Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

QueenE

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:29

Dan moet ik ook maar gauw M gaan starten dan hoor ik er straks ook weer bij :')

Ziet er goed uit DaraBariton! Jammer van je wedstrijd, hopelijk komende wedstrijd een beter gevoel!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:44

Gaat al een stuk beter hoor! Ga 15 april weer starten :j en dan al wat richting M trainen want die contragalop is echt drama -O-

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:05

Laura1982 schreef:
Net terug van wedstrijd en 180 en 179 gereden en 2x 1e. Waren bij de nieuwe heuvel in Lunteren en douwe was erg onder de indruk van de bak en lampjes. Helaas liep hij hier door met de handrem erop en ik krijg hem daar dan niet vanaf. Het was ook een 6jes protocol met helaas vrij weinig tekst. Op naar de volgende keer.

Was je iig wel de beste :D En toch een puntje!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 16:37

Jammer Petrichor toch gefeliciteerd met je wp!

Clinic was erg leuk en wel confronterend haha maar leuk om zelf ook weer mee aan de slag te gaan!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:01

Gefeliciteerd Gett en Annetje!

Hier ook weer gestart zondag, was erg warm in de binnenbak en zelf niet heel fijn gereden omdat ze wat sloom werd maar was 2e met 190 en 3e met 187,5 :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 21:32

Welkom!

Hier al mensen outdoor gestart? Wij vorige week voor het eerst weer op gras gereden, niet meer kunnen oefenen vantevoren door de regen maar het ging eigenlijk hartstikke prima! Hadden ook 191 en 187.5 in t L2. Zondag onderlinge gereden in het M1, ging best oké, we kregen 183 punten. Ga vrijdag nog een keer L2 starten en daarna naar de M1!
Afbeelding

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:25

Gefeliciteerd!!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:43

Laura1982 schreef:
Dames wat is het stil hier.

Ik ga volgende week ons debuut maken in Z1. Ik vind het mega spannend.

Gaaf! Succes!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:43

gett schreef:
Gaaf heel veel succes!!

Ik ga nog even door in het L1. Merrie gaat 8 september voor de keuring en staat nu dik in het voer. Merk er alleen nog niets van. Hopelijk laat ze zich zondag nog even goed op wedstrijd zien :D

Succes!!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:44

Sanet schreef:
Komt vast goed Laura! Het is ook niet niets die Z, er zijn al velen die dat niet halen.

Nee, ik zat nog steeds niet op volle kracht. En ik heb geen idee waardoor de terugval gekomen is.
Ik heb niets geks gedaan. Loop nu wel bij een arts, want inmiddels zijn we bijna 9 maanden verder en ik ben er wel wat zat van... zeker nu het zoveel pijn doet :(
Ik had mijn jonge smurf ook lekker willen oppakken en misschien starten voor “Kootwijk”, maar dat zat er dus ook niet in. Daar heb ik dit jaar wel 5x opgezeten ofzo :/

Wat vervelend zeg :(:)

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:09

Ik heb ook al een tijdje niet gestart, merrie is naar de keuring geweest in Garyp daarvoor nog wel een keer M1 gestart waar we eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren maar hadden beide proeven echt net geen winst dus dat viel op zich nog wel mee :P Helaas ook geen mooi resultaat op de keuring, ze liet zich op zich wel prima zien maar kwam qua bouw gewoon te kort, wat op zich ook al wel een beetje in de verwachting lag maar je hoopt toch altijd op iets meer.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ging het rijden net weer fijn, had weer wedstrijd opgegeven en toen stond ze kreupel met een dikke knie, denk een klap gehad. Is nog steeds iets dik, zakt echt heel langzaam af maar ze loopt weer prima en zijn dus ook weer aan het trainen, hoop dat ik binnenkort weer even kan starten maar volgend weekend mag ze eerst nog een weekendje mee op vakantie naar Drenthe :D

Ondertussen ook nog bezig met een 3 jarige merrie zadelmak maken maar daar kan ik nu niet zo lekker mee verder met dit weer want heb geen bak daar.. Dus even kijken of die even naar de pensionstal kan komen. En plan is om de indoorcompetitie te gaan starten met een paard van een vriendin dus allemaal leuke dingen in het vooruitzicht :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:43

Ja ze is inderdaad wat ronder/meer barok dan het modernere type wat je steeds meer ziet :) De 3 jarige is ook een Fries ja!

Als het leuke wedstrijden zijn, gewoon doen :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:04

Gefeliciteerd!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:14

Gaaf zeg! Gefeliciteerd!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:45

Welkom!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:35

Succes! Ik volgend weekend weer :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:32

Gefeliciteerd allemaal!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:03

Ik heb helemaal niet fijn gereden gister, 2e keer M1 en tijdje niet weggeweest en zonder zweep is thuis geen probleem maar in de proeven toch nog lastig. Gelukkig in de eerste proef wel winst dus niet voor niks geweest :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:07

Welkom!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:56

Hananass schreef:
Hoi iedereen,

@QueenE; Gefeliciteerd met je winstpunt. Ik heb ook problemen gehad toen ik de zweep weg moest doen. Ik heb daarom besloten om ook thuis niet meer te rijden, enkel met sporen. Nu merk ik wel verschil en pakte hij het op wedstrijd eigenlijk heel goed op.

@gett; Wie weet draait die van jou indoor bij :) Wel een mooie foto zeg! Ik wil ook wel weer een keer naar het strand, dat is toch echt genieten!

@Fenia; Hoe is het gegaan?

Ik ben inmiddels ook weer gestart. Hij was zo fijn en braaf met losrijden. Heb echt met met plezier gereden. Proef zelf ging ook goed, geen grove fouten gemaakt. Voor het eerst sinds hele lange tijd ook echt ontspannen en goed gehumeurd. Ik was echt tevreden! En toen kreeg ik mijn punten terug... 169 :? Echt bizar...... mijn moeder en ik waren zo verbaast. Stond zelfs op het protocol dat er veel spanning was (ik zou bijna denken dat hij gedronken heeft _O- ). Toevallig was er nog een andere fries in de klasse, die had nog lager. Degene voor mij had 10 punten meer. Ik kreeg een gevoel dat de jury paarden aan het vergelijken was. Hielp ook niet mee dat het een man was, die zijn ook altijd minder gecharmeerd van mijn 'opvallende' jasjes. We waren in ieder geval het zonnetje in huis met ons nieuwe jasje {:}

[ [url=m/kmxMQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel heel zonnig ja! Wat balen van je punten zeg!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:57

Fenia schreef:
Mijn wedstrijd zaterdag ging weer lekker dramatisch :x
Door het mooie weer en de felle zon waren er allemaal lichtvlekken in de bak. Doodeng natuurlijk. |o Kwam eerst niet verder dan de B-E lijn.. Alleen maar in de achteruit en omdraaien. Mijn zusje heeft ook nog geprobeerd hem mee te krijgen aan de hand maar dit had ook geen succes.. Gelukkig had ik een hele fijne jury, en toen hebben we het geprobeerd met een ander paard en dan ik er achteraan. Dit lukte na een tijdje uiteindelijk en heb beide proeven wel uit kunnen rijden. Maar wel steeds die hoeken achterin af moeten snijden, 1e proef de galop over geslagen en met hèèl veel spanning. 2e proef ging wel al ietsje beter, maar nog steeds ver onder ons kunnen en veel spanning :( had 160 in de 1e en 175 in de 2e :\

Wat jammer zeg, maar wel heel fijn dat de jury je zo geholpen heeft! Zo heeft je paard er waarschijnlijk wel een boel van geleerd ook al is het resultaat dan misschien niet wat je wil.

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 18:00

Ik heb zaterdag oefenwedstrijd gereden in de L1 met de ruin die ik ga starten, was de 4e keer dat ik er op zat en we reden gewoon even naar 209,5 punten :') Met super mooi commentaar van de jury.
Daarna zondag nog met de merrie gestart zelf helaas ziek geworden dus kon er niet echt lekker aan rijden maar ze voelde al wel een stukje beter te bewerken en ze was echt braaf in de baan daar (ze is nogal een kijker) dus opzich wel tevreden en qua punten 1 net wel en 1 net geen winstpunt dus weer niet voor niks op pad geweest :D Helaas vandaag liep ze niet goed, heeft al een tijdje een wat dikke knie dus donderdag gaat ze naar de kliniek om na te laten kijken..

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:19

Wat gaaf zeg! Gefeliciteerd!

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:22

Ik had zaterdag mn wedstrijddebuut met de ruin en werd 6e en 3e met 190.5 en 191 in de L1 op de selectiewedstrijd in Oenkerk :D Waren nog wel wat verbeterpuntjes maar hij was zo braaf :D Jammer dat ik in de selectieproef geen 3e was haha, op naar de volgende :D

V i d a l
      & R i e n a

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:13

Jammer Hananass! Maar toch wp! Knie is helaas nog niet goed..

Ik ben zelf zadelmaker dus dat scheelt al haha maar idd 1x per half jaar is echt niet raar, fysio komt hier sowieso ook 1x per half jaar of meer als nodig en tandarts ook 1x per jaar

V i d a l
      & R i e n a