Ras van de maand: de Shetland pony

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

StalNollie

Re: Ras van de maand: de Shetland pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:43

Tot 2 jaar geleden weinig met shetlanders gehad. Want wat moer je ermee?

Nou, heel veel kun je ermee!
Ik heb regelmatig voor verkoop shetlanders en ze zijn geweldig om mee te werken.
Ze laten goed hun karakter zien en zijn over het algmeen erg werkwillig en vooral ook zacht in karakter.
Eigenwijs vind ik opzicht wel meevallen wat vele vinden, het is alleen wel zo je moet ze met respect behandelen want dan gooien ze wel de kont tegen de krib.

Ze zijn zo enorm veelzijdig hier worden ze vooral ingezet als kinder kroel en rij pony(s).

Het houden van shetlanders vind ik zelf niet zo heel lastig.
Altijd 24/7 buiten in kudde (zorg wel voor goede stroom afrastering! dat is wel een dingetje)
In de winter onbeperkt hooi en in de zomer doe ik aan strook begrazing wat ze netjes op gewicht houd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook fok ik met 2 van me vaste merries en ik vind het nsps een van de gezelligste en vooral ook gemoedelijke stamboeken. Je voelt je als nieuweling echt welkom en gehoort ( zit er pas 1.5 jaar bij dus vooe mijn is dat alles nog erg nieuw)

Afbeelding
Afbeelding

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

StalNollie

Re: Ras van de maand: de Shetland pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:55

Overigens nog een kleine aanvulling

Ik merk wel bij shetlanders dat de consequente opvoeding nog weleens vergeten word.
Waardoor je van die verwende diertjes krijgt.

Klein zoals ze zijn opvoeding!!

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten