dat moet je alleen doen als dat ook kan natuurlijk niet als ze bang zijn ofzo.

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:54

Ik zou gewoon L2 doen dan denk ik :j weet je gelijk waar je staat

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:48

Succes! Dat is wel heel laat ja, ik start het liefste sochtends haha

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 03:23

Balen gett!

En dat snap ik boro, ik was ook niet meer de weg op gegaan met de trailer als ik jou was. Sochtends en smiddags ging het nog prima hier maar rond die tijd had ik het ook niet meer aangedurfd

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:14

Ik niet, maar had ook geen wedstrijd haha, als dat wel zo was was ik denk ik wel gegaan want er lag hier gister niks :')

Dit weekend wel weer dus hoop dat het weer dan wat beter is :P

Balen van je auto Hananass!

Hopelijk kunnen jullie snel naar huis Laura

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:59

Fijn dat het weer goed gaat!

Ik ga vrijdag een onderlinge in het L2 rijden :)

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:00

Vandaag had ze geen zin <3
Afbeelding

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:27

Oh jeej Sanet? Wat heb je? Hopelijk snel weer goed..

Mijn doel voor 2018 is het M1

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:22

Hananass schreef:
Nou AnneJ1995, de 1.30 gaan we niet halen _O- , maar hij heeft voor een fries wel talent. Hij vindt het heel leuk om te doen en zijn techniek lijkt ook steeds beter te worden (natuurlijk niet zo goed als een 'normale'). Ik heb mijn springinstructeur wel doen verbazen met Gerret :D Helaas heb ik geen betere foto, maar om een kleine impressie te geven;
[ [url=m/K04iYs.png]Afbeelding[/url] ]

Caro_MarjaH wat leuk om eens een ander doel te hebben! Trec lijkt mij ook ontzettend leuk om een keer te doen! Alvast veel succes aankomende zaterdag. Is er een reden dat je gestopt bent met dressuur?

Haha stoer hoor, die van mij heeft helaas niet zo veel talent

V i d a l
      & R i e n a