Advies gevraagd lease contract

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 07:40

Eigenlijk zouden ze de paarden dan aan jou moeten schenken of verkopen tegen een symbolisch bedrag. Want om alles te gaan betalen voor het pensioenpaard van iemand anders,dat lijkt me niet eerlijk t.o.v. jou.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 10:40

xMisty schreef:
Ik heb een reactie terug gehad.

Ze willen eigenlijk dat ik ze adopteer zodat ze van mij zijn, en dus alle kosten daarbij.

Maar indien nodig wanneer ik er niet goed voor zou zorgen ze ze terug kunnen halen.
Omdat ze ze daar niet kunnen houden en financiële problemen één van de redenen is waarom ze weg moeten..

Nou ja. Als jij het leuk zou vinden een paard te adopteren\leasen,dan kun je dat natuurlijk gewoon doen. Onafhankelijk van wat anderen daar van vinden. En in feite maakt het ook niet uit of je op dat paard zou willen rijden of niet. Het kan ook zijn dat je een gezelschapspaard nodig hebt. Wat ik me wel afvraag is,waarom net deze paarden? Heb je al een band met ze?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:49

Het grote probleem van pensioenpaarden is dat ze iemand nodig hebben die hun onderhoud wil betalen.Nu ze dat zelf niet meer kunnen verdienen omdat ze niet meer werken kunnen. Ik heb ook een zwak voor oude paarden en ben daarom lid van Rusthuis de Paardenkamp in Soest.

anjali

Re: Advies gevraagd lease contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:51

als je een oud paard een fijne oude dag wilt geven,moet je hem gewoon zelf kopen .Ik heb ook wel eens een oudje geadopteerd,ik moest alles betalen,en de vorige eigenaren kregen bezoekrecht. dar kwam er dus op neer dat zij hem gewoon kwamen gebruiken,en ik mocht helemaal niets behalve betalen. Die heb ik dus vriendelijk verzocht hun paard weer op te halen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:22

xMisty schreef:
Als het goed is heb ik iedereen beantwoord. :)

Nog een vraag: als je een paard wilt "leasen" voor een paar dagen (blijft op dezelfde stal etc) maar niet wilt rijden maar wel andere dingen doet zoals uitmesten, poetsen, longeren en wandelen.
Vinden jullie dat je daar een bedrag voor moet betalen en zo ja welk bedrag is reëel?
Ondanks dat die dagen dan het paard als eigen mag worden beschouwen.

Op mijn stalling was het zo dat je voor 10 euro een paard een hele dag voor jezelf mocht hebben. Je mocht dan rijden,of poetsen,of wat je zelf maar wou. Werken hoefde niet want dat werd allemaal gedaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie