Ras van de maand: de Shetland pony

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:28

balance schreef:
Iedere maand zal er ander ras in de spotlights staan waar een uitgebreid nieuwsartikel over op de voorpagina over zal verschijnen. Hiervoor kunnen wij jullie hulp goed gebruiken!

Deze maand kozen we voor de Shetland pony.

In dit topic kun je jouw kennis over het ras met ons delen.
Wat maakt de Shetlander zo speciaal voor jou? Zijn er misschien ook punten die wat extra aandacht verdienen bij dit type paard volgens jou en waarom? Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met dit ras? Heb je grappige, lieve of interessante verhalen of foto's die je graag wilt delen met andere bokkers?

Ik ben gezegend met 2 shetlanders, een 12 jarige en een jaarling. Met de 12 jarige ben ik dit jaar 2 keer op vakantie gegaan. Hij is niet voor de kar beleerd dus wandelen wij. Bam is een hele werklustige shetlander en gaat graag op ontdekking uit. Topics van dit jaar;

[ITP] Bammie @ work in het Trailpark
[ITP] Welkom in
[ITP] Terug in de tijd

Ik baal er altijd een beetje van dat shetlanders en het hebben van shetlanders nog steeds een negatieve naam hebben. Of je bent Pennymeisje die van roze houdt en haar pony versierd of het is een uitbrekend, grasetend, onopgevoed monstertje.
Terwijl als je ze gewoon als een 'groot' paard zou behandelen je er hele fijne dieren aan hebt.

Bepakt in Luxemburg

Afbeelding

Verkleed in oud Shetlandstyle

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:57

balance schreef:
Hoe zit het met de gezondheid? Het is denk ik wel algemeen bekend dat ze gevoelig zijn voor te rijke voeding. Zijn er nog andere dingen die een beetje rasgebonden zijn?

Hebben toevallig allebei koliek gehad afgelopen jaar, maar dat had elk paard kunnen overkomen. Bij mn jongste kwam het door een navelbreuk, de oudste ws door bietenpulp.
Verder heeft de oudste nooit wat gemankeerd, maar is wel één keer bevangen geraakt.

Onali

Re: Ras van de maand: de Shetland pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:12

En stoer dat ze kunnen zijn :')

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten