Ras van de maand: de Shetland pony

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:08

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shetlanders zijn fantastisch. Mijn mannen zijn al 20 jaar in mijn leven en zien er nog geweldig uit met hun 20 en 25 jaar. Gezondheid nauwelijks ooit problemen mee gehad. De jongste heeft op dit moment spat en helaas heb ik dit jaar moeten stoppen met onze favoriete sport namelijk de mendurance maar misschien kunnen we het in 2019 weer voorzichtig oppakken. Met mijn shetten heb ik dressuur, vaardigheid en marathon gereden maar het beste hebben ze het nog gedaan in de mendurance. Ze hebben in het dubbelspan klasse 3 gereden en in het enkelspan is Nickey klasse 3 startgerechtigd. 1 jaar kampioen klasse 3 gehaald en in de afgelopen twee jaar stonden we tweede overall in de mendurance. Nick heeft 1000 wedstrijdkilometers al ruim overschreden. Daarbij zijn ze ook makkelijk te houden en te vervoeren.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:45

sneeuwpop schreef:
StalNollie schreef:
Overigens nog een kleine aanvulling

Ik merk wel bij shetlanders dat de consequente opvoeding nog weleens vergeten word.
Waardoor je van die verwende diertjes krijgt.

Klein zoals ze zijn opvoeding!!

Wij hebben Welsh pony's, een grote shetlander en een mini shetlander, maar bij de Shetlanders moet je veel consequenter en ook strenger zijn dan bij de Welsh pony's en paarden die we dus ook hebben.

Desondanks ben ik wel gek op ze *\o/*

Shetlanders moeten gewoon als paarden worden opgevoed en dan heb je er toppaarden aan maar helaas zijn ze vaak in handen van mensen die de ballen verstand niet hebben van paarden.
Voordeel van een ahet is dat ze niet heel snel beledigd zijn en vergevingsgezint. Toch een aantal ongelukjes met ze gehad door mijn schuld maar kon ze zo weer inspannen. Ze vertrouwen me en wachten af wat voor oplossing ik hun bied.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten