[FOTO] Je eigen lieve Shetlander/ Mini Paard in the picture!

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leffroi

Re: [FOTO] Je eigen lieve Shetlander/ Mini Paard in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:23

Hallo allemaal! Leuk topic.

Dit is mijn Elmootje. Hij wordt zondag alweer 6 jaar en ik heb werkelijk nog nooit zo'n brave, pittige pony gehad. Overigens is dit mijn eerste eigen pony. Alle paarden die ik gereden heb waren verzorgpaardjes. Maar op 25 jarige leeftijd vond ik het tijd voor mijn eerste eigen poowny. Maar dan wel 1 die ik me kon veroorloven (oke, nouja, het is een oeps aankoop geweest). Maar zou echt niet meer zonder hem kunnen! Bijna helemaal zelf beleerd en werkelijk nog geen stap verkeerd gezet!

Maarr... Nu al weeeeeken op zoek naar een leuk, niet kinderachtig MINIhoofdstel. Dat blijkt toch een haast onmogelije taak! Iemand tips? Ik geloof dat ik inmiddels ieder duister hoekje van internet al afgezocht heb. Maar niks naar mijn smaak (of budget. Ik ga namelijk geen 100-300 euro betalen voor een hoofdstel. Zo duur was Elmo nog niet eens)

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:01

Minihorseshop heeft wel wat leuks maar niet echt wat ik zoek of niet al heb. Het is vaak te simpel of te kinderachtig. Had vandeweek een hele mooie bruine, rondgenaaide hoofdstel met lakneusriem besteld omdat ik eindelijk een perfecte in maat Shet had gevonden. Maar ook die is nog veelste groot...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:00

kirsten4 schreef:
@Leffroi: kijk eens bij nikahorseproducts, daar hebben ze een heel chic hoofdstel! En een paar in minishet geloof ik.
Let wel op; deze had ik besteld: http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... hness.html

Práchtig en hij was qua lengte van het hoofd goed, maar de neusriem (en sperriem) kon echt niet strak genoeg om de neus heen en ook de keelriem was veel te lang. Ook mochten de bakstukken misschien iets hoger (niet echt goed op gelet omdat hij toch al niet pastte). Er was geen ruimte meer voor gaatjes extra erbij en ik vind het ook zonde om er 10gaatjes bij in te moeten maken als het wel kon :+
Ik heb een shet van 80cm die normaal in alles maat minishetlander heeft. Haar oude hoofdstel ging kapot en was ook maat mini shetlander, al moesten daar ook 2 gaatjes bij in maar verder pastte hij perfect. Bovenstaande had ik dus ook in mini shetlander besteld, maar was dus veeel te groot in mijn geval. Dus je moet even kijken of dat wat zou worden met die van jou. Moet zeggen dat mijn shet in principe zelfs veulenhalsters nog past, dus ze heeft ook gewoon echt een klein hoofd :') Mini shet halsters moeten ook echt wel op een van de strakste gaatjes.

Geen mooie foto, maar als je goed kijkt zie je dat hij te ruim blijft zitten om de neus, en dan heb ik hem hier zo strak als het kon aangetrokken, er zaten daar niet eens gaatjes meer.
[ [url=m/JaKn9b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze hebben ook nog andere hoofdstellen geloof ik, wie weet vallen die anders. Echt jammer want vond deze zo chic!!

Oh wauw, blij dat je het zegt. Zat inderdaad te twijfelen tussen deze en die bruine die ik besteld had. Maar deze dan ook idd in mini formaat. Hij heeft ook veulenhalstertjes die misschien net iets te groot zijn. En dat heeft hij niet eens een belachelijk klein hoofdje, maar toch...

@Jolandje bedankt voor de tip! Ga ik haar even opzoeken. Ben benieuwd. Want op zoeken op falabella kan ik ook niks vinden..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:01

Calice schreef:
Leffroy, premiera heeft ook een shet hoofdstel. De premiera monaco :) . Wij hebben deze ook en is echt super chique.

Ik weet nu wel dat gewoon 'shet' ook te groot is. En niet een beetje, maar gewoon té. Heb inderdaad wel 1 hele mooie gezien van premiera, maar weet zo even niet meer of die ook in mini formaat was. Had een paarse frontriem en was rond de 60 euro dacht ik. Zal zo even kijken of ik hem terug kan vinden.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:24

'Even' het hoofdje scheren... houdt het scheerapparaat er halverwege mee op. Batterij leeg! :+ _O- Arme poown..

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:02

Asvinia schreef:
Hoi! Ik wilde eens wat foto's showen van mijn Shetlandertje Elmo :)

[ [url=m/iN5mZA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RjthsV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat grappig! Die van mij heet ook Elmo :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:53

Hier ook genoten van de sneeuw vandaag. Dit keer voor foto's, maar morgen wil ik graag een 'groot rondje sleeën. Elmo was zó ontzettend braaf! <3

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:13

Elmo met zijn grote jongens bit. Hij wordt buiten soms iets té enthousiast en ondanks heel consequent rijden werd ik soms toch te hard in de hand. Gister geprobeerd en hij reageert heel fijn en is ondanks zijn hevigheid (relatief koud en veeeel wind) heel goed te sturen zo.

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:09

Hij kauwde net, dus zit idd net apart. Neusriem heb ik nooit strak.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:34

Dr stond er 1 heerlijk te genieten van de zon gister!

Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:12

Had vorige week easyboots mini gekocht voor Elmo. Als het mooie weer er aan komt wil ik graag kilometers maken. Helaas t weekend ziek geweest en niet kunnen passen. Vandaag was het eindelijk zo ver en ook nog eens prachtig weer.

Is tie niet stoer? <3

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie