Door de trailers de trailers niet meer zien.

Moderators: Dyonne, Amaryllis, Apple, Coby, petraaken, C_arola

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:03

ikke schreef:
@Roodvos: dan moet je de volgende keer je huiswerk beter doen, Weijer kun je met elk gewicht op kenteken krijgen wat jij wil, al wil je een anderhalf paards van 3000kg TMM....

Wie zegt dat ik die optie niet bekeken heb? Maar voor 1600 kg was het prijskaartje niet meer interessant.

Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]
Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]

Karreman

Re: Door de trailers de trailers niet meer zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:37

Met zo'n budget zou ik meteen een 1,5 paard Ifor Williams aanschaffen!. Eigen massa word nog een beetje spannend (720 kg vlgns mij) maar standaard aluminiumbodem en fantastische rij-eigenschappen. Maar of ik nou van der Horst in Montfoort zou aanbevelen, nou nee.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:46

Ik heb een volpolyester Atec Olympialine 145 die me prima bevalt.
Nieuw is hij wel iets duurder, maar tweedehands zijn ze goed te vinden.
http://www.atec.nl/en/horse-trailers/olympialine

Hiervoor heb ik een Humbaur Single gehad, die leek degelijk, maar achteraf viel hij tegen. Onder een mooie buitenkant waren toch zachte plekken gekomen die ik niet gezien had.

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

Als je nog een zadel zoekt, kijk dan hier:
klik

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:54

Ik heb vorig jaar op een beurs mijn oog laten vallen op de Anssems Primero/Privaro (is van naam veranderd later).
Vond ik er super uit zien. Kwam mooi uit de bus qua gewicht en afmetingen vond ik. Ook het gebruikte materiaal vond ik interessant.
Heeft iemand daar al ervaring mee? Volgens mij is hij in 2016 op de markt gekomen. Ik wil hem graag nieuw kopen, dus spaar nog even door.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:12

Ik ben vandaag op de beurs geweest bij de Friezen hengstenkeuring. Daar hadden ze een mooie actie prijs op een nieuw te leveren Böckmann trailer. Deze wordt ergens in maart geleverd. Het is de böckmann Uno esprit 1,5 paards.
Volledig aluminium voor €5575. Dat is wel het basismodel.. Dus zonder zadelkamer, trapbescherming, achterklep zonder klimlatten geen schokbrekers.

Enige wat bij mij er dan wel op moet zou dan klimlatten zijn. Ik geloof dat ik nu op mijn Atec ook geen schokbrekers heb.. En trapbescherming is met aluminium niet meer nodig..

Goede optie dus..

Wil nu de Horka salinero nog bekijken en dan cheval liberte

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 16~

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 21:19

Trapbescherming op aluminium zou ik wel doen ivm de deuken die ze in je aluminium kunnen trappen. Dan is een versteviging van trespa/hout wel zo fijn

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:21

butengeweun schreef:
Trapbescherming op aluminium zou ik wel doen ivm de deuken die ze in je aluminium kunnen trappen. Dan is een versteviging van trespa/hout wel zo fijn

Bedankt voor de tip, als dat er ook nog bij komt is de trailer inmiddels al richting de 6000 euro..

Dan wordt de Hotra Salinero weer interessanter want daar zitten al trapbescherming en latten op voor 5500 all in

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 16~

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:45

butengeweun schreef:

Dat is idd het eerste wat ik in mijn trailer heb gemaakt, binnen een week al een deuk van een hoef zonder ijzer.
Ik heb rubber en lijm gekocht bij Bosrubber. Kosten rond de €100 destijds geloof ik, samen met mijn vader een uurtje of 2 bezig en het zit er al jaren in.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:25

Inderdaad gewoon bij Bos Rubber bestellen. Heb ik ook gedaan, zit er zo op. Ze geven je ook graag advies.

Xara je was fantastisch, ik zal je nooit vergeten.
20-03-2003 ~ 18-05-2018

Tarico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 05:57

Karreman schreef:
Met zo'n budget zou ik meteen een 1,5 paard Ifor Williams aanschaffen!. Eigen massa word nog een beetje spannend (720 kg vlgns mij) maar standaard aluminiumbodem en fantastische rij-eigenschappen. Maar of ik nou van der Horst in Montfoort zou aanbevelen, nou nee.

Voor een tweedehands trailer zou ik ze ook afraden maar een nieuwe kan je daar gerust kopen.

tanee_blaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:04

Ik heb nu 1,5 jaar de XX trail Garnet 1,5 paards aluminium.
Bevalt heel goed! Heb zelf bewust zonder zadelkamer gedaan zodat ik meer ruimte heb in de trailer zelf.
Zijkanten wel met trapbescherming.
Nieuwprijs was rond de €5350

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:42

Paar maanden geleden had ik dezelfde zoektocht, herkenbaar! Uiteindelijk een nieuwe aluminium gekocht omdat tweedehands alu lastig te vinden is en bijna net zo duur als nieuw (dus andersom schrijven ze ook niet zo hard af).
Binnen de 1,5 paards alu zat alles redelijk dicht bij elkaar qua prijzen en dan vond ik persoonlijk de XX trail en de Cheval Liberte wat minder degelijk aanvoelen.
Uiteindelijk kwam ik uit op Humbaur Single en de Böckmann Uno. Vanwege het deurtje van de zadelkamer (Humbaur heeft die buiten, Böckmann binnenin) de Humbaur gekocht en daar nog steeds heel erg blij mee! Stalgenootje heeft wel de Böckmann en omdat ik ook wel eens met haar mee ga kan ik ze inmiddels goed vergelijken. Allebei fijne trailers, behoorlijk vergelijkbaar alleen alle details en afwerking van beide is compleet anders. Grootste verschil is inderdaad de zadelkamer, bij stalgenootje liggen er altijd wel wat dingen in de auto, omdat de zadelkamer niet zo handig is als paard al op de trailer staat. De Böckmann ziet er wel iets chiquer uit, al ben ik niet zo'n fan van een zwarte kap en mijn Humbaur werd zonder extra kosten met een donkerblauwe kap geleverd :D

<3 Eva

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:05

Het was niet de planning maar afgelopen zaterdag toch een nieuwe Hotra Salinero 1,5 aluminium gekocht.
Ik kon een flinke inruil voor mijn oude Atec krijgen, dus niet getwijfeld gelijk gedaan. Die inruil had ik ergens anders of particulier nergens gekregen, mijn Atec kwam ook bij dit bedrijf vandaan.. vandaar misschien wat de hogere inruil.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:29

Die zadelkamer is destijds ook voor mij de reden om ipv Bockman een Humbaur te kopen. Ik vind de toegangsdeur binnen zeer onpraktisch, zeker als er paarden in de trailer staan.

Andere optie is wellicht Blomert, die had ook mooie stevige trailers.