[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight, balance

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-20 00:11

Duke staat nu alweer een paar weken 24 uur per dag buiten, maar in de natte maanden gaat die ‘s nachts op stal en dat is gewoon een 3x3 stal. Niet ideaal, maar ook niet zoveel te klein dat ik me ervoor schaam.
Hij komt in die maanden alsnog meer dan de helft van zijn tijd buiten. Hier in de buurt is gewoon niets beschikbaar met grotere stallen plus zoveel weidegang en rijmogelijkheden. Dus voor mij (en Duke)is veel buiten belangrijker dan de grootte van de stal.
Op stal eet hij en daarna ligt hij uren te snurken (letterlijk) hij vind het zelf wel lekker op stal, heb dan niet het idee dat hij echt ruimte tekort komt.

Volg mijn paarden en katten:
Daphara’s Shire Horses op Bokt en op Instagram
Daphara’s Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-20 20:04

chanelle14 schreef:
Wat een leuk dier! :D

Voor de mensen die mijn volgtopic niet volgen: Ik heb mijn laatste puntje in het M1 binnengesleept en ons ingeschreven voor onze eerste M2 wedstrijd! *\o/*
Verwacht er niet teveel van want het is allemaal nog niet helemaal bevestigd, maar vind het wel leuk om te kijken waar we ongeveer staan nu we er niet helemaal de deur voor uit hoeven.

Gefeliciteerd! Gaaf dat het zo goed gaat!
Voordeel van de filmpjes is wel dat je het over kunt doen en dan de beste van de dag insturen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-20 14:53

-O- Sterkte dames!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-20 14:46

Nadiine__x schreef:
Oeiii, rot beesten zijn het ook!! :n
....

Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?

Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
Afbeelding

Rotbeesten inderdaad! :D

Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-20 16:12

AMBERRTJEE schreef:
Daphara schreef:

Helemaal mee eens, ik mag ook wel mee doen met de dikbillen die in de lappenmand zitten, toch?

Ik heb (dank zij Duke) een “kleine” afwijking naar rechts.
[ [url=m/mhHbQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rotbeesten inderdaad! :D

Maar ik hou toch wel van hem, ondanks dat ik nog 4 weken niet mag rijden.

omg wat heb jij gedaan!!

Ik niet maar DUKE de draak! Oké ik geef eerlijk toe dat ik 2x dom ben geweest, dus een “klein” aandeel had.

Ik haalde Duke uit de wei, helemaal achterin op het terrein. Ik draai Duke eigenlijk nooit om wanneer ik het draad weer dicht doe (fout #1), want ik heb een langere leadrope en vind kleine bochten maken voor die kanonnen van paarden niet handig, dus ik laat hem normaal altijd doorlopen, zeg “ho” en doe dan gewoon het draad dicht.
Ik stond dus links achter zijn bips het draad dicht te doen en op dat moment gaan twee pony’s in de andere wei aan de race... Duke was even vergeten dat ik hem vast had en dacht alleen “jippieeeeeeee, ik doe mee!”
In plaats van dat ik gewoon het touw los laat, want we waren ver achterin de weides, hou ik in een reflex vast (fout #2).
Het blijkt dat een paard van 850 kg ook mijn (niet al te slanke) lijf best gemakkelijk door de lucht kan laten vliegen.
Duke nam dus een vrolijke noodsprong vooruit, ik hield vast en werd naar voren gelanceerd, zijn achterhoef raakte in de lucht mijn linker bovenbeen, dat onder mij uit klapte en ik lande vol op mijn heup.

Maar... ik had het touw nog steeds vast en Duke stond meteen stil en keek heel schuldbewust terwijl ik mijn best deed om bij kennis te blijven en niet te kotsen van de pijn.

Afijn, lang verhaal kort. Mijn gewricht heeft een opdonder gehad en de banden om het gewricht zijn flink opgerekt. De spier die vanaf mijn bips over de heup richting de knie loopt is ingescheurd met een heel erg flink hematoom tot gevolg.

Ik heb een gekleurd plakkaat twee handen breed op mijn heup die ook tijdelijk een halve voetbal dikker was, nu is het nog “maar” een halve meloen dikker. Vanwege het feit dat het gewricht zo’n opdonder heeft gehad en waarschijnlijk uit en weer in de kom is geplopt, mag ik voorlopig nog niet paardrijden, de banden moeten eerst herstellen.

Leuk hè grote paarden! :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-20 21:39

Afbeelding

Duke zijn nieuw hoofdstel, het staat hem zo stoer!
Het is de Schöckemoller Equitus Beta met lakneusriem en Swarovski frontriem.

En stalgenootje rijdt hem nu even bij, haar paard is kreupel, dus kan zij nu Duke oppakken, omdat ik zelf kreupel ben. :+

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 20:21

Ja hoor, Duke wordt gewoon weer geschoren dit jaar (of begin volgend jaar), zodra zijn vacht te lang/dik wordt. Ik zal even een foto opspeuren van vorig jaar.

Edit hier de foto
Afbeelding

Dit jaar laat ik het vacht op zijn rug staan en dat in punten naar zijn flanken toe lopen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-20 20:50

AMBERRTJEE schreef:
Nou even minder leuk nieuws. Afgelopen vrijdag weer eens op Q gaan zitten, doen we zo eens in de 1/2 weken om even gevoel te behouden voor hem.
Vrijdag had hij ineens een kortsluiting en begon heftig te bokken terwijl hij eerder zo ontzettend braaf was, Warner gebeurde geen idee... zijn hoofd tussen zn benen en gaan met die banaan, dat hielt ik niet lang vol natuurlijk.
Eraf gelanceerd en met de ambulance naar het ziekenhuis... ik heb mijn rug gebroken:-( morgen word een gips korset aangemeten en hoop ik dat ik naar huis toe mag.
En aankomende maandag zal ik dus niet met mijn kleine man aan de gang mogen, ook niet wandelen, nada... ;(

Wat ontzettend rot voor je!

Misschien is voor Q een tijdje niet onder het zadel wel een goed idee. Hij is nog zo jong en er gebeurt zoveel in zijn lijf en koppie. Straks als je weer wat kan, gewoon rustig oppakken met grondwerk en voordat je er weer op gaat even goed zijn rug laten nakijken door een kundig osteopaat en een goede zadelmaker naar het zadel laten kijken (handiger om te doen als hij en jij er weer echt aan toe zijn om te rijden). Duke is 7 jaar, maar ik heb nog steeds elk half jaar de zadelmaker op bezoek om het zadel aan te passen aan zijn ontwikkeling, ik heb een zadel met verwisselbaar kopijzer en hij is al 2 maten gegroeid in iets meer dan een jaar tijd.

Daphara

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 08:16

Echt heel veel beterschap gewenst!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 21:24

AMBERRTJEE schreef:
darkadia schreef:
Oei beterschap! Misschien de combi met frisser weer ofzo dat ie ineens zo explodeerde? Is er verder ook niks veranderd?

Q heeft altijd een beetje een kronkel in z’n hoofd, die kan in 1 seconde volledig uit zijn plaat gaan, maar dat had hij nog niet gedaan toen ik erop zat. Nu leek het ook gewoon out of the blue pats boem...
Vandaar dat ik hem na heb laten checken en we doen het bitloos dus dat kan ook het probleem niet zijn.

Bitloos hoeft niet beter te zijn, je hebt een Micklem, misschien straks toch met bitje en bitclips proberen, bij mijn ruin werkte dat heel fijn!

De “ontploffing” heeft een oorzaak, die moet je zien te vinden en dat is niet altijd eenvoudig. Mijn 7 jarige Ruin is een autist, ik had vorige week net in mijn voltopic om raad gevraagd hoe daarmee om te gaan. Onder het zadel is hij juist wel heel betrouwbaar, maar onder de verkeerde omstandigheden kan hij in de hand best link zijn. Ik weet nu wat hem triggered, dus ik kan er aan werken. Dat is wel pas na 2 jaar en een door zijn fratsen nu flink geblesseerde heup, waar ik (hopelijk nog dit jaar) aan geopereerd moet worden, maar ik heb het eindelijk door.

Mijn 3 jarige merrie was heel dominant naar andere paarden vanaf dat ze een jaar oud was maakte ze de dienst uit in elke kudde. Die is daarom door mij 6-7 maand per jaar op een grote gemengde kudde in een natuurgebied gezet, daar zit ze in het middlemanagement, maar zeker niet de top, dus ze wordt ook regelmatig op d’r plek gezet en daardoor heb ik een veel evenwichtiger paard. Binnenkort haal ik haar weer op, maar ook volgend voorjaar mag ze er weer voor ruim een half jaar heen als 4 jarige.

Jouw ruin is nog maar 3 jaar en koudbloeden zijn echt geen slome sufferds, ook vind ik bij deze joekels dat ze mentaal met 3 jaar nog meer puber zijn dan een warmbloed spillepoot, maar dat is mijn gevoel.

Als ik jou was zou ik kijken of je Q niet kan inscharen in een grotere kudde om de eerste paar maand weer gewoon paard te zijn en alles wat hij geleerd heeft mentaal lekker te kunnen verwerken. Op deze leeftijd wordt hij daar echt beter van.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 19:15

Ik heb Duke zelf even creatief geschoren!

Afbeelding

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 12:38

Als je de sokken niet wast, is scheren helemaal niet nodig. Er zit dan een vetlaag in het haar die de koot beschermd tegen vocht.

Ik was de sokken 1 of 2keer per jaar in de droge periode, maar anders echt niet.

Mocht je de sokken gewassen hebben, dan is de huid niet beschermd en is het aan te raden de sokken goed in te spuiten met pig-oil of shire-oil