Maar... ik ben net in bezit van een shetlander hengst van 9 maanden oud, een echte druif

Nozem v.d Brummelshof
Veulen premie.
Moeder : Valerie v.d. Brummelshof
Kroon merrie
Vader: Edgar v.d. Menger
Reserve kampioen.
Het lijkt mij erg leuk om eens mee te doen met de keuring, maar tot nu hoef ik met al die vele voorwaarden geen goed gekeurde dekhengst..Als ik het goed heb gebeurd deze keuring ook pas bij een leeftijd van 3 jaar. Wie weet denk ik er tegen die tijd anders over..
Maar voor nu lijkt het mij wel heel leuk om eens mee te doen, maar dan niet voor een goed gekeurde dek hengst.. maar bijv als enter of twenter, alleen nu kan ik niet vinden of dit mogelijk is, en welke voorwaarden en kosten hier aan gebonden zitten.... is het mogelijk om met hengst als enter en twenter mee te doen? En is het van uit daar dan ook verplicht om hem mee te laten doen als 3 jarige ? Of kan je als enter en twenter mee doen voor de “ fun” en bijv daarna laten ruinen?
En als ze er zijn.. bijv de enter keuring wanneer dit jaar/volgend jaar ?
Ik zou hem ook eerder kunnen laten ruinen natuurlijk en mee naar de keuring kunnen als ruin, maar ik zou graag eerst antwoorden hebben op bovenstaande zodat ik hem eerst nog hengst kan laten. Mits gedrag dit toelaat.
Veel informatie gevonden maar op deze vragen loop ik vast.. misschien hebben jullie hier antwoorden op

En dan wil ik natuurlijk nog weten wat jullie denken van Nozem zijn kansen...